8 סיכונים מפתיעים שעלולים לגרום לכם להתקף לב

ניתן לסכן את הלב על ידי גורמים רבים מלבד שומן תזונתי, השמנת יתר ועישון החולקים את רוב האשמה. קבלו 9 סיכונים שאולי לא חשבתם עליהם שעלולים לגורם לליבכם להתקף

משבר במערכת יחסים

הוא תוקף בפתאומיות, ואם לא תטפלו בו מיידית - הוא עלול להפוך לקטלני. במרבית המקרים, התקפי לב מתאפיינים בתסמינים שאפשר לזהות מבעוד מועד, ובאמצעות טיפול מהיר ומיידי - למנוע את הסיבוכים והתמותה.

כ-10 אלפים איש לוקים מדי שנה בהתקף לב. כ-3,000 נוספים נמנעים מלהגיע לבדיקה בבית החולים על אף הסימנים המוקדמים ומתים בבתיהם.

על פי הנתונים, רק 60% מהחולים עם התקפי לב מגיעים תוך פחות מ-6 שעות מהרגע שבו מתחילים הכאבים בחזה, שהוא הזמן שבו ניתן לפתוח את העורק החסום על ידי צנתור דחוף או על ידי תרופות הממסות את הקריש החוסם את העורק, ובכך להציל את שריר הלב מנזק.

כולסטרול טוב נמוך

מחקר שנערך על כמעט 7,000 איש בראשות חוקר מאוניברסיטת אינדיאנה ניתח את הקשר בין HDL, או כולסטרול טוב, לבין אירועים לבביים מרכזיים. המחקר הגיע למסקנה כי HDL נמוך הוא המנבא השלישי בחזקו לאירועים לבביים, לאחר מחלות לב וגיל קודמים.

זיהום/הדבקה 

אם אתה מאובחן כחולה בשפעת או בדלקת בדרכי הנשימה אחרת, הסיכויים שלך להתקף לב גבוהים פי חמישה במהלך שלושת הימים שלאחר האבחון מאשר אחרת. הסיבה: זיהומים יכולים לגרום לתגובה דלקתית, שעלולה לעורר התקף לב או שבץ. חיסון נגד שפעת עשוי לסייע בהגנה מפני לחץ לב הנגרם מזיהום.

התעטשות
צילום: shutterstock

בעיות כליה

מחקר שנערך על חולים קשישים ברוטרדם בהולנד מצא כי ספיקת כליות חלשות, אפילו ללא מחלת כליות מלאה, עלולה להביא אותך לסיכון גבוה משמעותית להתקף לב.

חיים בעיר

חשיפה לתנועה כבדה - בין אם אתה נוסע ברכב, באופניים או בתחבורה ציבורית - עשוי להכפיל את הסיכון להתקף לב, על פי מחקר גרמני. מחקר מוקדם נוסף מצא כי מוות מסיבות לב ריאתיות היה גבוה כמעט פי שניים בקרב אנשים המתגוררים בקרבת כביש ראשי.

עוד ב"בריאות"

הדרך להיפטר מפנים יבשות מתחילה במקרר שלכם

עשו ואל תעשו: 14 דרכים לשטוף את הפנים בצורה הנכונה

צריכים שגרת בוקר חדשה? קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם

תוספי סידן

מחקר ניו זילנדי מצא כי לנשים שנטלו גרם אחד של סידן במשך חמש שנים היו בסיכון כפול להתקף לב. מחקר שני מצא שאנשים (במיוחד נשים בשנות ה -70 לחייהם) שנטלו לפחות 500 מיליגרם סידן מדי יום היו בסיכון גבוה יותר להתקף לב ב -30% מאלו שלא.

סיבה אחת אפשרית יכולה להיות הצטברות סידן נוספת בעורקים, אולם זה עדיין לא אושר. (התייעצו עם הרופא שלכם אם אתם לוקחים סידן משלים; כמה מחקרים הראו שסידן יכול להגן על הלב.)

טיפול בסרטן הערמונית

על פי מחקר תצפיתי שנערך על ידי חוקרים מבית הספר לרפואה של הרווארד בשנת 2006, טיפול הורמונלי יכול להגדיל את הסיכוי למוות פתאומי מהתקף לב. החוקרים אומרים כי הממצא אינו מוכיח קשר ישיר בין השניים, אך יש לקחת אותו בחשבון כשבוחנים טיפול בסרטן הערמונית.

פסוריאזיס

"בחולים מסוימים, פסוריאזיס מהווה גורם סיכון להתקף לב הדומה לסוכרת", אומר ג'ואל מ 'גלפנד, מרצה לדרמטולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה. חולים עם פסוריאזיס קשה, מצב עור הדורש בדרך כלל טיפול רפואי, נוטים יותר לעשן, לסבול מעודף משקל ולחץ דם גבוה, אך מחקריו של ד"ר גלפנד מראים כי פסוריאזיס מהווה גורם סיכון בלתי תלוי. הוא מציין כי פסוריאזיס היא הפרעה אוטואימונית העלולה לגרום לדלקת כרונית, שעלולה לגרום להתקף לב.

בעיות מערכות יחסים

מערכת יחסים שלילית עם הזולת המשמעותי שלך יכולה להזיק לליבך, תרתי משמע. על פי מחקר שנערך על ידי אפידמיולוגים באוניברסיטת קולג 'בלונדון, בעיות במערכות יחסים יכולות להגביר את הסיכון להתקף לב ב -34%.