כך אנשים בריאים מבלים את 10 הדקות האחרונות של היום

לילה טוב: עקבו אחר ההרגלים הבריאים האלה לפני השינה ותפחיתו את הלחץ

עירנות

מה עליכם לעשות לפני השינה? ראשית, עליכם להקפיד על אותן שעות שינה ושעות ערות בכל ימות השבוע. "מחקרים מראים שהגוף שלנו מתחיל לצפות תחושת מנומנם אם נצליח לשמור על שגרה קבועה", אומרת נטלי דאוטוביץ', דוקטורנט לפסיכולוגיה באוניברסיטת אלבמה. "הרוב המכריע של אנשים זקוקים לשגרה כלשהי להורדת המתח, כדי להסיר את המתח ולהתכונן לשינה."

 

הפסקת חשמל

אולי שמעתם את זה בעבר, כדי להירדם ולשמור על איכות שינה טובה, עלינו להיות רגועים פיזית וקוגניטיבית. החושך מאותת לשעון הפנימי שלנו לייצר הורמונים שעוזרים לנו להרגיש עייפים, וטלוויזיות, מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים יכולים לשבש את האות ההכרחי הזה להירדם.

האם הפלאפון שלכם מעורר? הגדירו את הצלצול עד הסוף, אך השאירו את הטלפון דומם.

בחרו סדרה קלילה בטלוויזיה

עבור אנשים מסוימים המתקשים 'לכבות את המוח', צפייה בטלוויזיה, שהיא מאוד פסיבית, יכולה לאפשר להם להירגע ולהירדם. בחרו סדרה מרגיעה - לא מותחן או משהו משבש. סדרה שמעוררת יותר מדי מנטלית יכולה להשפיע בצורה הפוכה ולהשאיר אתכם ערניים.

שטפו את הפנים

בסקר שנערך לאחרונה, שליש נשים סיפרו שהן ישנות עם האיפור שלהן לפחות פעמיים בשבוע. אם אתן לא מנקות לפני השינה, אתן מסתכנות בנקבוביות ובלוטות שמן סתומות.

אי שטיפה לילית יכולה גם לגרום לדלקת שיכולה להשפיע על פירוק הקולגן, שיכול לגרום לעור שלכן להיראות מבוגר יותר. לכל הפחות, החזיקו מגבוני איפור ליד המיטה שלכן אם אתן עייפות מכדי להגיע לכיור.

עוד ב"בריאות"

מה קורה לגוף כשאתם אוכלים יותר מדי

הכן עצמך לצום! המדריך המלא איך לעבור את צום יום כיפור בשלום

כך הגוף עשוי לסמן לכם שאתם זקוקים בדחיפות לתזונה נטולת גלוטן

 

חוט דנטלי

סקירה שנערכה בשנת 2012 על 12 ניסויים אקראיים, מצאה כי לאנשים שחוט דנטלי בנוסף לצחצוח שיניים יש פחות דימום חניכיים ודלקת חניכיים מאשר לאנשים שרק מצחצחים.

הזמן הטוב ביותר ביום לחוט דנטלי אינו נחקר היטב, אך כמה מומחים מציעים שהלילה עשוי להיות אידיאלי. ניקוי לפני השינה מסיר את הרובד המכסה את השיניים ונותן מנוחה של שמונה שעות ללא מזון כדי שהפה יוכל להילחם בפגעים שהוא מתמודד איתו כל היום.

קריאה

אנשים מצליחים רבים מוצאים ערך בהיותם דפדפנים של מידע ממגוון מקורות, מתוך אמונה שזה מסייע לתמריץ יצירתיות ותשוקה רבה יותר בחייהם. אור כחול מהמכשיר שלכם עלול לפגוע ביכולת שלכם להנהן, אז הפוך אותו לספר או למגזין.

עשו רשימה

האויב של השינה חושב יתר על המידה. לפעמים המיטה הופכת לרמז להתלבטות מבעיות או אפילו רק לבחון ולתכנן את היום הבא, מה שיכול להקשות על הירדמות.

אם אתם נוטים לדאוג ולחרדה, שמרו יומן ליד מיטתכם כדי להוציא את המחשבות האלה מהראש.

תהיו אסירי תודה

לפני השינה, זכרו על מה אתם מודים. מחקרים מראים שזו דרך עוצמתית להגביר את האושר, וייתכן שתחוו גם מפל של תופעות לוואי בריאותיות אחרות.

מחקר אחד מצא שאנשים שכתבו על מה שהם מודים על כל שבוע הרגישו אופטימיים יותר לגבי חייהם, התעמלו יותר ואפילו היו פחות ביקורים אצל רופאים מאשר אנשים שרשמו אירועים מעצבנים או אפילו ניטרליים.

החמיאו לאהובים שלכם

אתם יכולים לחזק באופן דרמטי את הקשר שלכם על ידי מתן מחמאה ספציפית מאוד לבן או בת הזוגג שלכם לפני שאתם הולכים לישון.

כאשר זוגות נפגשים לראשונה הם יודעים באופן אוטומטי לגרום אחד לשני להרגיש אהובים, מוערכים ומיוחדים. עם הזמן, אנו נוטים להתמקד יותר בהטרדות - כלים בכיור, לא החלפת נייר הטואלט וכו'.

על ידי הכרה בחוזקות הספציפיות של השותפים שלנו, אנו לא רק מגבירים את ההערכה העצמית שלהם, אלא גם מגבירים את ההערכה שלנו כלפיהם ולמערכת היחסים שלנו.