קמתם בבוקר ואתם לא רעבים? מצאנו את הסיבה

אם אתם לא מרגישים רעב ממש כשאתם מתעוררים, זה בסדר גמור לחכות קצת לפני שאוכלים ארוחת בוקר. אם בכל זאת אין לכם אין תחושת רעב, יכול להיות שזה בגלל אחת מהסיבות האלה

ארוחת בוקר

כולנו שמענו שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. אבל רק בגלל שזו אמירה פופולרית, זה לא אומר שאתם מרגישים רעב בבוקר. אכילת ארוחת בוקר בריאה עשויה להרגיש כמו אתגר, למרות שבמקרים מסוימים חוסר רעב בבוקר יכול להיות סימן לבעיה רצינית, ככל הנראה זה נורמלי לחלוטין ואין סיבה לדאגה.

 

1. אכלתם ארוחת ערב גדולה או חטיפים בשעות הלילה המאוחרות

אחת הסיבות העיקריות לכך שאולי אתם לא מרגישים רעבים כשאתם מתעוררים היא שאכלתם ארוחת ערב גדולה או נשנושים ערב קודם.
זה עשוי להיות נכון במיוחד אם אכלתם ארוחה עתירת שומן או חלבון. חומרים מזינים אלה יכולים להאט את התרוקנות הבטן ולשמור על תחושת שובע ארוכה יותר - אפילו למחרת בבוקר.

חלבון בפרט, יכול גם לשנות באופן משמעותי את רמות ההורמונים המווסתות את הרעב והתיאבון. באופן דומה, ארוחות עשירות בשומן עשויות לשנות רמות של הורמונים מסוימים הקשורים בתיאבון ולתחושות של מלאות,
מה שמוביל לירידה ברעב.

אם אתם מעדיפים ליהנות מארוחת ערב גדולה ולדלג על ארוחת הבוקר או לעכב אותה למחרת בבוקר, זה בסדר גמור - כל עוד אתם מקפידים לקבל את החומרים המזינים ואת הלחות שאתם צריכים לאורך כל היום.

2. רמות ההורמונים שלכם משתנות בין לילה

במהלך הלילה ובמהלך השינה, הרמות של מספר הורמונים בגופכם משתנות, מה שיכול לשנות את התיאבון שלכם. מחקרים מראים שרמות האפינפרין, המכונה גם אדרנלין, נוטות להיות גבוהות יותר בבוקר.
החוקרים מאמינים כי הורמון זה מדכא את התיאבון על ידי האטת קצב התרוקנות הבטן והגברת פירוק הפחמימות המאוחסנות בכבד ובשרירים כדי לתדלק את הגוף.

יתרה מכך, מחקר אחד ציין שרמות הגרלין, הורמון הרעב, היו נמוכות יותר בבוקר מאשר בלילה הקודם. זה יכול גם להסביר מדוע אתה מרגיש פחות רעב כשאתה מתעורר (8 Trusted Source). שימו לב שתנודות ההורמונים היומיומיות האלה הן טבעיות לחלוטין ובדרך כלל אינן מעוררות דאגה. עם זאת, אם אתם חווים שינויים פתאומיים או קיצוניים ברעב או בתיאבון, שקלו לדבר עם איש מקצוע בתחום הבריאות.

3. אתם מרגישים חרדה או דיכאון

גם חרדה וגם דיכאון יכולים להשפיע באופן משמעותי על רמות הרעב שלנו. בנוסף לתסמינים כמו הפרעות שינה, עייפות ואובדן עניין, דיכאון עלול לגרום לשינויים בתיאבון.
בינתיים, חרדה יכולה להגדיל את רמות הורמוני הלחץ מסוימים שמפחיתים את התיאבון. עם זאת, חרדה ודיכאון משפיעים על אנשים באופן שונה. כמה מחקרים מצאו כי מצבים אלה קשורים במקום זאת לתיאבון מוגבר ולצריכת מזון אצל אנשים מסוימים.

אם אתם חווים חרדה או דיכאון וחושדים כי זה עשוי להשפיע על התיאבון שלכם או על היבטים אחרים בבריאותכם, שוחחו עם איש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבוע את מהלך הטיפול המתאים ביותר עבורכם.

עוד ב"בריאות"

זה אפשרי: כך תאכלו בריא במסגרת תקציב מוגבל

אוכל דיאטטי ומזונות בריאים מבטיחים ירידה במשקל? לא בטוח בכלל

תקשיבו לזה: הדרך להפוך לאנשים בריאים מתחילה באוזניים שלכם

4. את בהריון

בחילות בוקר הן נושא נפוץ המאופיין בבחילות והקאות. זה משפיע על כ -80% מהנשים במהלך ההריון. למרות שבחילות בוקר עלולות להשפיע עליך בכל שעה ביום, לעתים קרובות היא מתרחשת בבוקר - ומכאן שמה. ברוב המקרים, זה משתפר או נעלם לאחר 14 שבועות של הריון.

מלבד בחילות בוקר, הריון עלול לגרום לסימפטומים אחרים להפחתת רעב כמו קשיי עיכול, נפיחות והתרוקנות מאוחרת של הקיבה. לדבוק בארוחות קטנות, לנסות מתכונים מסוימים, לישון בשפע ולשמור על אוורור טוב של הבית,
כדי למנוע ריחות שמעוררים בחילות - כל האסטרטגיות שעשויות להפחית את הסימפטומים ולשפר את התיאבון.

5. אתם חולים

ידוע כי זיהומים בדרכי הנשימה כגון הצטננות, שפעת ודלקת ריאות גורמים לגוף להרגיש פחות רעב. במקרים מסוימים, זיהומים אלה גם מגבילים את חושי הטעם והריח שלנו, מה שעשוי להפחית את התיאבון.

זיהומים מסוימים, כגון שפעת, יכולים גם לגרום לתסמינים המפחיתים רעב ותיאבון, כולל בחילות והקאות. מרק, תה חם, בננות, קרקרים ותפוחים הם כמה אפשרויות קלות לבטן כשלא מרגישים טוב.

6. גורמים בסיסיים אחרים

בנוסף לגורמים הנפוצים יותר המפורטים לעיל, ישנן עוד כמה סיבות אפשריות לכך שאתם לא יכולים להרגיש רעב כשאתם מתעוררים:

  • אתם לוקחים תרופות מסוימות. סוגים רבים של תרופות, כולל תרופות משתנות ואנטיביוטיקה, יכולות להפחית את הרעב והתיאבון.
  • אתם מתבגרים. ירידה בתיאבון שכיחה בקרב מבוגרים יותר ויכולה להיגרם על ידי שינויים בצורכי האנרגיה, ההורמונים, הטעם או הריח והנסיבות החברתיות.
  • יש לכם בעיה בבלוטת התריס. אובדן תיאבון יכול להיות סימן להיפותירואידיזם, או לירידה בתפקוד בלוטת התריס.
  • את מבייצת. אסטרוגן, הורמון המין הנשי הגובר במהלך הביוץ, עשוי לדכא את התיאבון.
  • אתם סובלים ממצב כרוני. מצבים מסוימים כגון מחלת כבד, אי ספיקת לב, מחלת כליות, HIV וסרטן עלולים לגרום לאובדן תיאבון.

 

מה לעשות

לפעמים, עד שהתקלחנו, התלבשנו והתחלנו להתכונן ליום, אנחנו עלולים להרגיש רעב ולהיות מוכנים לאכילה. אם עדיין לכם אין תחושת רעב, אתם יכולים לנסות לאכול משהו קטן כדי לעורר את התיאבון. כמו כן, דעו שזה בסדר גמור אם אתם מעדיפים לדלג על ארוחת הבוקר לגמרי. רק דאגו להשיג את חומרי המזון הנחוצים לכם בהמשך היום ולא להתעלם מהשפעות שליליות אפשריות מאי אכילה בבוקר, כמו כאבי ראש, עייפות או עצבנות.

לבסוף, אם אתם חושדים שמצב בריאותי בסיסי הוא הגורם המרכזי לאובדן התיאבון שלכם, שוחחו עם איש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר. ישנן סיבות רבות מדוע אינך מרגיש רעב בדיוק כשאתה מתעורר. במקרים מסוימים, זו יכולה להיות תוצאה של אכילת ארוחת ערב גדולה בלילה הקודם, תנודות טבעיות ברמות ההורמונים, הריון או שינויים במזג האוויר.

לפעמים זה יכול להיות סימן לבעיה חמורה יותר, כמו חרדה, דיכאון או מצב בריאותי אחר. חכו קצת לפני שאתם אוכלים ארוחת בוקר, תתנסו במרכיבים חדשים או קבעו לעצמכם הרגלים בריאים על ידי בניית שגרת בוקר - כל אלו עשויים לסייע בהגברת הרעב בבוקר.