כנראה שיש לכם נומופוביה – ואתם אפילו לא יודעים את זה

אם אתם שונאים לכבות את הטלפון והמראה של אות סוללה חלשה גורם לכם לזיעה קרה, ייתכן שיש לכם נומופוביה - חרדת פרידה

Young,man,with,hands,over,face,,looking,through,fingers,with

אל דאגה, מסתבר שאתם בחברה טובה. מחקר שנערך לאחרונה מצביע על כך שכמעט 66 אחוז מהאוכלוסייה תלויים בסמארטפון שלהם כדי לשמור על הרווחה הפסיכולוגית שלהם ללא פגע - ובמקרים מסוימים הימצאות ללא הטלפון עלולה להוביל לעלייה בקצב הלב ובלחץ הדם. ההפרעה משפיעה על 70 אחוז מהנשים ו-61 אחוז מהגברים, ושליש מהנומופובים הללו הם מעל גיל 55.

אז מי עוד נמצא בסיכון? מחקר אחד מהונג קונג מצא שאנשים שמשתמשים בטלפונים שלהם כדי לאחסן, לשתף ולגשת לזיכרונות אישיים סובלים הכי הרבה; ככל שאדם מחובר יותר רגשית למידע בטלפון שלו, כך הוא מחובר אליו יותר.

עוד ב"בריאות"

זאת הפעילות הגופנית שכולכם עושים יום-יום בלי לשים לב

"ממצאי המחקר שלנו מצביעים על כך שמשתמשים תופסים את הסמארטפונים כעצמם המורחב ומתחברים למכשירים", אמרה ד"ר קים קי ג'ון שעבדה על המחקר. "אנשים חווים תחושות של חרדה ואי נעימות כשהם מופרדים מהטלפונים שלהם."

Sad,girl,waiting,for,a,phone,call,and,looking,at
גם אתם חווים תחושות של חרדה ואי נעימות כשאתם רחוקים מהנייד? | צילום: shutterstock

יש דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור. פרופסור מארק גריפית'ס, פסיכולוג מוסמך ומנהל היחידה הבינלאומית לחקר המשחקים באוניברסיטת נוטינגהאם טרנט, אמר שהפרדה מכוונת מהטלפון על ידי השארתו בבית או כיבוי מוחלט יכולה להתחיל להפחית את התלות.

ומכיוון שבמקרים רבים מדובר על זיכרונות ומידע היקרים כל-כך בטלפון שאנשים מחוברים אליו, אנו ממליצים לגבות אותו מעת לעת כדי שתדע שההתכתבות והתמונות שלכם בטוחות.