9 סימנים שאתם עלולים להיות מכורים לעבודה

האם אי פעם פקפקתם בקשר שלכם עם העבודה? אולי אתם מרגישים כל כך נצרכים מזה שאתם לא מבינים שחייכם יכולים להיות שונים? אם הקריירה שלכם הייתה נלקחת מכם מחר, האם הייתם מרגישים אבודים בעולם? אם עניתם בחיוב על כל אחת מהשאלות שלעיל, ייתכן שהם סימנים לכך שאתם וורקוהוליק. התמכרות לעבודה היא התמכרות לתהליך שיכולה להיות כל כך קשה וקשה להתגבר עליה

וורקוהוליק

להיות מסורים לקריירה זה משהו להתגאות בו, אבל איזון בין עבודה לחיים הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלכם. כדי להבין את הקשר שלכם עם העבודה, קראו על הסימנים הנפוצים האלה של וורקוהוליק כדי לזהות אם אחת מהתופעות הללו להתמכרות לעבודה קיימים בחייכם. אם כן, ייתכן שהגיע הזמן להעריך מחדש את מערכת היחסים שלכם עם הקריירה ולבנות איזון טוב יותר בין עבודה לחיים.

  1. אתם חושבים איך אתם יכולים לפנות יותר זמן לעבודה

האם אתם מחפשים כל הזמן דרכים להגיע ליותר זמן עבודה? אולי אתם מזניחים מערכות יחסים מכיוון שעבודה בסוף השבוע נראית פרודוקטיבית יותר מכל דבר נינוח.

אם אתם מוצאים את עצמכם מפנים זמן להכנס יותר לעבודה, זה בדרך כלל סימן שאתם עובדים יותר מדי. גם כשאתם לא עובדים, אתם בונים דרכים לחזור לשם, להרגיש פרודוקטיבים ולקבל מנה של אדרנלין שהעבודה עשויה לספק לכם. אולי אפילו אתם מודעים לכמה אתם חושבים על עבודה 24 שעות ביממה, אבל כשאתם מוסיפים את כל הזמן הזה, האם אי פעם אתם לא עובדים?

זה יכול להיות קל ליפול בפח של וורקוהוליזם, וזה בדרך כלל מתחיל במחשבות שלנו. שימו לב לאן דעתכם הולכת כשיש לכם חופש. העבודה שלכם תמיד תהיה שם כשתחזרו מפגרה. גלו ומצאו דרכים לסגור את המחשבות בסוף יום העבודה.

עוד ב"בריאות"

שתיית מים במהלך ארוחה: טוב או רע?

פסטה ופיצה מחוץ לתחום: מה כדאי להזמין לילדים במסעדות?

בדיקת עובדות: האם זה רע לבריאותנו לאכול אוכל מטוגן בשמן זית?

 

  1. אתם מבלים יותר זמן ממה שהתכוונתם בעבודה 

אחד הגורמים הגדולים התורמים להתמכרות לעבודה הוא העובדה שרוב האנשים חייבים לעבוד כל יום כדי להתפרנס. זו בדרך כלל לא פעילות שתוכלו לקחת הפסקה ממנה כדי להחזיר את השליטה. גם אם אתם מודעים להתמכרות לעבודה שלכם, אתם עלולים למצוא את עצמכם מרגישים לכודים וחושבים מה ההנהלה העליונה תחשוב על כך שאתם זקוקים לזמן מה לעצמכם.

חשיבה זו משחקת חלק גדול בחוסר היכולת שלכם להפריד את עצמכם מעבודתכם. לעבוד יותר מדי הופך להיות חלק מכם - או הכרח להישרדות - גם כאשר העבודה שלכם לא דורשת את זה.

  1. אתם לא זוכרים מתי בפעם האחרונה לקחתם יום מחלה 

חשוב לקחת ימי מחלה, גם אם אתם כמעט אף פעם לא חולים פיזית. אם אתם עובדים בעולם התאגידי, תקבלו זמן מסוים המיועד לשימוש ימי מחלה, או חופש בתשלום. לרוב הזמן הזה מבוזבז בסוף השנה אם מעולם לא פניתם לעצמכם זמן.

זה לא בריא ולא מציאותי לצפות מעצמכם לעבוד 365 יום בשנה. נצלו את ימי המחלה שלכם שהרווחתם - הם בצדק שלכם - והקדישו זמן נחוץ כל כך למקד מחדש את האנרגיה ברצונות ובצרכים הפיזיים והנפשיים שלכם.

וורקוהוליק
מתי בפעם האחרונה לקחתם חופש מהעבודה? | צילום: shutterstock

  1. אתם מתקשים לישון כי אתם חושבים על עבודה

קחו שנייה לחשוב כמה זמן שינה עקבית אתם ישנים בכל לילה. רוב האנשים זקוקים לפחות לשבע שעות שינה כדי להיות הכי פונקציונליים למחרת. אם אתם ישנים באופן עקבי פחות מזה, סביר להניח שאתם זקוקים ליותר שינה. ללא כמות בריאה של מנוחה, אינכם מסוגלים להיות במיטבכם.

אם רמת הפרודוקטיביות שלכם חשובה לכם כל כך, בדקו כמה שעות שינה אתם ישנים. האם אתם נשארים ערים מאוחר בלילה ודואגים או מרגישים לחוצים מפגישה שקיימת בקרוב? ללא קשר לסוג נדודי השינה הקשורים לסטרס בעבודה, פעולה זו רק מעכבת את יעילותכם.

  1. אי יכולת לעבוד מלחיצה אתכם

אם אי יכולת לעבוד גורמת לכם ללחץ, התאמנו בכנות עם עצמכם לגבי הסיבות לכך. כמה מחקרים מצביעים על כך שאנשים עם התמכרויות לעבודה חשו את משקל הציפיות הגבוהות מהוריהם בילדותם, ולכן קשרו תחושת אישור להצלחה.

יכול להיות שלקחתם על עצמכם תפקיד של הישג גבוה, כי מבחינה היסטורית, זה היה כאשר אתם מרגישים שאתם מוערכים ביותר. עם זאת, מימוש זה אינו מטיל אשמה; חשוב להיות מודעים לשורשי ההתמכרות לעבודה.

  1. התחביבים שלכם מקופחים בגלל העבודה

מלבד הזמן שאתם נותנים לעבודה, כמה זמן אתם משקיעים בתשוקות ותחביבים משלכם? אתם יכולים ליהנות מהעבודה שאתם עושים ומהמאמץ שאתם משקיעים, אך לפנות זמן לפעילויות מחוץ לעבודה חשוב לרווחה. כך אתם חיים באופן אותנטי ויצירתי.

  1. עבודת יתר השפיעה לרעה על בריאותכם

ההשפעות של להיות וורקוהוליק יכולות להיות פיזיות ופסיכולוגיות כאחד. בקצה הקיצוני של הספקטרום, חלק מהאנשים שמאבדים את מקום עבודתם ותחושת הביטחון מוצפים לעתים קרובות ממחשבות על התאבדות. מי שלוחץ על עצמו כל כך הרבה לפרנס את משפחתו עשוי לגלות שאובדן תפקידו הוא פשוט יותר מדי להתמודדות.

בזמן שאתם נמצאים בעומק ההשפעות של וורקוהוליזם, אתם עלולים להיות מוכים במצב מתמיד של חרדה חריפה, לחוות התקפי פאניקה ואפילו כאבי גב. לא חסרות בעיות בריאותיות שיכולות להתרחש כשאתם מכורים לעבודה. פחד מכישלון יכול לייצר כמויות גבוהות של אדרנלין במערכת שלכם שעלול להוביל לדיכאון, דפרסונליזציה ועייפות קשה.

אם הערך העצמי שלכם מבוסס על כמות העבודה שאתם משלימים, אז הבריאות שלכם כבר מושפעת. יש לכם סיבה לחששות חמורים אם אתם מוצאים את עצמכם עובדים יתר על המידה, ויש לכם סיבה גדולה יותר לקחת יום מחלה.

וורקוהוליק
אם הערך העצמי שלכם מבוסס על כמות העבודה שאתם משלימים, הבריאות שלכם כבר מושפעת | צילום: shutterstock

  1. החברים או המשפחה שלכם ביקשו מכם לקצץ בשעות העבודה

יקיריכם עשויים להרגיש כאילו אתם אף פעם לא בסביבה, וגם כשאתם נוכחים, אתם עשויים להיראות רחוקים בגלל היותכם נפשית במקום אחר. אם אדם אהוב ביקש שתקצו בעבודה, הקשיבו. שיחות אלו יכולות להיות מאירות עיניים למי שלא רואה מה הוא עושה מהווה בעיה, אך חשוב לקחת בחשבון את מה שאחרים מביעים בפניכם. אכפת להם מכם ומרוותכם, ומכיוון שהם אינם מעורבים בעבודה עצמה, יש להם נקודת מבט שונה על העבודה שאתם עושים.

יתכן שזו לא שיחה שאתם רוצים לנהל כי היא מציבה אתכם במצב של צורך להסתכל על הנושא, אבל זו לא סיבה להימנע מהדאגות של הקרובים לכם ביותר.

  1. אתם עובדים כדי לברוח מהבעיות שלכם

רבים מאלו הנאבקים בהתמכרות לעבודה אינם מודעים אפילו לסיבות הבסיסיות לכך. הם הצליחו לדחוק הצידה את הרגש על ידי קפיצה לעבודתם, אך כמו כל ההתמכרויות, זהו פיתרון זמני בלבד.

אם הימנעות רגשית היא הגורם העיקרי להתמכרות לעבודה שלכם, אתם צריכים להיות פחות זמן במשרד, ויותר זמן לבלות בחייכם האישיים. עבודה עצמית זו אינה קלה, אך היא הכרחית לצמיחה אישית. זה עשוי להרגיש כאילו עבודה חיצונית היא ההיבט החשוב ביותר בחייכם, אלא להפך, העבודה הפנימית על עצמכם היא זו שמטפחת צמיחה.

 

התגברות על התמכרות לעבודה

כשמדובר בעבודה, ובקריירה, הציבו גבולות שמאפשרים לכם את המרחב הדרוש לכם לנשום, קחו הפסקה וגלו דרכים שונות בחיים המספקות לכם יותר הגשמה מאשר הצלחה כלכלית. חוויות בלתי נשכחות, שיחות עמוקות ומערכות יחסים מזינות אולי לא משלמות את החשבונות, אך הן בהחלט מספקות רמה של עושר לחיים שעבודה לא יכולה.

התגברות על התמכרות לעבודה מתחילה ביצירת תחושה של איזון בין עבודה לחיים בעצמך. שאפו להיות כנים עם עצמכם לגבי העבודה שאתם עושים, הן במשרד והן באופן אישי. אם אתם נותנים יותר ממה שאתם מקבלים, הגיע הזמן להעריך מחדש את מה שנראה לכם הכי חשוב בחיים.

הכתבה תורגמה מאתר therecoveryvillage.