כמה גרוע זה לעשות שימוש חוזר בספל קפה?

הפסקת קפה היא טקס טעים ומניע מאוד. אבל האם באמת צריך לשטוף את הספל בכל פעם? הנה מה שאתם צריכים לדעת

כוס קפה

"אני אוהב לשטוף כלים", זו לא באמת מחשבה נפוצה. לכן מפתה ומתבקש שלאחר שתסיימו את הקפה, תשאירו את הספל על השיש עד מחר או עד שמישהו אחר ישטוף אותה עבורכם. הרי הכוס היא בסך הכל מים בטעם - מה יכול להיות מעופש?

אדם פוסנר, רופא בכיר מרוקוויל אומר שאם אתם שותים קפה שחור בלי חלב, בלי סוכר - אין הרבה "חיידקים או רעות אחרות להתקיים", במיוחד אם אתם משאירים את הכוס להתייבש בין שימושים. למעשה, כך מתגלגל ד"ר פוסנר בעצמו. הוא שותה את הקפה שלו שחור ולא טורח לנקות את הכוס מהיום להיום.

אף על פי כן, מנהל המשרד שלו אינו מרוצה, וד"ר פוסנר תהה לא פעם אם שטיפת הספל עשויה לא להוביל לקפה בעל טעם טוב יותר.

עוד ב"בריאות"

7 דברים שהשיער שלכם מספר על בריאותכם

זה מה שתנוחת השינה שלכם אומרת עליכם

כמה רע זה לישון עם שיער רטוב

מהם הסיכונים האפשריים?

אם כבר מדברים על המשרד, מחקר מאוניברסיטת אריזונה גילה שכאשר אתם משאירים את הספל שלכם במטבח משותף, אתם מסתכנים בכך שהספל שכם יאסוף הרבה חיידקים לא רצויים. ולא רק בגלל שהעמיתים שלכם לעבודה עלולים לטעות בספל הקפה בעצמם.

מה עם הרעיון שקצת חיידקים נוספים יכולים אפילו להועיל למיקרופלורה הכוללת? "לא לשטוף ספל קפה במשך ימים בזמן שאתם משתמשים בו שוב ושוב לא היגייני במיוחד ואתם עלולים להיות מועדים לחלות ממנו, כולל מחשיפה לעובש", אומר ד"ר בינדיה גנדי, רופא הרפואה האינטגרטיבית באטלנטה.

חשוב לציין כי חיידקים, וירוסים ופטריות נמצאים בכל מקום. הם צפים באוויר ויכולים לנחות בכוס הקפה ולגדול בין השימושים בספל. ואם אתם מוסיפים שמנת או שאתם נוטים לטבול מזון בקפה שלכם, אתם מספקים את הסביבה המושלמת לחיים מיקרוביאליים לפרוח.

כוס קפה
סכנה לעוד מלא חיידקים לא רצויים | צילום: shutterstock

בשורה תחתונה - אתם יכולים להתחמק מאי שטיפת כוס הקפה בין השימושים אם, כמו ד"ר פוסנר, אתם שותים אותו שחור. הוא אומר שעדיין לא חלה מזה. אבל רק אם אתם שותים את הקפה שלכם לבד במטבח, בלי חלב, סוכר, ואינכם טובלים דבר במשקה הכהה והטעים שלכם.

*מקור - thehealthy