חום או לבן: איזה סוכר עדיף עבורכם?

נראה שיש אנשים שחושבים שסוכר חום טוב יותר לבריאות, אבל האמת היא שהוא לא פחות גרוע מהסוכר הלבן. אז מה בכל זאת ההבדלים ביניהם?

סוכר

לשמור על עצמכם בריאים פירושו לשאול שאלות ולבצע בחירות טובות: האם קפה טוב יותר עבורנו מאשר תה? האם פחמימות טובות לנו? והכי חשוב...האם סוכר חום טוב יותר מסוכר לבן?

נראה שיש אנשים שחושבים שסוכר חום טוב יותר לבריאות. "אנשים אומרים לי כל הזמן שהם שמים ארבע כפיות סוכר חום בקפה שלהם במקום סוכר לבן, אז זה בסדר", אומרת הדיאטנית מברוקלין שירה סוסי. המציאות היא שזה לא כזה בסדר. למעשה, זה לא שונה מלהכניס לקפה ארבע כפיות סוכר לבן.

ישנם שני סוגים של סוכר חום, לדברי סוסי: סוכר חום תעשייתי או טבעי, השומר על מיץ הקנים הטבעי, או סוכר חום מבית הזיקוק, שהוא סוכר לבן המצופה בסרט דק של סירופ או מולסה. לכולם יש אחוזים שונים של סוכרוז, גלוקוז, פרוקטוז, מינרלים ומים. הטעמים והמרקמים שלהם עשויים להיות מעט שונים. סוסי אומרת שככל שהסוכר כהה יותר, כך הטעם חזק יותר. אבל כולם כמעט זהים כשזה מגיע לאופן שבו הם משפיעים על הבריאות. כשזה מגיע להשוואה בין סוכר לבן וחום, השניים כמעט זהים מבחינה תזונתית.

עוד ב"בריאות"

האם תזונה ללא גלוטן באמת בריאה יותר וגורמת לירידה במשקל?

הסוכר הלבן מעובד מעט יותר מכיוון שהמולסה (או בעברית – דִּבְשָׁה, סירופ סמיך כהה הנוצר כתוצאה מבישול ממושך של מיץ קנה סוכר או סלק סוכר, המתבצע בעת זיקוק הסוכר הלב.) מופשטת ממנו לחלוטין, בעוד שסוכר חום הוא תוצאה של עצירת תהליך הייצור מעט מוקדם בזמן שנשארת כמות זעירה של מולסה. מה שמגיע זה טעם וצבע עמוקים יותר עם סוכר חום.

פחות עיבוד אומר שסוכר חום אכן מכיל כמויות של מינרלים כמו סידן ואשלגן, בעוד שסוכר לבן הוא סוכרוז טהור ללא ויטמינים ומינרלים. המיץ הטבעי שנשמר בסוכר חום טבעי אומר גם שהוא יותר טעים, מה שמאפשר לכם אולי להשתמש פחות, אומרת היילי קרין, דיאטנית ומחנכת מוסמכת לסוכרת ב- Hailey Crean Nutrition. אבל זה לא אומר שאתם צריכים להרבות בסוכר חום - קרין ממליצה לדבוק בהמלצה של הנחיות התזונה של ארה"ב של לא יותר מ-50 גרם סוכר ביום, לא משנה באיזה סוג אתם משתמשים.

*מקור - rd