שתיית מים במהלך ארוחה: טוב או רע?

עבור רבים, אין ארוחה ללא כוס H2O קרירה ומרעננת. אחרי הכל, מי רוצה לחפור בצלחת אוכל מלוח או חריף בלי כוס מים כדי לשטוף אותה? אך האם עליכם לשתות מים בזמן האכילה? האם זה בריא?

שתיית מים

במשך שנים חונכנו לשבת בארוחות בשעות קבועות ביום, בליווי כוס מים תמיד כדי לעזור לאוכל. קשה לשבור הרגלים לאורך כל החיים. אולם רבים מאיתנו, כשמחקרים מתחום הבריאות הודיעו בשכנוע כי טעינו הכל לאורך כל השנים ההן, עשינו כמיטב יכולתנו לעשות זאת בדיוק. היו כללי עיכול חדשים; שתו את המים שלכם לפחות 20 דקות לפני האכילה ושוב עד שעה לאחר שסיימתם לאכול.

נתחיל בעובדה שמים מדללים את מיצי הקיבה, מחלישים את תהליך העיכול כך שהאוכל העובר במערכת נשבר רק למחצית, מה שמונע מהגוף מרכיבים תזונתיים חיוניים רבים ויצר תסמינים לא נוחים בתהליך. בואו נפיג את המיתוס העיקרי ששתיית מים עם האוכל מובילה לבעיות עיכול, מהגוף שאינו סופג חומרים מזינים לנפיחות. או בקיצור, שתיית מים לא מתעסקת עם העיכול.

שתיית מים
צילום: shutterstock

התפיסה המוטעית מסתכמת באמונה כי מים מדללים חומצת קיבה. הבטן מסתגלת לכל מה שיש בה, כך שהיא תייצר יותר חומצה במידת הצורך. במילים אחרות, שתיית מים לפני ארוחה, במהלכה או אחריה לא תמנע מהקיבה לבצע את עבודתה. נהפוך הוא, שתיית מים למעשה משפרת את העיכול. לאחר שאוכל ונוזלים עוזבים את הבטן, מים וחומרים מזינים מעוכלים נכנסים לזרם הדם דרך המעי הדק, כך על פי המכון הלאומי לסוכרת ומחלות עיכול וכליות (NIDDK).

עוד ב"בריאות"

פסטה ופיצה מחוץ לתחום: מה כדאי להזמין לילדים במסעדות?

בדיקת עובדות: האם זה רע לבריאותנו לאכול אוכל מטוגן בשמן זית?

5 דרכים שיעזרו לכם למצוא את הפסיכולוג הנכון

 

משקאות הנצרכים ממש לפני או במהלך הארוחות יכולים לקדם עיכול חלק, להוביל לחות אופטימלית ולהותיר את תחושת השובע. מיתוסים אחרים שאתם עלולים להיתקל בהם אומרים כי שתיית מים עם ארוחות עלולה לגרום לחומצה או להעלות את רמת האינסולין בדם. כדי להיות בטוחים אם יש לכם ריפלוקס חומצי או מחלת ריפלוקס ייתכן שתרצו להגביל את כמות המים שאתם צורכים כדי למנוע לחץ עודף על הבטן.

אם אתם מודאגים משמירה על רמות האינסולין, אל תניחו את כוס המים. רמת הסוכר בדם יכולה לעלות בגלל כמה גורמים מפתיעים - כולל ממתיקים מלאכותיים וקפה - אך מים אינם אחד מהם. התייבשות, לעומת זאת, מובילה לעלייה ברמות הסוכר בדם.

שתיית מים
צילום: shutterstock

השורה התחתונה היא שכשמדובר בשתיית נוזלים עם הארוחות, בססו את ההחלטה על מה שמרגיש לכם הכי טוב. אם צריכת נוזלים עם האוכל מכבידה, משאירה תחושת נפיחות או מחמירה את רפלוקס הקיבה, היצמדו לשתיית נוזלים לפני הארוחות או ביניהן, אחרת, אין שום הוכחה שעליכם להימנע משתייה עם הארוחות.

בסך הכל, שתיית מים שומרת על לחות ובריאות הגוף. ובכל מקרה, זכרו שמים הם הבחירה הבריאה ביותר.