8 סיבות לא צפויות שאתם תמיד צמאים

מרגישים צמאים כל יום, כל היום? בדקו את הסיבות האלה מדוע אתם תמיד מושיטים יד לכוס מים

מים

בתזונה שלכם יש יותר מדי מלח

מלח מוציא מים מהתאים ומאלץ את הגוף לחסוך כמה שיותר מים, ולכן אתם משתינים פחות כאשר אתם אוכלים יותר מדי מלח. התאים חסרי המים שולחים מסר כימי למוח ומבקשים יותר מים, ומתחילים לחוש צמא מוגזם. צמצמו את כמות המלח שלכם ווודאו שאתם שותים מספיק מים.

יצאתם לריצת בוקר

"אתם תצטרכו לשתות יותר בימים שבהם אתם מזיעים יותר", אומר פיטר מאוק, מנהל רפואי בשיקגו. כאשר אתם מתאמנים, אתם מאבדים נוזלים באמצעות זיעה, ואם אתם לא מחליפים את הנוזל הזה, אתם עלוים בסופו של דבר לצמא מוגזם. אין נוסחה אחת לכמה אתם צריכים לשתות, אבל ד"ר מייוק מציע להקשיב לגוף שלכם.

יצאתם לשמש יותר מדי זמן

כשהקיץ סוף סוף מגיע, אתם מבלים יותר זמן בחיק הטבע, בין אם זה בפארק, על החוף או בחצר האחורית. גם אם אתם לא מתרוצצים, אתם עדיין יכולים להתייבש, במיוחד באור השמש החם. אם אתם יודעים שאתם הולכים להיות בחוץ כל היום, ודאו שיש לכם בקבוק מים בהישג יד.

יכול להיות שיש לכם סוכרת

חלק מהחולים טועים בסוכרת בגלל התייבשות. "עם התייבשות, הגוף שלכם רוצה לשמר נוזלים", אומר ד"ר מייוק. "עם סוכרת, הסוכר נשפך ומאלץ אתכם להשתין לעתים קרובות יותר." לדבריו, מרבית מטופליו מפגינים שלושה סימנים לסוכרת: צמא מוגזם, מתן שתן מוגזם וראייה מטושטשת.

אם אתם חווים את כל השלושה, שוחחו עם הרופא שלכם על החששות שלכם.

עוד ב"בריאות"

ייתכן שתרצו לחשוב פעמיים לפני שאתם מחממים את המזונות הללו

שיער מלא קלאס - באפס מאמץ: 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על שיער בריא

נרדמים ליד שולחן העבודה? 9 טיפים להגברת אנרגיה רגע אחרי ארוחת הצהריים

 

יש לכם זרוסטומיה, הידועה יותר בשם יובש בפה

כאשר בלוטות הרוק בפה אינן מייצרות מספיק רוק, אתם עלולים להרגיש שאתם צריכים לשתות יותר מים כדי להיפטר מההרגשה. אם תחושת יובש הפה שלכם נמשכת, פנו לרופא לקבלת מידע נוסף.

יכול להיות שאתם אנמים

הגוף שלכם מסתמך על תאי דם בריאים לשאת דם בכל הגוף. אנמיה קלה בדרך כלל לא תגרום לצמא מופרז, אך אם המצב שלכם נהיה חמור, אתם עלולים להרגיש צמא כמו גם סחרחורת ומיוזעים.

מים
צילום: shutterstock

התרופה שלכם מייבשת אתכם

"ישנן מספר תרופות המשפיעות על הפה ויכולות לגרום לכם ליובש בפה", אומר ד"ר מייוק. לדוגמה, אנטי-היסטמינים, תרופות נוגדות דיכאון מסוימות ומשתנים ללחץ דם גבוה מציגים יובש בפה כתופעת לוואי אפשרית. שוב, דברו עם הרופא שלכם אם הצמא המוגזם שלכם נוגע לכם.

ספרתם לא נכון כמה כוסות מים שתיתם

הגורם מספר אחד לצמא הוא פשוט לא לשתות מספיק מים. ככלל אצבע טוב, שתו כוס מים אחת בכל ארוחה ושתיים בין הארוחות. אם זה עוזר, הגדירו שעון מעורר בטלפון שלכם והפעילו אותו אחת לשעתיים. זו תהיה התזכורת שלכם לשתות כוס מים או להוריד את מה שנשאר בבקבוק המים ולמלא אותו בחזרה.