מצאנו את תנוחת השינה הטובה ביותר לכאבי גב תחתון

אתם בטח כבר יודעים שהשינה היא חלק חשוב ברווחה הכללית ויש הרבה גורמים שתורמים למידת השינה שלכם. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תנוחת השינה שלכם. כך תוכלו למצוא את תנוחת השינה הטובה ביותר עבורכם

שינה

בין אם אתם שוכבים על הגב, על הצד או על הבטן במיטה יכול להשפיע הן על מידת השינה שלכם בלילה והן על הרגשתכם למחרת. אם כך, נשאלת השאלה: מהי תנוחת השינה הטובה ביותר?

לרוע המזל, אין תנוחת שינה אידיאלית שתשלוט בכולם, אומרת ג'ניפר, רופאת ריאות ומנהלת הרפואה של מעבדת השינה של אוניברסיטת מרילנד. "בהתאם לשלב חייו של אדם או למצבי בריאות אישיים, תנוחת השינה הטובה ביותר יכולה להשתנות".

סקרנים לגבי תנוחת השינה הטובה ביותר עבורכם ולצרכיכם האישיים? הנה מה שיש למומחי השינה לומר.

מתי לישון על הצד

שני סוגים של אנשים נהנים במיוחד משינה על הצדדים. לדברי אלון אבידן, ראש מרכז הפרעות השינה של UCLA, אנשים עם דום נשימה חסימתי בשינה צריכים לישון על הצדדים כדי לשמור על דרכי הנשימה פתוחות. בעיקרו של דבר, שינה אחורית יוצרת משיכה כבידתית בלשון, שיכולה לחסום את דרכי הנשימה.

"כשאתה בצד שלך, אתה מסיר חלקית את החסימה הזו", אומר ד"ר אבידן. אנשים הנוחרים בעקביות אך אינם סובלים מדום נשימה בשינה עלולים גם לגלות שהם ישנים טוב יותר (ובשקט יותר) בצדדים. הרופאים מעודדים גם נשים בהריון, במיוחד אלה בשליש השני או השלישי, לישון על הצדדים - במיוחד בצד שמאל, שלדבריהם יכול לשפר את זרימת הדם לשליה.

שינה על הגב יכולה לדחוס ורידים וכלי דם בתוך הבטן ועלולה לשבש את זרימת הדם, ולכן עדיף להימנע משינה על הגב בהריון. אם אתם ישנים על הצד, נסו להימנע מתנוחת העובר.

עוד ב"בריאות"

ייתכן שתרצו לחשוב פעמיים לפני שאתם מחממים את המזונות הללו

8 סיבות לא צפויות שאתם תמיד צמאים

שיער מלא קלאס - באפס מאמץ: 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על שיער בריא

 

מתי לישון על הגב

אם אין לכם בעיות נשימה ואתן לא בהריון, זה בסדר גמור לישון על הגב. למעשה, אנשים הסובלים מכאבי גב או כל סוג של בעיה בעמוד השדרה עשויים להרוויח משינה על הגב. אנשים אלה עלולים לחוות כי שינה על הגב מביאה פחות לכאבי גב מכיוון שהיא מאפשרת יישור טבעי יותר של עמוד השדרה.

יש יוצא מן הכלל אחד: אנשים הסובלים מבעיות גב תחתון עלולים למצוא שינה אחורית כדי להחמיר את הכאבים. במקרה זה, זה יכול להיות מועיל לישון עם כרית מתחת לברכיים כך שהרגליים לא יורדות למטה.

שינה על הגב יכולה להועיל גם לאנשים הסובלים מריפלוקס חומצי: שכיבה על כרית מרימה את הראש, מה שיכול למנוע מתכולת הקיבה לזוז במעלה הוושט. הרופאים ממליצים לישון אחורה גם לאנשים הסובלים מגודש בסינוסים, מכיוון שהוא מונע מריר להיסתם בצד זה או אחר.

שינה
צילום: shutterstock

מתי לישון על הבטן

שינה על הבטן יכולה לסייע בבעיות נשימה הקשורות לדום נשימה בשינה או נחירות, כל עוד תנוחת הצוואר שלכם ניטרלית. ההתנגדות לנשימה תהיה נמוכה יותר כאשר תנוחת הצוואר שלכם תורמת לזרימת אוויר. אך ייתכן שעמדה זו אינה אידיאלית עבור מישהו המועד לכאבי ראש או כאבי צוואר, ולכן פחות ממליצים עליה.

המיקום הזה יכול לגרום לאנשים להקפיץ את הצוואר שלהם, מה שעלול לגרום לכאבי ראש. בנוסף, אנשים נוטים להיות חסרי מנוחה יותר על הבטן, כך שהם גם לא ישנים.

אם אתם ישנים על הבטן ואינכם יכולים לשנות את המנגינה, מומלץ להשתמש בכרית רכה מאוד או ללא כרית כלל כדי לשמור על הצוואר במצב ניטרלי יותר.

כיצד לשנות את תנוחת השינה

איך שאתם ישנים יכול להשפיע על איכות השינה שלכם ועל איכות החיים שלכם. אז במקרים מסוימים, אולי כדאי לנסות לשנות את עמדתכם - למרות שאולי זה לא בא בקלות, כי רוב האנשים מתנים את עצמם להעדיף דרך מסוימת.

עבור אלה ללא כל מצבים רפואיים המחייבים תנוחת שינה מסוימת, הדרך הטובה ביותר לדעת אם תנוחת השינה שלכם עובדת עבורכם היא איך אתם מרגישים בבוקר ולאורך כל היום שאחרי.

אם הכל כואב בבוקר או שאתם מותשים, אז תנוחת השינה שלכם לא הייתה רעיון טוב וכדאי שתשקלו אחרת.

*מקור - health