10 סיבות לקום מוקדם - כי התעוררות מוקדמת היא ממש לא רק לציפורים

הקונצנזוס הוא שההתעוררות המוקדמת טובה יותר מכיוון שהיא מאפשרת לכם לקום עם השמש ולישון כשחשוך, וזה מה שגופנו מחווט לעשות. העניין הוא שאנחנו אנושיים והרבה דברים לא קורים כדי למנוע מאיתנו לישון מוקדם, כמו לעבוד במשמרת לילה או מדי פעם לצאת עם חברים

התעוררות מוקדמת

אם אתם שוקלים לכוון את השעון המעורר לשעה מוקדמת, אבל לא בטוחים אם אתם מסוגלים לעמוד במשימה, הנה 10 סיבות שזה אולי כדאי.

יותר זמן לעצמכם

אם אתם חיים עם בני אדם אחרים - קטנים או מבוגרים - התעוררות מוקדמת יכולה לתת לכם זמן נחוץ מאוד (ומבוקש מאוד) לעצמכם. זמן רב יותר לשתות את הקפה לאט תוך כדי דפדוף בעיתון או סתם ליהנות מהשקט יכול לעזור להכין אתכם להתמודד עם יום קדחתני עם קצת יותר צ'יל.

יותר זמן להתאמן

אם חשוב לכם להתאמן, אך לעתים קרובות אתם מתקשים למצוא את הזמן, התעוררות מוקדמת יכולה להיות הכרטיס. אימון דבר ראשון על הבוקר פותר את הפיתוי לדלג על אימונים בגלל התחייבויות בעבודה או חברתית בהמשך היום או עייפות ישנה פשוטה.

עוד ב"בריאות"

מה הקשר בין הפחמימות שאתם אוכלים לבריאות השיניים?

9 סימנים שאתם עלולים להיות מכורים לעבודה

שתיית מים במהלך ארוחה: טוב או רע?

 

ובעוד שאנחנו בנושא של תחושת עייפות, הנה הטבה נוספת של אימוני בוקר: פעילות גופנית יוצרת גל של אותם אנדורפינים שמרגישים טוב שיכולים לשפר את מצב הרוח שלכם, להוריד מתח וחרדה ולהעלות את רמות האנרגיה. בבקשה.

פחות זמן בפקקים

לקום ולצאת מוקדם מהבית יכול לעזור לכם לנצח את התנועה הרגילה, וזה פחות או יותר פלוס אוניברסלי. פחות פקקים לא רק חוסך לך זמן וכסף, זה יכול גם לסייע בהגנה על בריאותכם ורווחתכם, מכיוון שמחקר קישר ישיבה בפקקים ל: מקור לחץ, דיכאון, תוקפנות וזעם ובעיות נשימה.

יותר זמן לעשות דברים

אי פעם רציתם שיהיו לכם יותר שעות ביום לעשות דברים? משאלתכם התקבלה - אם תגדירו את השעון המעורר שעה או שעתיים מוקדם מהרגיל.

אתם לא צריכים למלא כל שנייה כדי לעשות יותר, עוד ועוד, כמובן. אבל אם אתם זקוקים לזמן נוסף נוסף, התעוררות מוקדמת נותנת לכם הזדמנות נטולת הסחות דעת לטפל בדברים שאולי לא תוכלו לעשות זאת אחרת.

שינה טובה יותר ...

מחקר גילה כי אנשים המתעוררים מוקדם נוטים ללכת לישון מוקדם יותר ונהנים משינה ארוכה ואיכותית יותר.

שינה מספקת עם יתרונות רבים כמו שיפור מצב הרוח, ריכוז טוב יותר, סיכוי נמוך יותר להשמנת יתר ומחלות כרוניות אחרות. מהצד השני, חוסר שינה איכותי יכול להחליש את המערכת החיסונית, מה שאומר שאתם עלולים לחלות בתדירות גבוהה יותר, להגדיל את הסיכוי ליתר לחץ דם, מחלות לב וסוכרת ולהתעסק עם החשק המיני.

... מה שאומר יותר אנרגיה

שינה טובה יותר בדרך כלל שווה יותר אנרגיה. אם אתם הולכים לישון מוקדם יותר ונרדמים בשינה איכותית יותר, זו לא קפיצה ענקית לדמיין שתתעוררו בתחושת מנוחה ורעננות ליום הקרוב.

עור בריא יותר

לילות ללא שינה יכולים להופיע על העור בקמטוטים, בחיוורון ובעפעפיים נפוחות או שמוטות. מחסור בשינה יכול לתרום גם לאקנה. שינה טובה עוזרת לשמור על בריאות עורכם. במהלך השינה תאי העור מתחדשים, בעוד שזרימת הדם והקולגן מוגברים מסייעים בתיקון נזקי הסביבה וה-UV.

בנוסף, ללכת לישון מוקדם יותר (אתם יודעים, לפני שאתם מתים לגמרי על הרגליים) נותן לכם יותר זמן לתרגל טיפוח עור טוב, כמו לשטוף את הפנים. אז אל תתפלאו אם אתם מתעוררים עם זוהר הבוקר.

פחות עיגולים כהים סביב העיניים

כל עוד תצליחו לקום מוקדם עם שעת שינה מוקדמת יותר כדי לא להקריב את השינה, אתם יכולים להגיד שלום לעיגולים שחורים. הסיבה לכך היא כי עיגולים כהים נוצרים על ידי צללים מנפיחות מתחת לעיניים. הגורם לנפיחות ההיא? הצטברות נוזלים מחוסר שינה.

יותר זמן לארוחת הבוקר

התעוררות מוקדמת יותר בבוקר מעניקה לכם זמן נוסף להכין וליהנות מארוחת בוקר ממלאת, במקום לתפוס קפה וקרואסון מהיר בדרכים. התחלת היום בארוחה מזינה עשויה להשאיר אתכם מלאים זמן רב יותר, עם יותר אנרגיה ליום הקרוב.

עוזר לך להתרכז

המוח שלכם לא מתעורר בשנייה שאתם מתעוררים, ולכן אנו נוטים להרגיש חסרי כיוון כשאנחנו קמים לראשונה. אינרציית שינה (הטשטוש שאנחנו מרגישים אחרי שקמנו משינה עמוקה) היא חלק קבוע מתהליך ההשכמה. ובכל זאת, זה יכול להימשך כשעה ויותר, מה שמקשה על הריכוז וביצוע הדברים אם אתם מתעוררים ויוצאים מהבית מהר מדי.

חוסר ריכוז
התעוררות מוקדמת יותר נותנת לך זמן להתעורר לחלוטין כדי להיות מרוכז יותר | צילום: shutterstock

 

ישנם כמה גורמים שגורמים לחלק מהאנשים להתעורר מוקדם, אך לא כולם קורים מבחירה. יש אנשים שמתעוררים מוקדם מדי ולא ישנים מספיק. מדובר בסוג של הפרעות שינה שיכולה לקרות כשאתם בחרדה או דיכאון, כשיש לכם נדודי שינה או כשאתם מזדקנים.

עבור חלק מההתעוררות המוקדמת הגנטיקה נכנסת לפעולה. באחד המחקרים חוקרים בדקו נתונים של כמעט 700,000 אנשים ומצאו 351 גורמים גנטיים שיכולים לתרום לעזור לאנשים מסוימים להרגיש ערניים יותר בבוקר ואחרים יותר בלילה.

7 טיפים איך תצליחו להתעורר מוקדם יותר

  1. הגדילו את זמן השעון המעורר בהדרגה. הגדירו את השעון המעורר שלכם 15 דקות מוקדם יותר בכל יום למשך שבוע, והעבירו את הזמן בהדרגה למקום הרצוי. כדי להקל ולהימנע מהתעוררות עייפה, נסו ללכת לישון גם קצת מוקדם יותר.
  2. הניעו את עצמכם. לקום מוקדם לא אמור להרגיש כמו מטלה. מצאו מוטיבציה על ידי שימוש בזמן הנוסף לעשות משהו שמשמח אתכם כמו להתמודד עם פרויקט קודם לכן כדי שתוכל לסיים את יום העבודה בזמן לצאת עם חברים, או ליהנות ממדיטציית בוקר או משיעור יוגה שלעולם לא הספקתם.
  3. תגמלו את עצמכם. להזכיר לעצמכם את היתרונות של התעוררות מוקדמת עשוי להיות תגמול מספיק, אך אם לא, תמיד יש שוחד עצמי. רק תחשוב: יהיה לכם זמן לעצור בבית הקפה הקבוע שלכם לאותו קוצ'ינו כזה או אחר, או זמן לבדוק שוב את הבגדים שלכם לפני שאתם יוצאים.
  4. צאו מחדר השינה שלכם. להתעכב בחדר לאחר שאתם מתעוררים יכול לגרום לפיתוי לחזור לישון, מה שעלול לגרום לכם לאיחור. עזיבת חדר השינה עוזרת לך לעמוד בפיתוי הזה.
  5. הימנעו מאור כחול לפני השינה. אור כחול נהדר לשעות היום, אך הימנעות ממנו בין 3 ל-3 שעות לפני השינה יכולה לעזור לכם להירגע לקראת השינה. כלומר, עדיף לכבות מסכים מוקדם.
  6. הרשו לעצמכם לשכב מדי פעם. תורידו את הלחץ בימים שבהם אתם צריכים להישאר קצת יותר במיטה, כמו כשאתם חולים, או שיש לכם הנגאובר רוצח. זה קורה.
  7. הימנעו מארוחות כבדות ומאכלים חריפים באמצע הלילה. ללכת לישון מלאים מדי או לאכול מאכלים חריפים לארוחת ערב עלול לגרום לצרבת או לבעיות עיכול - אף אחד מהם לא עשוי לעזור לכם לישון טוב בלילה.

בשורה התחתונה - התעוררות מוקדמת עשויה להציע יתרונות חשובים, אך אין צורך להקריב שנת לילה טובה. "מוקדם למיטה, מוקדם להתעורר" לא מתאים לכולם, כך שאם אתם זקוקים ליותר שינה או פשוט מעדיפים לישון קצת אחר כך, גם זה בסדר.

חלומות מתוקים!

 

הכתבה נערכה מאתר healthline