זה בדיוק הזמן שאתם צריכים לצחצח שיניים

אתם (בתקווה) מצחצחים שיניים מאז שהייתם ילדים קטנים. כנראה שאתם לא באמת חושבים על מה שאתם עושים בזמן שאתם מצחצחים, מה שמעלה את השאלה: האם אתם מצחצחים שיניים נכון?

צחצוח שיניים

כמה זמן עליכם לצחצח שיניים?

סביר להניח שיש לכם ניחוש הגון כשזה מגיע לכמה זמן אתם צריכים לצחצח שיניים. אבל האם זה נכון? ד"ר פול לואפקה, יו"ר למדעי הכירורגיה, אומר: "הייתי אומר שתי דקות, פעמיים ביום, לצחצוח". שתי דקות לא נשמעות כמו הרבה זמן, אבל זה יכול להיות קל לעצור מוקדם ולחשוב שעשיתם עבודה יסודית. אנו ממליצים להגדיר טיימר, להשמיע שיר אהוב באורך של שתי דקות לפחות, או כפי שציין ד"ר לואפקה, להשתמש במברשת שיניים חשמלית עם טיימר מובנה. ודאו שאתם משתמשים גם בזווית ובלחץ הנכונים בעת צחצוח השיניים.

האם צריך להשתמש בחוט דנטלי כל יום?

חדשות מצערות לכולנו: כן. כולם צריכים להשתמש בחוט דנטלי כל יום. ד"ר ריאן דודג', רופא שיניים אמר כי "חשוב לנקות בין השיניים פעם ביום עם חוט דנטלי כדי לחסל עששת - הגורמת לחיידקים השוכנים בין שיניים שבהן מברשת שיניים לא יכולה להגיע."

עוד ב"בריאות"

העיקר זה הבריאות: טיפים לחיזוק המערכת החיסונית בחורף

 

שימוש בחוט דנטלי יכול להימשך דקות ספורות לפה מטופל היטב. למי שמעדיף ללכת בדרך המיושנת, ד"ר לואפקה נותן את הטיפ הזה בזמן השימוש בחוט דנטלי: "השימוש בחוט דנטלי הוא בשיניים, אז זה לא כל כך תלוי בזמן. אם [החוט] אינו מכוסה בשעווה, המתינו לחריקה ואז שטיפת פה 30 שניות."

האם מי פה הם רק לריח רע מהפה?

זה מביא אותנו לנקודה טובה נוספת. שטיפת פה: זה כבר לא רק לריח רע מהפה. מי פה או שטיפת פה איכותיים יכולים לעזור לשטוף ולהסיר כל רובד שצחצוח וחוט דנטלי לא נפטרו ממנו, ויכול לעזור למנוע ולהפחית אבנית ודלקות חניכיים. הקפידו להשתמש במי פה ללא אלכוהול כדי שלא ייבשו לכם את הפה!

מה עוד צריך לעשות כדי לשמור על היגיינת הפה?

מעבר לצחצוח, שימוש בחוט דנטלי ושטיפה עם מי פה טובים, למעשה יש יותר שאתם יכולים לעשות עבור סט בריא של שיניים לבנות כפנינה. אכלו תזונה מאוזנת דלת משקאות וחטיפים מתוקים. ואחרון חביב, בקרו את רופא השיניים פעמיים בשנה לניקוי, בדיקה וצילומי רנטגן כדי להבטיח היגיינת פה מעולה ולמניעת עששת ומחלות חניכיים!