5 סימנים שהחזייה שלך צמודה מדי - ואיך תמצאי את הגודל המושלם בשבילך

סימנים על הגב, לוחצים סביב החזה ותמיכה לקויה: כל אלה הם סימנים שהחזייה שלך לא מתאימה

חזייה

חזייה רופפת יכולה להיעדר תמיכה, אך חזייה צמודה מדי עלולה להישחק מהר, להגביל את התנועה ולגרום לכאבים של ממש וליצור מתיחות וכאבים בכתפיים ובפלג הגוף העליון.

אם החזייה גורמת לך לאי נוחות, את עשויה לחשוד שהיא לא מתאימה כראוי. אבל איך תדעו אם החזייה באמת צמודה מדי? להלן כמה דרכים לדעת אם בעיות ההתאמה שלך הן בגלל שהחזייה שלך צמודה וכיצד להתאים או להחליף אותה להתאמה טובה יותר.

איך תדעו אם החזייה שלך צמודה מדי?

תאמינו או לא, לבישת חזייה צמודה מדי יכולה להשפיע לרעה על הלובשת בדרכים רבות. חלקם מטרדים בלבד וחלקם רציניים יותר.

העור שלך מגורה

חזייה צמודה יכולה לגרום לשלל בעיות עור, כולל דרמטיטיס, פריחות חום וכוורות. "כאשר בגדים הדוקים משפשפים את העור, זה יכול לגרום להזעה עודפת כמו גם לגירוי ודלקת בזקיקי השיער", אומרת הת'ר דאונס, רופאת עור מוסמכת ומנהלת חברת דרמטולוגיה של לייק פורסט. "לא רק זה, חיידקים ו/או פטריות על פני העור יכולים לחדור בקלות רבה יותר לתוך זקיקי השיער הללו ולגרום לזיהום."

פריחת חום מתרחשת כאשר צינורות הזיעה נחסמים, וכוורות יכולות להתפתח באמצעות לחץ פיזי על העור.

עוד ב"בריאות"

כמה גרוע זה לעשות שימוש חוזר בספל קפה?

זה מה שתנוחת השינה שלכם אומרת עליכם

7 דברים שהשיער שלכם מספר על בריאותכם

 

את כל הזמן מתאימה את הרצעות

את עלולה למצוא את עצמך כל הזמן מתאימה את הרצועות כשהחזייה משתנה עם התנועה שלך.

הכל נשפך החוצה

לפעמים נראה שחזייה מתאימה חדר ההלבשה, אבל כשאת מסתובבת לאורך כל היום השדיים מתחילים להחליק מהקאפים בחזית או בצדדים.

"קאפים קטנים מדי עלולים להיות כואבים ללבישה", אומרת רובין וינצ'סטר, הבעלים של רשת ההלבשה התחתונה של מפרץ בייבול Revelation in Fit.

השדיים שלך שאינם מתאימים היטב לקאפים או לחוט היושב על השד עצמו יכולים גם הם להיות סימנים לכך שהחזייה שלך קטנה מדי.

פלג הגוף העליון שלך כואב

"הנושא הנפוץ ביותר להתאמת החזייה הוא קאפ קטן מדי ורצועה רופפת מדי", אומר וינצ'סטר. "הדבר גורם לחזייה שאינה תומכת, לא נוחה ומובילה לבעיות כגון כאבי כתפיים וגב." נשים מפצות לעתים קרובות על רצועות רופפות מדי על ידי הידוק הרצועות יותר מדי, מה שמכביד על הכתפיים.

אם מדברים על רצועות צמודות, בעיה נפוצה היא בעיות עור שהולכות ומחמירות באמצעות רצועות מהודקות מדי.

חזייה
צילום: shutterstock

דרכים לתקן חזייה צמודה

בהתאם לבעיות הספציפיות שלך, ישנן מספר שיטות לשחרור חזייה צמודה מדי (או להחלפה לגמרי).

זז למעלה

אם את על הקרס הראשון או השני, התיקון המהיר ביותר יהיה לעלות לקרס הבא לחדר נשימה (תרתי משמע) קצת יותר. אם את כבר בקרס האחרון אבל לא רוצה לקפוץ לחזייה חדשה לגמרי, נסי הארכת חזייה.

התאימי את הרצועות שלך

להלן עובדה מעט ידועה לגבי בניית החזייה: רוב התמיכה של החזייה מגיעה מהרצועות, לא מהקאפים.

"הידוק הרצועות כשהרצועה רופפת גורם לרצועה לרכוב למעלה מאחור, מה שפוגע עוד יותר בתמיכה. תחשוב על מסור-כשהגב עולה החזית יורדת ", אומר וינצ'סטר.

אם הרצועות חופרות בעור שלך, החזייה שלך עשויה להתאים טוב יותר אם תתאימי את הרצועות שלך לארוכות יותר ותזיזי את הרצועה בהמשך הגב שלך.

ללבוש גדלים שונים

אולי הובילו אתכן להאמין שכל אישה לובשת מידת חזייה אחת ויחידה, אבל תחשבו על זה - לא כל חולצה או ג'ינס במלתחה שלך הם בדיוק באותו גודל.

בהתאם לגורמים רבים, גודל החזייה שלך יכול להשתנות. "תנודות הורמונליות, גיל והריון יכולים לשנות את גודל החזייה של אדם", אומרת וינצ'סטר. ייתכן שתרצי לנסות קומץ בגדלים מעט שונים, ולשמור מאלה המתאימים ביותר.

מציאת מידת החזייה המתאימה

לפני שנתחיל, בואו נפיג מיתוס מרכזי: אין מידת חזייה "טובה" או "רעה". אם דחית את קניות החזייה מחשש שתתאים לגודל שהחברה רואה בו "גדולה מדי" או "קטנה מדי", עזבי את קו החשיבה הזה, מהר. מידת החזייה המתאימה לך היא זו שבה את מרגישה הכי טוב.

היסודות של חזייה מתאימה הם:

רצועה עבה. הרצועה צריכה להיות רמה לאורך כל הדרך, יציבה ובטוחה אך לא צמודה מדי או רופפת מדי. הגור (החלק באמצע בין הקאפים), בחזייה קווית, צריך לשבת שטוח מול עצם החזה שלך. זה לא אמור ללחוץ פנימה.

קאפים נוחים. הקאפים צריכים להקיף ולהרים רקמת השד לחלוטין. לא אמור להישפך מהחלק העליון או הצדדים. החוטים צריכים לעקוב אחר קווי המתאר של השד. אם החוט צר מדי, הוא יחתוך, ואם הוא רחב מדי, יהיה מקום ריק בקאפ.

עושים את "הכף והכדור". רכני קדימה, הניחי את היד הנגדית שלך בתוך הקאפ לכיוון הצד והאחור, ומשכי בעדינות את השד למעלה ולפנים. זה מכניס את כל רקמת השד שלך לתוך הקאפ ומבטיח התאמה נכונה.

בשורה התחתונה - חזייה צמודה יכולה במקרה הטוב להיות לא נוחה, ובמקרה הגרוע ביותר יכולה לגרום לכאבים של ממש. מציאת מידת החזייה הנכונה יכולה להיות משימה גוזלת זמן, אך היא שווה את זה עבור חזייה שלא תגרום לך לעצבים או ייסורים. וזכרי: החזייה המתאימה ביותר שלך היא זו שאת מרגישה הכי טוב בה.

*מקור - healthline