עד כמה זה גרוע להיכנס עם הטלפון שלכם לשירותים?

גם אתם קוראים את הכתבה הזאת בשירותים? אם כן, אנחנו לא שופטים אתכם. הכנסת הטלפון שלכם לשירותים זה בערך כמו להשתין במקלחת. כולם יודעים שזה גרוע, אבל אנשים רבים עושים זאת בכל זאת

Young,woman,with,constipation,or,diarrhoea,sitting,on,toilet,with

שלושה מכל ארבעה אנשים מודים כי השתמשו בטלפון שלהם בשירותים, כאשר 96 אחוזים אמרו שהם אפילו לא ייכנסו לשירותים בלי הטלפון שלהם, כך עולה מסקר שנערך לאחרונה בקרב 2,114 אנשים.

חוקרי חיידקים מודעים היטב להרגל המלוכלך הזה. "אני רואה שאנשים לוקחים את הטלפון שלהם כל הזמן לשירותים, וטלפונים סלולריים אכן קולטים הרבה חיידקים", אומר צ'ארלס גרבה, מיקרוביולוג מאוניברסיטת אריזונה שחוקר העברת חיידקים דרך חפצים ביתיים יומיומיים.

אז אנחנו לא בהכרח כאן כדי לשכנע אתכם לא לקחת את הטלפון לשירותים, אבל אנחנו כן רוצים לאותת לכם על ההשלכות שיש לזה ועל מה שאתם יכולים לעשות כדי להיות כמה שיותר היגייניים.

הטלפון שלכם מלוכלך פי 10 ממושב אסלה

אחד המקומות הגרועים ביותר לשימוש בטלפון הוא בחדר האמבטיה, מכיוון שהחיידקים מתרססים בכל מקום, כולל בטלפון שלכם, אומרת אמילי מרטין, פרופסור לאפידמיולוגיה באוניברסיטת מישיגן.

הבעיה היא שרובנו לא חושבים על טלפונים כמלוכלכים. אולי תקפידו לשטוף ידיים אחרי כל פעם שאתם משתמשים בשירותים, אבל אתם כנראה לא מנקים את הטלפון.

ובכל זאת זה היה בכל מקום שהידיים שלכם היו - ואז אתם מחזיקים אותו עד העיניים, האף, הפה והאוזניים שלכם. יתכן שיש בו יותר חיידקים מאשר פריטי אמבטיה אחרים, כולל מושב האסלה עליו אתם יושבים. הסיבה לכך היא ששירותים מתנקים באופן קבוע, אך לרוב האנשים אין לוח זמנים של ניקיון קבוע לטלפונים שלהם (אם הם זוכרים לנקות אותם בכלל).

עוד ב"בריאות"

כמה פעמים בשבוע באמת צריך לחפוף כדי להימנע מקשקשים?

זו הסיבה האמיתית שלגברים קל יותר לרדת במשקל מאשר לנשים

תת תזונה, שלשולים וגלי חום: אלו השפעות שינויי אקלים על הבריאות שלנו

 

מה המדע אומר

אם אתם מבוגרים בריאים, המערכת החיסונית שלכם עושה עבודה מצוינת בשמירה על חיידקים. אבל זה לא אומר שזה בסדר להתעסק עם טלפון עמוס חיידקים כל היום.

אנשים יכולים לחלות בחיידקים שהם קולטים מחפצים רגילים כל הזמן, והטלפון שלכם הוא אחד העבריינים הגרועים ביותר.

על פי מחקר שנערך על ידי בית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון, כ -92 % מהטלפונים היו מזוהמים בחיידקים שעלולים להיות בעייתיים.

גם הטלפון שלכם עלול להינזק

טלפונים ומים בדרך כלל אינם משתלבים היטב, וחדרי אמבטיה נוטים להיות מקומות רטובים ולחים מאוד. על פי סקר שנערך, אחד מכל חמישה אנשים אמרו כי הם הפילו את הטלפון שלהם בשירותים. לא רק שזה מתסכל ומבאס, זה יכול להיות יקר לתקן או להחליף טלפון מלא מים.

גם אם לא תפילו אותו בשירותים, ניסיון ללהטט בו בזמן שאתם מרימים את המכנסיים עלול להוביל לנפילה מצערת על אריחים או מלט קשיחים.

כיצד לנקות את הטלפון שלכם

אתם בהחלט צריכים לנקות את הטלפון שלכם, אומרים המומחים שלנו. זה כולל גם משטח נקי להסרת לכלוך, פסולת וכתמים, וגם חיטוי כדי להרוג חיידקים, ווירוסים אחרים. הדרך הפשוטה ביותר היא להשתמש במגבוני מסך אנטיבקטריאליים. אין להשתמש בחומרי ניקוי רגילים על מסכים או עדשות מצלמה.

נקו וחטאו את החלק החיצוני של הטלפון שלכם על ידי הסרת הכיסוי החיצוני. שטפו את הכיסוי היטב במים וסבון או חומר חיטוי. וודאו שהוא יבש לחלוטין לפני שתחזירו אותו לטלפון. רססו חומר חיטוי על מטלית רכה (לא ישירות בטלפון) ונגבו את הצדדים, הלחצנים והגב, היזהרו לא להכניס דבר ליציאות החיצוניות או למסך.

כשזה מגיע לבריאות שלכם, הכנסת הטלפון לשירותים שווה ערך באותו סיכון של שימוש בשירותים בלי לשטוף ידיים לאחר מכן.