הרגל "עצלן" זה עשוי להיות המפתח שלכם ליצירתיות

לא כל מוח שמשוטט הולך לאיבוד במחשבה חסרת תועלת. למעשה, חלומות בהקיץ עשויים להיות חלק מהותי מתהליך היצירה

Side,view,of,cheerful,positive,pretty,asian,female,in,glasses

האם אתם מוצאים את עצמכם מטיחים באצבעותיכם ללא מחשבה על השולחן שלכם כשיש תאריך יעד מתקרב? אולי אתם מגיעים לחניה אחרי יום ארוך בעבודה, בלי להיזכר בנסיעה הביתה. חלומות בהקיץ נחשבו בעבר לבזבוז זמן שניתן להשקיע טוב יותר בעשייה יותר פרודוקטיבית. לא עוד.

סקירה שפורסמה לאחרונה במגזין Nature Reviews Neuroscience האמריקאי מצביעה על כך שחלום בהקיץ עשוי להיות אחת הדרכים הטובות ביותר להיות יצירתיים יותר. זה מה שמאפשר למוח לצאת מחוץ לקופסת המחשבה הנורמלית ולנסוע למרחב יצירתי.

עוד ב"בריאות"

זה מה שכדאי לכם דעת על התקפי לב רגע לפני שיש לכם אחד

מה באמת קורה לכם כשאתם בולעים מסטיק?

אם אתם לא ישנים טוב, המוח שלכם עלול להיות בצרות

 

בסקירה, פסיכולוגים מאוניברסיטת קולומביה הבריטית בחנו את אופן זרימת המחשבה במוח, ואת סוגי המחשבות השונות המעובדות בדרך כלל. ממצאיהם מצביעים על כך שחלום בהקיץ הוא למעשה מצב הרוח המוגדר כברירת מחדל שלנו, אך לעתים קרובות מדי הוא מקוצר על ידי אילוצים שגוררים את תשומת ליבנו בחזרה לעניינים הנדונים.

"שיטוט מוחי מתאפיין בדרך כלל כמחשבות החורגות ממה שאתה עושה", אמרה מחברת המחקר, קלינה כריסטוף, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת קולומביה הבריטית. "אבל אנו מציעים ששיטוט מוחי אינו מוזר מוזר אלא משהו שהמוח עושה כשהוא נכנס למצב ספונטני."

בלי המצב הספונטני הזה, מוסיפה כריסטוף, לא יכולנו לעשות דברים כמו חלום או לחשוב בצורה יצירתית.

אם אתם מחפשים דרכים חדשות לפתור בעיה, התחילו חיבור או פנו לפרויקט אמנותי, חלימה בהקיץ עשויה לעזור. כי כשהמוח משוחרר לשוטט מאחריותו - וניתנה לי האפשרות לחשוב מעבר האם ניתקתי את הברזל המסתלסל שלי? או אל תשכחו לקחת את הניקוי היבש בדרך הביתה! - עולם מחשבה יצירתי נפתח.

חלומות בהקיץ
צילום: shutterstock

כדי לנצל את מלוא היתרונות של היכולות היצירתיות של חלימה בהקיץ, שקלו להקדיש זמן מדי יום כדי לאפשר למחשבותיכם להסתובב. מדיטציות כאלה יכולות לעזור.

למרות ששחרור המוח לשוטט יכול לקדם יצירתיות, אפשר לתת לו לנדוד רחוק מדי בכיוון הלא נכון. החוקרים מזהירים מפני לאפשר למוח להיסחף לדאגות, מה שעלול לעורר מעגל קסמים של רגשות שליליים ולגרום פוטנציאל למחלות נפש.

ליצירתיות מיטבית אמצו תרגול מדיטציה או הרפיה יומיומי על מנת לתת למוח מקום לחלום, אך היו מוכנים ליישם תיקון עדין אם המחשבות שלכם נודדות למקורות מתח, כעס או תסכול.