זו עונת השיא להדבקות בדלקת שהורסת את הקיץ לחצי מהנשים בעולם

הסימפטומים הנפוצים שלה כוללים צורך בלתי פוסק ללכת לשירותים, כאבים צורמים בבטן התחתונה. הסיכוי להידבק בה גדול פי 3 במהלך עונת הקיץ מאשר בשאר עונות השנה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על דלקת בדרכי השתן

דלקת

הקיץ מגיע יחד עם שמש, ים וגלידה, אבל מסתבר שלהרבה נשים הקיץ עלול להיות מקושר בייסורים של דלקת בשלפוחית השתן. על פי ההערכות בקיץ ישנם פי 3 מקרים של דלקות בשלפוחית השתן, זאת בשל התייבשות (אין מספיק נוזלים לנקות את השלפוחית) ויותר פעילות מינית, שמעלה את הסבירות לגירוי של השופכה וחדירת בקטריות לתוך השלפוחית.

דתיה יער, יועצת צוות מדעי אלטמן, מסבירה על דלקות בשלפוחית השתן ומה הפתרונות. "חצי מהנשים יחלו בדלקת בשלפוחית השתן בנקודה כלשהיא בחייהן ורבות יחלו בה יותר מפעם אחת. לפי סקירה של המגזין רפואת המשפחה הבריטי, 53% מהנשים שמעל גיל 55 ו-36% בקרב נשים צעירות מדווחות על הדבקויות יותר מפעם אחת במהלך השנה" היא מסבירה.

עוד ב"בריאות"

קמתם בבוקר ואתם לא רעבים? מצאנו את הסיבה

זה אפשרי: כך תאכלו בריא במסגרת תקציב מוגבל

אוכל דיאטטי ומזונות בריאים מבטיחים ירידה במשקל? לא בטוח בכלל

 

דלקת שלפוחית השתן השכיחה ביותר היא סייסטיטיס, הסימפטומים השכיחים כוללים צורך בלתי פוסק ללכת לשירותים, כאבים צורמים בבטן התחתונה, צריבה במהלך הטלת השתן ושתן בצבע כהה בעל ריח שתן חריף. החיידק נמצא לרוב בקרביים אבל הבעיה מופיעה רק אם היא נכנסת לשופכה.

מדענים שחקרו את הרכב החמוציות גילו כי הסיבה להצלחתן של החמוציות בהפחתת אירועים של דלקות בדרכי השתן אינה נובעת מחומציותן. מתברר כי פירות החמוציות מכילים רכיבים המונעים מהחיידקים להיצמד אל דופן שלפוחית השתן וגורמים להם להישטף החוצה עם השתן לפני שהם מספיקים להתרבות ולגרום לזיהום, ולכן הם יעילים כל כך במניעת התפתחות זיהומים.

תרופת הסבתא הזו של שתיית חמוציות לנשים הסובלות מדלקות בדרכי השתן יכולה לעזור להפחתת הדלקת, אבל מחקר מ2014 מצא כי הוא בעיקר עוזר לנשים צעירות בלבד.

9 טיפים למניעת דלקות בדרכי השתן:

1. הקפידי לשתות לפחות 8-10 כוסות נוזלים ביום. שתייה מרובה מעודדת השתנה, ששוטפת את החיידקים המזיקים אל מחוץ לגוף

2. הימנעי מהתאפקות במתן שתן

3. שמרי על הגיינה לאחר מגע מיני. מומלץ לתת שתן אחרי מגע מיני על מנת לשטוף את החיידקים שהוחדרו לצינור השתן במהלך יחסי מין

4. הקפידי לשמור על היגיינה לאחר ביקור בשירותים. לנגב מפנים לאחור ולא להיפך כיון שמרבית הדלקות נגרמות מהחיידק E. COLI שמקורו במעי הגס ובצואה, וכדאי להימנע ממשיכת בקטריות מאזור הרקטום לאזור השופכה.

5. העדיפי מקלחת על פני אמבטיה למניעת רגישות ממי הסבון ומהלכלוך היורד מהגוף למימי האמבט.

6. לבשי תחתוני כותנה. בדים אחרים עלולים לצבור לחות ולעודד גדילת בקטריות.

7. לסובלות מדלקות חוזרות ונשנות מומלץ להפחית שימוש בטמפונים, דיאפרגמה וסבוני נשים העשויים לגרום לגירוי.

8. הפחיתי בצריכת אלכוהול וקפאין העלולים לגרום לגרוי בשלפוחית השתן.

9. השתמשי בחמוציות כמוסות מרוכזות של תמצית חמוציות כדי למנוע היצמדותם של החיידקים לדפנות דרכי השתן בשילוב עם פרוביוטיקה.

הכותבת היא דתיה יער, יועצת צוות מדעי אלטמן