7 טיפים שישאירו אתכם ערים מבלי לשתות קפה

אתם יכולים להאמין שאתם יכולים למנוע מעצמכם להירדם כשאתם מנומנמים, ואולי אפילו לא ידעתם שנמנמתם, אבל כנראה שאתם לא תצליחו. אם אתם בטוחים שזה נשלט, סידרנו לכם 7 טיפים לשמירה על ערנות כשאתם ממש אבל ממש עייפים

זמן צפייה: 01:25

לא מעט אנחנו מרגישים ישנונים אבל צריכים להישאר ערים. מדובר במשימה קשה, אבל אל דאגה, יש מגוון טקטיקות שבהן אתם יכולים לעשות זאת, כמו גם דרכים למנוע את התחושה המנומנמת מלכתחילה. יתכן ויש לכם ישנוניות מוגזמת בשעות היום, הפרעת שינה בסיסית, או אולי תרצו להישאר ערים עד מאוחר.

ואם אתם במקרה חלק מדיירי בית האח הגדול החדשים שייכנסו באירוע הכניסה החגיגי ב-10.7, כדאי שתדעו שבתוך הבית אתם תהיו מוגבלים בשעות השינה, ולעיתים במהלך היום ניתן תהיו עייפים מאוד. אבל אל דאגה, סידרנו לכם 7 טיפים שיעזרו לכם לשמור על ערנות שיא.

 

  1. שינה טובה

ההגנה הטובה ביותר מפני תחושת ישנוניות בשעות היום היא שינה טובה בלילה. לא לישון מספיק הוא הגורם השכיח ביותר לישנוניות. הגבלת שינה זו תגביר את החשק שלכם לישון ועלולה לגרום לכם להירדם בזמנים הלא נכונים.

שטיפת פנים במים
אם זה לא יעורר אתכם, אנחנו לא יודעים מה כן | צילום: Shutterstock

  1. שתו מים

במהלך שנת הלילה הגוף מתייבש כי אינו צורך נוזלים. חשוב לשתות מספיק מים כדי לשמור על ערנות. שתיית מים קרים תעלה את האדרנלין בדם ותביס את העייפות. ואם אתם ממש רוצים להרחיק לכת - שטפו את הפנים במים קרים, זה בטוח יעורר אתכם.

  1. קבלו אוויר קליל ורענן

לתנאים טבעיים יכולה להיות השפעה מועילה משמעותית על היכולת שלנו להישאר ערים. הגוף שלנו מסתמך על חשיפה לתנאים טבעיים. יציאה החוצה בכדי להשיג קצת אוויר צח ברגעים של ישנוניות עשויה להועיל.

עוד ב"בריאות"

כך העבודה מהבית מסכנת את הבריאות הנפשית שלכם

משתמשים באוזניות? אתם עלולים לאבד את השמיעה שלכם לאורך זמן

הדרך לעור פנים חלק ומושלם מתחילה בלא לגעת בפרצוף שלכם

 

  1. תאכלו חטיף

רוב האנשים אוכלים ושותים לעתים קרובות למדי לאורך כל היום, וחטיפים המתוזמנים כראוי עשויים להועיל להישאר ערים. יתכן שתעשו טוב אם תבחרו במחיר קל יותר ותגביל את המנות. מזונות המכילים סוכרים וקפאין עשויים לתת לכם דחיפה נחוצה. שימו לב לקלוריות הנוספות, מכיוון שאלו עלולות להתגנב אליכם לאורך זמן ולהוביל לעלייה במשקל.

  1. התעמלו והיו פעילים

ברוב המקרים, סביר להניח שתרגישו מנומנמים רק כאשר אתם עוסקים בפעילויות בישיבה. לקחת הפסקה מפעילויות בישיבה על ידי פעילות גופנית או ביצוע פעילויות פיזיות אחרות יעזור להקל על ישנוניות.

פעילות ספורטיבית
קחו הפסקה מהישיבה ותזיזו את עצמכם מהספה | צילום: Shutterstock

  1. דברו

שיחה מרתקת משאירה לרוב מעט מקום להרגיש עייפות, ואנשים המשוחחים באופן קבוע עם עמית או חבר עשויים להיות עירניים יותר מאחרים.

  1. הימתחו

כמה מתיחות בסיסיות עשויות לעזור אם אין אפשרות לקום ולהסתובב. מתיחת הזרועות מעל הראש, גלגול הצוואר מצד לצד, או ביצוע פיתולי פלג גוף עליון עשויות להיות דרכים פשוטות להרפות שרירים תפוסים ולשמור על זרימת הדם והגוף ממריץ.