השירים האלה יעניקו לכם את שנת הלילה הטובה ביותר, על פי המדע

שבו בנוח, תירגעו ופשוט תקשיבו

מוזיקה

מוזיקה יכולה לגרום לנו לצחוק, לבכות, היא יכולה לגרום לצמרמורת או - כפי שכל מי שאי פעם השתתף בקונצרט של הסימפוניה יודע טוב מדי - להרדים.

מחקר חדש של מדעני שינה ברחבי העולם אומר שיש סיבה טובה לכך, ועכשיו אתם יכולים לנצל אותה כדי להפוך את שעות השינה שלכם לנעימות עוד יותר.

מוזיקה שימשה בטקסי ריפוי במשך אלפי שנים ובתרבויות - אבל בואו נדבר על מחקר חדש ומפתיע מהונג קונג. חוקרים מצאו כי משתתפי מחקר שהאזינו למוזיקה במשך 30 עד 45 דקות לפני השינה בכל לילה במשך שלושה חודשים נרדמו מהר יותר, ישנו עמוק יותר והרגישו טוב יותר למחרת בבוקר. הקאץ': השירים שהם האזינו כולם נקבעו בטמפו של בין 60 ל-80 פעימות לדקה - הדופק המשוער שלנו בזמן ההירדמות.

עוד ב"בריאות"

זאת הסיבה המרכזית שגברים לא מבצעים בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית

זה נכון: אתם יכולים ממש להערים על הגוף שלכם להירגע על ידי סנכרון קצב הלב עם מוזיקה שלווה. בדרך זו, האזנה למוזיקה הופכת לסוג של מדיטציה; על ידי הקשבה מודעת לסביבתכם, קצב הלב מואט, לחץ הדם יורד, החרדה פוחתת, והחיים הופכים לשיר שליו.

חמושים בממצאים על הקשר שאי אפשר לעמוד בפניו בין פעימות חוזרות לדופק, מטפלי שינה אפילו החלו לשתף פעולה עם מוזיקאים כדי ליצור את מה שיכול להיות ידוע להיסטוריה כמוזיקה הכי צוננת אי פעם.

בשנת 2011, השלישייה האנגלית הידועה בשם Marconi Union עבדה עם האקדמיה הבריטית לתרפיה בסאונד כדי ליצור רצועה אינסטרומנטלית של שמונה דקות בשם "Weightless", שנועדה להרגיע את המאזין לרגיעה באמצעות צלילים ומקצבים מוכחים להורדת קצב הלב (ההתחלה ב-60 פעימות לדקה, והאטה בחשאי ל-50 פעימות לדקה עד הסוף.)

וגם זה עבד. במחקר שנערך לאחרונה בבריטניה, משתתפים שאותרו בפתרון חידות קשות תוך כדי האזנה לסוגים שונים של מוזיקה הראו ירידה עצומה של 65 אחוז בחרדה (ולכן שיפור בביצועים) בזמן האזנה למוסיקה.

רוצים להגביר את ההרפיה לפני השינה? הפכו את זה לפלייליסט הרשמי שלכם לשינה מתוקה:

  • “Weightless” - Marconi Union
  • "Clair de Lune" - קלוד דביסי
  • "Canzonetta Sul-aria" - מוצרט
  • “Nocturne in E flat Major Op.9 No.2” - שופן
  • “The Boxer” - סיימון וגרפונקל

*מקור- rd