כך תנצחו את המתח מהחזרה ללימודים

החזרה לבית הספר עשויה להיות מלחיצה עבור כל המשפחה. חמשו את עצמכם בטיפים הבאים כדי לקבל את עונת החזרה ללימודים החלקה ביותר

בית ספר

בעיות עם מורים או תלמידים אחרים מכיתה הם רק חלק מהלחצים שיכולים למנוע מילדים ליהנות מבית הספר - ולעתים קרובות ההורים מרגישים חסרי אונים לסייע לילדיהם.

לדבר עם הילדים שלכם ולהבין מה מוסיף ללחץ שלהם הוא השלב הראשון בהבנת מה שקורה בבית הספר. על ידי סיוע לילדים להתמודד עם הלחץ, קבלו טיפים יקרי ערך לניהול מתחים שיעזרו להם ולכם לאורך כל חייהם.

להקשיב

השלב הראשון בסיוע לילדים עם לחץ בבית הספר הוא להקשיב למה שקורה איתם. גם אם הם לא מדברים, חפשו רמזים לא מילוליים, או סמכו על האינסטינקטים שלכם אם הילד פשוט לא נראה עצמו.

התחילו את השיחה כשאתם שואלים כלאחר יד על בית הספר בזמן שאתם נוסעים הביתה, בסופר או עוים מטלות בבית יחד. אל תלחצו עליהם לתשובות.

דבר על שיעורי בית

אם הם חדשים בשיעורי הבית, דברו איתם בעבודה ליד שולחן המטבח או לפני שהם יושבים לעבודה. דברו על מה שצפוי מחר או בשבוע הבא ועזרו להם לתכנן כיצד לבצע את העבודה.

אל תתמקדו בציונים, אלא התמקדו בהשלמה ובהבנת מושגי המטלה. למידה לנהל את עומס העבודה שלהם ביעילות תעזור להם לא רק להצליח בלימודים, אלא גם בכוח העבודה.

עוד ב"בריאות"

חוזרים ללימודים: 3 עצות זהב שיגרמו לילדכם להצטיין בשנת הלימודים

כך תדעו אם כבר חליתם בקורונה בעבר

היפוכונדרים? קבלו 11 תסמינים מפחידים שהם למעשה ממש לא מזיקים

 

קבעו שגרה

קבעו ארוחת בוקר ושגרת בוקר שמתאימה לכולם. המשמעות היא להכין צלחות ולתכנן ארוחת בוקר בלילה שלפני או לקום כמה דקות קודם לכן כדי לעזור להקל על הלחץ בבוקר. נסו להרגיע את הבקרים ולהתלהב ממה שמתוכנן להיום. הובילו כדוגמה על ידי שיתוף בשמחה בתכניות שיש לכם ליום שלכם.

הכירו את החוקים

תבינו את החוקים שיש לבית הספר של ילדכם. מה קורה אם הם מאחרים לשיעור? האם מותר להגיע עם מכשירים אלקטרוניים? מהו קוד הלבוש לבית הספר? היו קשובים באסיפות הורים והבינו את תרבות בית הספר, כך שתוכלו לקבל אחיזה מוצקה במה שמצופה מילדכם.

ההבנה שלכם תעזור להם לנווט טוב יותר בדרישות ולשגשג בבית הספר.

יום "ללא תזמון"

ישנן פעילויות נפלאות מחוץ לבית הספר לילדך, אך חשוב לא פחות שהילדים ייקחו זמן להירגע ויש להם זמן לא מתוכנן בבית או בחוץ. שמרו על יום חול אחד לאחר הלימודים שהוא "יום פנוי", והקפידו על לוח הזמנים לשנת הלימודים.

ילדכם יהיו רגועים ומוכנים להמשך השבוע כאשר תאפשרו להם זמן השבתה נאות.

חזרה לבית הספר
צילום: shutterstock

למדו את ילדיכם כיצד לעזור

בדומה לקביעת שגרה, הגדרת מטלות ייעודיות לילדכם להפוך כל שבוע היא חלק חשוב בלימוד אחריות והרגשת עצמאות. עם זאת, זה יכול להיות קשה למה שאוכל להפוך מטולות ללא תמריץ. צרו תרשים מדבקות, תנו כמה שקלים כפרס כספי, או הציעו קינוח אם בדרך כלל אין לכם ממתקים בבית.

בנו קיר דאגה

עזרו לילדים שלכם להביע את חרדותיהם על ידי יצירת "קיר דאגה". תנו להם ערימה של פתקים דביקים, תנו להם לכתוב דאגה אחת לכל פתק, והדביקו אותם על הקיר. תזכירו להם שברגע שדאגותיהם הועלו על הקיר, הם לא צריכים לחשוב עליהם יותר.

כדי באמת לגרש את החרדה שלהם, צרו "קיר אופטימיות": כתבו פתק חיובי על כל הערת דאגה. וברגע שנוצר קיר האופטימיות, תקרעו את קיר הדאגה, כי זה כבר לא משנה!

קחו נשימה עמוקה!

לפעמים כל מה שצריך הוא נשימה גדולה ועמוקה כדי להקל על החרדות של המשפחה שלכם. זכרו כי תיכנסו לשגרה בקרוב וכי זהו רק חלק מתהליך ההורות. יום אחד תסתכלו אחורה על שנים אלה בחיבה. אתם מסתדרים מצוין!