6 סימנים לכך שאתם סובלים ממיגרנה הקשורה ללחץ

מתח יכול להשפיע על הגוף והנפש - והוא עלול לעורר מיגרנה. כך תדעו אם אתם סובלים ממיגרנה הקשורה ללחץ

מיגרנה

מיגרנות אינן מה שאתם מחשיבים כאב ראש רגיל. יש להם נטייה לדחוף אותנו מעל הראש עם כאבי ראש עזים ויכולים לגרום לתסמינים אחרים שנעים בין מפריעים למחלשים.

נשמע מלחיץ, נכון? זה בטוח. אבל הקשר בין מיגרנות ומתח הוא רחוב דו כיווני. מתח הוא אחד הגורמים הגדולים ביותר לכאבי ראש מיגרנה.

מהן מיגרנות?

רחוק מלהיות "סתם כאב ראש", רופאים מאמינים כי מיגרנה היא הפרעה נוירולוגית המאופיינת בכאב פועם עז הממוקם באחד או בשני הצדדים של הראש שיכול להימשך בין 4 ל-72 שעות, על פי המכון הלאומי להפרעות נוירולוגיות.  המצב נובע מגורמים גנטיים, סביבתיים ואורח חיים.

מה שמייחד גם מיגרנה מכאב ראש אופייני הוא שהיא מגיעה עם תסמינים אחרים, כמו בחילות, הקאות ורגישות לאור, ריח וקול. אנשים הסובלים ממיגרנות חווים לרוב גם הפרעות נוירולוגיות שקודמות לכאבי ראש, כמו ראיית קווי זיגזג או הבזקים.

עוד ב"בריאות"

בחנו את עצמכם: האם אתם מכורים לאוכל?

זה מה שאתם צריכים לעשות אם יש לכם כאבי צוואר בצד ימין

זמן לפצח: האגוזים שאתם פשוט חייבים לשלב בתפריט שלכם

 

מהי מיגרנת מתח?

מיגרנה מאומצת אינה אבחנה רשמית. במקום זאת, מתח מעורר את תהליך המיגרנה. "במשך זמן רב, אנשים היו אומרים שסטרס גורם למיגרנה, אבל אנחנו יודעים שזה לא המקרה. לאנשים אלה יש מיגרנה גנטית שאינה תלויה במתח - אם כי היא תורמת", מסביר ד"ר חורי, נוירולוג מאטלנטה.

גורמים אחרים למיגרנה כוללים שינויים הורמונליים בזמן הווסת, דילוג על ארוחה, שינה פחותה מהרגיל, מזונות ותוספים מסוימים כמו אספרטיים וריחות חזקים שונים.

סימנים של מיגרנת לחץ

אתם יודעים שאתם לחוצים, זה ברור, אבל האם המיגרנה שלכם באמת נגרמת כתוצאה מלחץ? להלן התסמינים שכדאי לשים לב אליהם:

השרירים מתוחים

סימפטום פיזי אחד למיגרנה: מתח שרירים.

"מתח צוואר וכתפיים שכיח במיגרנה, אבל זה לא גורם לזה לכאבי ראש מתח", אומר ד"ר חורי. למעשה, מיגרנות מאובחנות לרוב ככאבי ראש מתח.

כאבי ראש עזים

זה יכול להיות קשה להבחין בין כאב ראש מתח ומיגרנה. הם יכולים להופיע כאב קל או בינוני, אבל אם הכאב שלכם נמצא יותר בקצה החמור של הספקטרום, זה מעיד יותר על מיגרנה.

מצב הרוח משתנה

אם מצב הרוח שלכם משתנה לאחר כאב הראש, יש סיכוי טוב שמדובר במיגרנה.

לאחר שלב ההתקף של מיגרנה (זה הזמן שבו מתרחש כאב) הוא השלב הידוע גם בשם הנגאובר מיגרנה. זה יכול להימשך שעות או יום או יומיים, ויכול לגרום לשינויים במצב הרוח.

במהלך שלב זה, אתם עלולים להרגיש מדוכאים, עצבניים או מתקשים להתמקד.

כאב ראש
צילום: shutterstock

יש לכם תסמיני מיגרנה

אם יש לכם בחילה, הקאות, סחרחורת או סחרחורת, רגישות לאור או לקול, חולשת שרירים או שינויים בראייה, סביר להניח שמדובר במיגרנה.

כאבי ראש, סימן נוסף למיגרנה, יכולים להימשך שעות או אפילו ימים אם לא מטפלים בהם.

אתם ממש חרדים

מתח וחרדה מזינים מיגרנה. אבל מיגרנות גורמות גם ללחץ וחרדה עמוקים, אומר ד"ר חורי.  עם הזמן, הדבר עלול להוביל למשהו שנקרא מיגרנה כרונית, המוגדרת כבעלת 15 או יותר כאבי ראש בחודש.

אתם פרפקציוניסטים

"בעבר חשבנו שבגלל שהמטופלים האלה מונעים, זו הסיבה שהם קיבלו מיגרנה", אומר ד"ר חורי. כלומר, אולי דרכי ההישגים המוגזמות שלהם הובילו ליותר מתח וכתוצאה מכך למיגרנות. "לא," אומר ד"ר חורי. "מבחינה גנטית, סביר יותר שהם יהיו מונעים ויש להם מיגרנות."

מתי לפנות לרופא

קבלו עזרה במוקדם ולא במאוחר. הבעיה עם סטרס כטריגר היא שאם אתם נמצאים במתח מתמיד, יש סיכוי גבוה יותר שתקבלו יותר מיגרנות.

ככל שתצטרכו לטפל בהן בתרופות כמו תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות ללא מרשם, כך סביר יותר שתתמודדו עם האנגובר כאבי ראש, שהם כאבים המופעלים על ידי התרופה עצמה.