פרופ' רולידר: "חשוב מאוד להסביר לילדים שיש אנשים רעים, אבל אנחנו ההורים מגינים עליכם"

למה יורים עלינו, כמה חדשות כדאי לראות ליד הילדים והאם כדאי לצאת מהבית להתאוורר? לאור המצב הביטחוני הרגיש, פרופ' עמוס רולידר מסביר להורים בכל רחבי הארץ, מהי הדרך הטובה ביותר להנגיש את המצב המורכב לילדים

זמן צפייה: 05:25

המצב הבטחוני הרגיש מציב בפני הורים רבים את השאלה כיצד לתווך את המציאות לילדים. פרופ' רולידר, פרופסור לחינוך המכהן כראש המחלקה ללימוד מדעי ההתנהגות במכללה האקדמית כנרת, מסביר כיצד להתנהג מול הילדים ומציין שיותר חשוב כיצד מתנהגים ליד הילדים מאשר מה אומרים לילדים.

הטלוויזיה פתוחה כל הזמן. האם זה מייצר חרדות אצל הילדים? האם לסנן, לצפות בסתר?

אנחנו חייבים למנן, אנחנו לא צריכים שהטלוויזיה כל הזמן תדלוק. יש לנו טלפונים וההורים תמיד יכולים להיות מעודכנים בעת הצורך. הילדים אולי משחקים בלגו או עסוקים בדברים אחרים, אבל הם שומעים הכל. וכאן כל כך חשוב לתווך את הדברים. לכן צריך לסגור את הטלוויזיה בסביבת ילדים קטנים.

התעללות בגן ילדים המחשה
הילדים אולי משחקים בלגו או עסוקים בדברים אחרים, אבל הם שומעים הכל | צילום: שאטרסטוק

אולי יעניין אתכם:

הפרופסור באולפן: כך תסייעו לילדכם לפתח את הכישרון הייחודי שלו

ניתוח ציורי ילדים: מה אפשר ללמוד מהציור של הילד על הקשר עם ההורים?

איך עוזרים לילדים להתגבר על פחדים?

איך להגיב כשהילד חוטף התקף זעם?

האם נכון להשתמש במונחים כמו אנשים "רעים וטובים"?

צריך להסביר לילדים שיש אנשים רעים שעושים דברים שלא צריך לעשות, חשוב לא לשייך לאנשים מסוג מסוים, אבל אנחנו ההורים כאן כדי להגן ולשמור על הארץ שלנו.

האם צריך לצאת מהעיר או להישאר בה?

מדברים הרבה על לצאת להתאוורר, ואני אומר חד משמעית לצאת. קחו את הילדים למרכז הארץ, יש הרבה משפחות שרוצות לארח וזה חשוב מאוד לילדים שלנו, במיוחד בזמן הזה, לצאת ולהתאוורר.

טיפ נוסף חשוב שפרופ' רולידר ציין הוא שחשוב לשמור על שינה בריאה, ארוחות מסודרות ולצאת להתאוורר. להבדיל מיום רגיל תנו לילדים לצפות במסכים בתכנים לילדים. אלו לא ימים רגילים.

אימון כושר גופני עם ילדים. שאטרסטוק
יש אנשים רעים בעולם, אבל אנחנו כאן כדי להגן עליכם | צילום: Shutterstock