תופעה מטרידה: הצעירים שמקעקעים את עצמם

"היינו במסיבה אצל חבר והחלטנו לעשות את זה": הצעירים של היום לא מחכים לאישור מההורים או מכסף - יש להם את יו טיוב שמלמד אותם איך לעשות את זה לבד

קעקוע
קעקוע | צילום: אינסטגרם

קעקוע מקצועי עולה בימינו בסביבות 300 שקלים, גם הקעקוע הקטן ביותר. כשבני נוער רצו בעבר לעשות קעקועים הם היו צריכים לקבל מההורים שלהם אישור ולא פחות חשוב- את הכסף. היום, כל מה שהם צריכים, מתברר, זה רק לפתוח את היוטיוב.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

היום כל נער ונערה יכולים ללמוד כיצד לקעקע את עצמם ידנית עם מחט ודיו, בשיטה הישנה-חדשה, שנקראת סטיק אנד פוק או הנד פוק, ומזוהה עם אסירים ועם מקעקעים במזרח הרחוק. הקעקועים, למען הסר ספק, לא נמחקים, אבל זה לא מרתיע בני נוער רבים מלקעקע את עצמם.

 

נופר (שם בדוי) למשל, החלה לקעקע את עצמה בכיתה ה', והיום - בגיל 15 היא כבר הפכה למקצוענית של השכבה. "ההורים שלי לא יודעים, הם לא היו מסכימים שאעשה את זה. יש לי 12 קעקועים במקומות מוסתרים. אם הם ישאלו אותי אני אומר שזה ציור".

 

אור קנטור, מקעקע מקצועי טוען שמדובר בתחביב מסוכן, בני הנוער לא יודעים כיצד לחטא, הם לא משתמשים בציוד סטרילי, ואין להם ידע מקצועי בדיוק כמו שאדם שלא למד רפואה ינתח מצפייה ביו טיוב.