5 דקות בערב: כל הסיבות להשקיע בעור הפנים דווקא בחורף

אילו טיפולים עובדים יותר טוב בחורף, מה העור שלכם צריך דווקא עכשיו, והכי חשוב: באילו מסיכות כדאי להשקיע כסף? כל הסיבות להסתער על עור הפנים דווקא עכשיו

עור פנים
עור סדוק ואפרורי שישמח לקצת לחות | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

לא לא, אם לא מדמיינים. בחורף העור שלנו נראה הרבה פחות טוב. הזוהר הקיצי הסמוק נעלם, הברק מתחלף בעור אפרורי, יבש וסדוק כתוצאה מאחוזי הלחות הנמוכים, ואם אתם סובלים מעור יבש גם ככה - לכל התופעות האלה מתלווה אדמומיות ותחושת שריפה וגירוד שיוצרים סדקי היובש.

לשמחתנו, בחורף אנחנו פחות חשופים לשמש וגם הקרינה היא בעוצמה נמוכה יותר, כך שזהו הזמן הטוב ביותר להשקיע בעור הפנים ולהזין אותו בלחות ובחומרים פעילים שיעשו את השינוי הרצוי ויראו תוצאה ברורה לעין תוך כמה שבועות. למעשה, זוהי התקופה הטובה ביותר לשפר את מראה העור ומרקמו, ולטפל בכתמי הגיל באמצעות חומצות וחומרים פעילים שהופכים את העור לרגיש יותר, ולכן לא מתאימים לימי הקיץ כשהשמש בשיאה.

עור פנים
געגוע לאלסטיות וברק שנעלמו בחורף | צילום: shutterstock

הדרך הביתית, הנגישה והעדינה לטפל בעור בימי החורף, היא פילינג ומסכות פנים שמכילות חומרים פעילים, חומצות ופפטידים, יחד עם מסכות להרגעת והזנת העור שגם משפרות את האלסטיות ומפחיתות יובש. בדקנו את מוצרי החורף החדשים על המדף; החל ממסכות לחות ללילה, דרך מסכות חמצן ופילינג, ועד לכוכב העולה שמציף את הרשתות - קרם עיניים זוכה פרסים שמגיע עם אפליקטור רוטט שמעסה את העור. לפני הכל, שימו לב: למרות האפרוריות, העננים והקור, חובה להמשיך ולמרוח מסנני קרינה גם בימי החורף על מנת להגן על העור מנזקי הקרינה.

מסכה לניקוי ראשים שחורים | TONYMOLY


מסיכת הביצה העונה לשם EGG PORE ומשמשת לניקוי ראשים שחורים היא מוצר מוכר וותיק שזוכה ללא מעט הערכה מסביב לעולם. היא מועשרת בפחם, חימר ומלח ים שתורמים לתהליך הניקוי והסרת תאים מתים, ולאחר מריחתה על עור הפנים מדמה אדים חמים שמכינים את הפנים לניקוי עמוק. 

ניסינו: מרקם המסכה הוא הכלאה בין ג'ל לקרם עשיר וסמיך, וצבעה שקוף. כ-2 דקות לאחר מריחתה על העור הופך הצבע הופך ללבן והמסכה מתחממת על העור והופכת עשירה ומוצקה יותר. אחרי שטיפת המסכה במים פושרים העור מרגיש משמעותית רך וחמים יותר. הראשים השחורים אמנם לא נעלמים לגמרי, אך הפנים מרגישות נקיות יותר ומרקם העור חלק ואחיד יותר במגע ולמראה.

מחיר: 64 שקלים, להשיג ברשתות הפארם

Tony Moly Egg Pore 64
מסכה לניקוי ראשים שחורים של טונימולי | צילום: ירון וויינברג

 מסכה מגנטית לעור קורן | ד"ר אלמן


מסכה מגנטית עם קטע מגניב, אליו נגיע בהמשך, שנועדה לשפר את האנרגיה והמראה הבריא של העור. היא עשירה בחומרים פעילים דוגמת ™Matrixyl 3000 שתורם להחלקת קמטים ומשפר את גמישות העור, רטינול שתורם לבריאות העור ולתחלופת תאי עור תקינה, ושמני חוחובה, שקדים וזית שמעניקים זוהר ואלסטיות לעור.

ניסינו: מורחים את המסכה השחורה והסמיכה על העור באמצעות הספטולה המצורפת. מרקמה השומני והכבד של המסכה לא מאוד נוח למריחה, אך הספטולה מסייעת בעניין. תוך דקותיים המסכה מתחילה לפעול ומרגישים זאת היטב על העור שמתחמם קלות. בתום מספר דקות יש לקחת את המגנט שבתחתית האריזה, לעטוף במגבון ולהעביר על עור הפנים. כמו קסם מרשים, המסכה נצמדת למגנט ונפרדת מהעור תוך ניקויו, אך החומרים הפעילים והשמנים נותרים על העור ומזינים אותו. אפשר לנגב את הפנים עם מגבון, אך מומלץ לעסות את השמנים לתוך העור כדי להעשיר אותו בלחות. והתחושה? העור רווי בלחות, רך ואלסטי, ונראה בריא וקורן יותר. חבל רק שבהוראות שעל הקופסא אין שום איזכור למגנט שבאמצעותו מסירים את המסכה, פרט חשוב למשתמשים חדשים ובכלל.

מחיר: 490 שקלים, להשיג בסניפי ד"ר אלמן ובאתר

Lljavw
מסיכה מגנטית של ד''ר אלמן | צילום: סם יצחקוב

ג'ל פילינג חומצות מסדרת פרו קאר | קריסטינה


תכשיר‭ ‬פילינג שמשלב בין חומרים פעילים, חומצות ובוטניקה, בעל מרקם ג'ל מימי שנועד לסייע‭ ‬בהסרת‭ ‬תאים‭ ‬מתים‭ ‬ובהתחדשות ‬תאי‭ ‬העור והענקת גוון עור ‬קורן‭ ‬ואחיד. הפילינג מכיל ויטמין סי, צמח הארניקה שמסייע לריפוי ושיקום העור, חומצות אלפא הידרוקסיות המסייעות להתחדשות תאי העור, וחומצה גליקולית שפועלת להסרת תאי עור מתים וייצור תאי עור חדשים. 

ניסינו: מרקמו של הפילינג מזכיר ג'ל קליל ומימי ומריחתו על העור קלה ונעימה. בנוסף, הוא נטול ריח, שזה שיחוק אמיתי ונעים יותר לאף. למרות ריבוי החומרים הפעילים בו, הוא נעים ואף מצנן את עור הפנים מבלי להכביד או לצרוב. בתום 5 דקות יש לנגב את הפילינג באמצעות מגבת שהורטבה במים חמימים והוספגה. לאחר הסרת הפילינג העור מרגיש חלק משמעותית, נראה קורן וצבעו אחיד ובריא יותר.

מחיר - 180 שקלים, להשיג ברשת טרמניל X

180 U
פילינג לחידוש העור של קריסטינה | צילום: יח''צ קריסטינה

מסיכת לחות פעילה מועשרת בחמצן | LIERAC


מסיכת לחות במרקם קרם קליל, שנועדה להעשיר את עור הפנים בלחות ובחמצן ופועלת להחייאה מיידית של עור הפנים ולשמירה על רמת לחות אחידה למשך 24 שעות. על פי המפרט, המסכה מבוססת על טכניקה ביו מימטית שמחקה את תהליכי הטבע, ועל פטנט ייחודי שמאפשר החדרת חמצן לכל שכבות העור עד לשכבת הדרמיס. בנוסף, המסכה מועשרת בחומצה היאלרונית שמאטה את הזדקנות העור, וברכיבי לחות שיוצרים שכבה פעילה למשך 24 שעות, שמחזירה את הנפח והאלסטיות לעוד הפנים.

ניסינו: מרקמה של המסכה נעים ועשיר, אך הריח דומיננטי מאוד ומציף את האף בעוצמה בלתי נעימה. לאחר המריחה על העור הופך המרקם לקטיפתי ונעים אך הריח נותר חזק. בתום 5-10 שקות יש להסיר את המסכה באמצעות צמר גפן, אך גם לאחר ההסרה הריח החזק נותר על הפנים במלוא העוצמה. העור אכן מרגיש אחיד ומוצק יותר וגם רווי בלחות, אך הריח החזק הופך את השימוש בה לבלתי נעים.

מחיר - 179 שקלים, להשיג באתר החברה

Yuiito
מסכת לחות מועשרת בחמצן מסדרת הידרג'ניסט של ליראק | צילום: אסף לוי

ספיישליסט אמפולות פילינג לילה גליקו C | וישי


ערכת אמפולות עם מרכיבים פעילים לטיפול לילה ממוקד בסימני גיל ובכתמי שמש כהים, סימני פגמנטציה, כתמי גיל, גוון עור לא אחיד ומראה עור עמום. האמפולות מכילות קומפלקס חומצה גליקולית המסייעת להסרת תאים עור מתים מהשכבה העליונה של עור הפנים, ובכך חושפת עור חדש ובריא יותר בגוון אחיד וכתמים שהתבהרו. לצד החומצה הגליקולית בריכוז של 10%, המסכה מכילה גם חומצה היאלורונית וויטמין CG ממקור צמחי.

ניסינו: הערכה מגיעה עם 10 או 30 אמפולות מזכוכית, כשכל אמפולה מספיקה לשני שימושים. נתחיל באריזה המורכבת שמרמזת על המוצר יקר הערך שבתוכה. אחרי שמסירים את האריזה ומגיעים לאחר קריעה וקיפול להוראות, מגלים לא פחות מ-8 סעיפים שונים שמסבירים איך להשתמש באמפולות. גם אחרי שקוראים את כולם נותרים מבולבלים. ובקיצור: יש להקיש על אמפולת הזכוכית, להצטייד בטישו כדי לשבור אותה בזהירות מבלי להיחתך, לחבר אפליקטור, להפוך, ללחוץ על צדדיו, לשפוך חצי מתכולת האמפולה לצמר גפן ולעסות את העור תוך הקפדה על אזורים מסוימים. לשמור את האפליקטור על האמפולה ולהציב אותה בצורה יציבה ומאובטחת עד לשימוש הבא. כשמחליפים אמפולה יש להעביר לאמפולה החדשה את האפליקטור.

תהליך השמשת האמפולה מאוד מתיש ולא נעים בשל מעורבות הזכוכית הדקיקה והצורך לשבור אותה בזהירות רבה בלי להיחתך ומבלי לשפוך את המוצר לכל עבר. מרקמו של המוצא זהה למים, ולאחר הספגה בצמר גפן, התחושה היא שהוא מתאדה מהר ולא מגיע לכל אזורי הפנים. בנוסף, הצורך לשמור את האמפולה עם החומר לשימוש ביום המחרת, לא נוח היות שמדובר בבקבוק עם בסיס צר ולא יציב. 

אחרי שהקפדנו על ההוראות והתמדנו בתהליך, לא ראינו שום שינוי בגוון העור או במרקמו. פח האמבטיה, לעומת זאת, התמלא חתיכות זכוכית דקיקות שלא פשוט היה להיפטר מהם בתום 10 ימי השימוש.

מחיר - 269 שקלים ל-30 אמפולות ו-119 שקלים ל-10 אמפולות. להשיג ברשתות הפארם

30 269
ערכת אמפולות לטיפול בכתמי עור של וישי | צילום: יח''צ

סרום ויטמין סי לעיניים | קיל'ס


סרום העיניים של החברה הניו יורקית מבטיח לחולל שינוי במראה העור תוך שבוע אחד בלבד בזכות קומפלקס של מרכיבים פעילים, חומצות, פפטידים וויטמין סי עוצמתי. הוא מכיל 10% ויטמין C טהור אשר הוכח קלינית כמפחית קמטים, תרכובת של טרי-פפטיד וחומצה היאלורונית. בתוך שבוע של שימוש, כך מבטיחים בחברה, יראה שינוי ברור במרקם העור, בגוון ובכמות, באזורים השקועים ובקימטוטים שסביב לעיניים.

ניסינו: מילה טובה מגיעה לפני הכל לבקבוק הלחיצה הנוח, שמוציא כמות מדודה ומדויקת ושומר על סטירליות הסרום גם לאחר שימושים רבים. מרקמו של התכשיר נעים מאוד, קטיפתי וקרמי, כך שכמות קטנה מאוד ממנו מספיקה לכיסוי אזור העיניים. המריחה קלה ונוחה בזכות המרקם המשיי, וישר בעת המריחה מרגישית זריקת לחות נעימה שהופכת את האזור הדקיק והיבש לאלסטי ורווי לחות. 

הלחות ותחושת האלסטיות נשמרת לאורך שעות רבות, והאזור הרגיש שמסביב לעיניים נראה ומרגיש בריא יותר גם שעות רבות לאחר המריחה. לסרום צבע כתמתם וריח עדין שאופייני למוצרים שמכילים כמות רבה של ויטמין סי, אך לאחר המריחה הריח נעלם ולא מורגש, והספיגה מהירה ויעילה מבלי להכביד או לשמן את העור. יופי של מוצר לשימוש יומיומי ובמיוחד בימי החורף הקרים בהם העור זועק לקצת לחות.

מחיר - 209 שקלים

209 1
סרום ויטמין סי לעיניים של קיל'ס | צילום: יח''צ קיל'ס

קרם עיניים 3D Hyalu Fill | ג'יג'י


קרם אנטי אייג'ינג של מעבדות GIGI מכיל קומפלקס של חומרים פעילים שפותח על ידי החברה, מוגן בפטנט ופועל בטכנולוגיה של הולכה והחדרה של חומצה היאלורונית ושחרורה האיטי בשכבות העור העמוקות. התהליך, על פי המפרט, מתבצע לאורך שעות ארוכות לאחר המריחה, ויוצר אפקט מתמשך של מילוי ומיצוק. הקרם מגיע עם אפליקטור רוטט שפועל על בטריות, ממריץ את זרימת הדם ומעסה בעדינות את העור תוך החדרת הקרם לשכבות העמוקות יותר.

הקרם מכיל בין היתר את הרכיבים הבאים: חומרים טבעיים המופקים מקינואה למניעת היווצרות כיסי שומן מתחת לעפעפיים, שיח האלביציה וסטיביה להחלקת קמטים וקמטוטים, ענבים ורזרבטרול נוגד חמצון המספק הגנה בטוחה מפני נזקה השמש והרגעת אדמומיות. 

ניסינו: הקרם במרקם נעים וקליל ובצבע פנינה אלגנטי. לוחצים קלות על המיכל ומעט חומר יוצא ממנו. לאחר הפעלת האפליקטור הרוטט, המריחה קלה ונעימה, והרטט העדין לא מכביד או מציק לעור הדק שמתחת לעיניים. הקרם נטול ריח ונספג במהירות על העור, שמרגיש רווי לחות על אף המרקם הקליל. לאחר 20 ימי שימוש לא נראה שינוי משמעותי בקימטוטים, אך העור מרגיש מוצק יותר ומוזן בלחות - דבר חיוני בימי החורף הקרים והיבשים.

מחיר - 319 שקלים, להשיג במכוני קוסמטיקה ובאתר החברה

Gigi 319 20 . 2
קרם עיניים עוצמתי עם אפליקטור רוטט של GIGI | צילום: יח''צ