זה מה שקורה לכם כשאתם עושים "קנאקים" באצבעות

יש רשימה ארוכה של מיתוסים ואמונות טפלות בנוגע לקליקים ממפרקי האצבעות, אבל מה שכנראה שמעתם לרוב נאמר מההורים או המורים הכועסים כשהייתם ילדים: קליקים במפרקי האצבעות יגרמו דלקת פרקים. בואו נשים סוף למיתוסים

קליקים באצבעות

גם אתם שמעתם פעם את המיתוס שקליקים במפרקי האצבעות שלכם שובר את עצמות? או שמספר הרעשים שאתם שומעים כשאתם מסובבים, מושכים ומכופפים את האצבעות מגלה כמה אנשים מאוהבים בכם?

עוד ב"בריאות"

כמה גרם סוכר זה בטוח לאכול בשבוע?

9 סימנים שזה רציני יותר מההצטננות

מהם הנזקים הפיזיים והנפשיים של עישון קנאביס?

מה נשבר?

רעש הסדקים או הקפיצות במפרקים שלנו הוא למעשה בועות חנקן הפורצות בנוזל הסינוביאלי שלנו. נוזל סינוביאלי משמן את המפרקים כמו שמן במנוע המכונית, מפחית את החיכוך ושומר על הסחוס שלנו. בדרך כלל נדרשות לבועות החנקן בתוך הנוזל הסינוביאלי 20 דקות להיווצר מחדש במפרקים לפני שהן יכולות להיסדק שוב.

חלק מהערעור של קליקים במפרקי האצבע יכול להיות ההפוגה של 20 דקות, כאשר בועות גז נוצרות מחדש בנוזל הסינוביאלי. אתם עלולים להרגיש רפויים יותר בתקופה זו, כאילו הקלתם על לחץ מהמפרקים, אבל הסיפוק הוא בעיקר בראש שלכם.

להרגיש טוב אחרי פיצוח מפרקי הידיים שלכם זו חוויה פסיכולוגית.

האם ההורים צדקו בקשר לדלקת פרקים?

אולי זה הצליל המהנה של קליקים מהמפרקים, או אולי זו תחושת הקלה הנתפסת: אצל אנשים מסוימים קליקים במפרקי היד הם הרגל יומיומי. האם קליקים בפרקי היד חוזרים ונשנים מובילים לדלקת פרקים כמו שאומרת האמונה הטפלה? אז זהו, שלא בדיוק.

אין קשר מוחלט בין קליק במפרקי היד לדלקת פרקים או כל מצב רפואי אחר. מחקרים מסוימים מרמזים שקליקים במפרקי היד עלול להוביל לנפיחות ביד ולחולשה מאוחר יותר בחיים, אך שוב, אין מחקרים המוכיחים את הקשר הישיר הזה.

עם זאת, אם אתם חווים אי נוחות בזמן הקנאק, יכול להיות שקיים מצב המוחמר על ידי סיבוב ולחץ על המפרק.

קליק באצבעות
אם אתם חווים אי נוחות בזמן הקנאק, יכול להיות שקיים מצב המוחמר על ידי סיבוב ולחץ על המפרק | צילום: shutterstock

כאב, נפיחות או תנועה מוגבלת הם סימנים לכך שלמפרק יש נזק - אולי מדלקת פרקים או טראומה. אם אינכם חווים כאב בזמן קנאק במפרק, אז אתם חופשיים להתמכר לעצמכם, גם אם הקליקים, קנאקים וקפיצות מדי פעם מבהילים את הסובבים אתכם.