"הציבור חשוף לסכנות בריאותיות ותברואתיות חמורות"

דו"ח מבקר המדינה מעלה תמונת מצב מדאיגה של תוצרת החקלאית המיוצרת ומשווקת בישראל, בשל חשיפה גבוהה לזיהומים ורעלים. "הצרכן בארץ לא מבין את הכוח שיש לו"

זמן צפייה: 06:04

דו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול מעלה תמונת מצב מדאיגה של תוצרת החקלאית המיוצרת ומשווקת בישראל, בשל חשיפה גבוהה לזיהומים ורעלים. מבדיקת המבקר וצוותו עולה כי מדינת ישראל מפגרת מאחורי מרבית מדינות המערב בתקינה ובשימוש מפוקח בחומרי הדברה וריסוס, ובהתנהלות הנוכחית הציבור חשוף לסכנות בריאותיות ותברואתיות חמורות.

"כמובן שיש משקים שעושים שימוש בהדברה ביולוגית אבל הרבה מאוד חקלאים עוד לא עשו את המעבר הזה, למרות שמדובר באותה אפקטיביות ואותן עלויות", מסביר גיא אליצור, מנכ"ל חברת סטוקטון, המפתחת הדברה ירוקה. "אט אט מוציאים באירופה ובארה"ב משימוש חומרים מזיקים לצד עידוד שימוש בתחליפים ביולוגיים ובריאים. לצערי בארץ אנחנו כמה צעדים מאחור וזה עוד לא נכנס באופן רגולטורי", הוסיף.

הלחץ מצד צרכנים בעולם הביא ליצירת סטנדרטים מחמירים מצד רשתות שיווק המזון באשר לשאריות כימיקלים בפירות וירקות. בארץ, הצרכן הישראלי לא מבין את הכוח שיש לו. "חשוב שנבין את זה ונדרוש אוכל בריא ונקי ממזיקים"' סיכם אליצור. צפו בראיון המלא מתוך העולם הבוקר

העולם הבוקר כל הפרקים