ההרגל הנפוץ הזה מזיק לבריאותכם בלי שתשימו לב

שילוב רגליים הוא הרגל נפוץ ביותר; רוב האנשים אפילו לא שמים לב שהם עושים את זה כשהם יושבים. למרות שזה עשוי להיות נוח לשבת עם ברך אחת שלובה על השנייה, זה עלול לגרום לבעיות בריאות שאינכם מודעים להן

שילוב רגליים

מחקר שפורסם בניטור לחץ דם קבע כי ישיבה עם רגליים שלובות יכולה להעלות את לחץ הדם. הסיבה שזה קורה היא בגלל שהדם ברגליים צריך לפעול נגד כוח הכבידה כדי להישאב חזרה ללב, חציית רגל אחת על השנייה מגבירה את ההתנגדות, מה שמקשה עוד יותר על זרימת הדם.

זה גורם לגוף להעלות את לחץ הדם כדי לדחוף את הדם חזרה ללב. לא תרגישו השפעות מיידיות, אבל אם תשבו לפרקי זמן ארוכים חשוב שתשימו לב כמה זמן יש לכם רגליים שלובות. אסור להחזיק את הרגליים למשך יותר מ-15 דקות, וחשוב שתקומו ותסתובבו לפחות פעם בשעה.

עוד ב"בריאות"

זה מה שקורה לכם כשאתם אוכלים יותר מדי

הצפה רגשית: כך תשרדו את חגי תשרי מבלי לטבוע

כך תדעו אם כבר חליתם בקורונה בעבר

 

שילוב רגליים יכול להוביל גם לכאבי צוואר וגב. באופן אידיאלי, עדיף שהגוף שלנו יושב כשהרגליים נטועות שטוחות, ברוחב הירך בנפרד, על הרצפה, אך לא קל לשמור על יציבה מושלמת כל היום במשרד.

כאשר אתם יושבים עם רגליים משולבות, הירכיים במצב מעוות, מה שעלול לגרום לאחת מעצמות האגן להסתובב. מכיוון שעצם האגן תומכת בצוואר ובעמוד השדרה, הדבר עלול לגרום ללחץ על הגב והצוואר התחתון והאמצעי.

כאב גב
צילום: shutterstock

אתם עשויים גם להבחין שכאשר אתם יושבים עם רגליים שלובות למשך פרקי זמן ארוכים כפות הרגליים והרגליים שלכם מתכווצות או מרגישות רדומות. הסיבה לכך היא שכאשר רגל אחת יושבת על גבי השנייה היא גורמת ללחץ על הוורידים והעצבים ברגליים וברגליים. זה יכול לגרום לחוסר תחושה ו/או לשיתוק זמני ברגליים, בקרסוליים או בכפות הרגליים.

למרות שתחושת אי הנוחות עשויה להימשך רק דקה או שתיים, חציית רגליים שוב ושוב עד שהן מרגישות קהות עלולה לגרום לנזק עצבי קבוע.

אז בפעם הבאה שאתם יושבים, נסו להרגיל את עצמכם לשבת כששתי הרגליים על הרצפה. זה לא רק יעזור ליציבה וליציבות, אלא גם יציל את בריאותכם בטווח הארוך.

*מקור - thehealthy