9 סימנים שזה רציני יותר מההצטננות

התקופה שאחרי הסגרים גרמה לכולנו לחלות, ובגדול (ולא בקורונה). אם אתם לא בטוחים אם יש לכם הצטננות או משהו הדורש טיפול רפואי - הגעתם למקום הנכון

הצטננות

סביר להניח שאתם כבר מכירים את הסימנים של הצטננות - נזלת, גודש, עיטוש, שיעול - אבל איך תדעו שזו רק מחלה בתחילת דרכה ולא משהו חמור יותר? קבלו 9 סימנים שיעזרו לכם להעשות סדר במחלה:

היו לך תסמינים במשך יותר מארבעה ימים

הצטננות נוטה להתבהר מעצמה תוך שלושה עד ארבעה ימים. זה מתחיל בגרון מגרד, גודש ונזלת ואז בדרך כלל מתפתח שיעול. רוב תסמיני הצטננות צריכים להיעלם לאחר ארבעה ימים. אם הסימפטומים נמשכים זמן רב יותר, יתכן שיש לכם משהו מדאיג יותר, כמו שפעת או מונונוקלאוזיס. כדי להיות בטוח, קבע פגישה עם הרופא.

חזרת לאחרונה מטיול גדול

נסיעות בינלאומיות לאחרונה הן דגל אדום עבור רופאים מכיוון, לא רק בגלל הקורונה שעדיין משתוללת, אלא שזה יכול להצביע על זיהום פחות קונבנציונאלי שהרופאים בדרך כלל לא היו חושבים עליו. חשוב לפנות לרופא אם יש לך תסמינים לאחר חזרתכם מטיול בחו"ל.

עוד ב"בריאות"

אמאל'ה, צירים! כיצד ניתן להתמודד עם הכאב ולהפוך לידה לחוויה מעצימה?

מהם הנזקים הפיזיים והנפשיים של עישון קנאביס?

10 סיבות לקום מוקדם - כי התעוררות מוקדמת היא ממש לא רק לציפורים

 

יש לכם חום גבוה

השאלה "האם אתה יכול לקבל חום עם הצטננות?" היא מסובכת. אמנם בהחלט אפשר להיות קדחתניים כשמצטננים, אך זה לא שכיח - במיוחד חום גבוה. אם יש לך חום או מעל 38 מעלות, זה יכול להיות סימן לדלקת גרון. רוב החולים בדלקת יפתחו חום גבוה בימים הראשונים של המחלה. דלקת גרון היא דבר אחד שאתה באמת רוצה להבחין בו מצינון, אם לא מטפלים בו, זה יכול להוביל לבעיות לב חמורות.

יש לך חום נמוך במשך ימים

גם אם החום שלך אינו גבוה במיוחד, הפעלת חום נמוך במשך מספר ימים ברציפות יכולה להיות סימן שגופך מנסה להדוף יותר מאשר הצטננות. חום עקבי יכול להיות שבאמת יש לך שפעת או מונו - אז הקפד לבדוק את זה, גם אם זה לא מרגיש סופר אינטנסיבי.

יש לך בעיות בבטן

בחילות עם הצטננות, כמו גם הקאות ושלשולים אינן אופייניות, ולכן תסמינים כמו אלה יכולים לאותת על משהו חמור יותר כמו שפעת. חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתם חווים תסמינים אלו באופן עקבי, מכיוון שהם עלולים לגרום לכם להתייבשות.

אתה חווה כאבים בחזה או בעיות נשימה

למרות ששיעול הוא סימפטום רגיל של הצטננות, הוא לא אמור להיות כה חמור שהוא גורם לקוצר נשימה, צפצופים או כאבים בחזה. אין להתעלם מתופעות אלו, מכיוון שבעיות נשימה יכולות להיות סימן לברונכיטיס או לדלקת ריאות, בעוד שכאבים בחזה, לחץ וקוצר נשימה פתאומי יכולים לסמן לתסחיף ריאתי (חסימת קריש דם בריאות).

הסימפטומים שלך נמצאים במקום אחד

דגל אדום נוסף שהוא יותר מקור הוא "לוקליזציה" של תסמינים, כלומר אתה מרגיש אותם באזור ספציפי אחד. בעוד שתסמיני הצטננות משפיעים על כל מערכת הנשימה העליונה, מחלות אחרות מאופיינות בתסמינים עזים במקום אחד. לדוגמא, דלקת גורמת לכאב גרון עד כדי כך קשה לבליעה, אך בדרך כלל לא יגרום לכאבים בכל הגוף. דלקות בסינוסים עלולות לגרום לכאבי ראש ואף לגרום לשיניים בכאבים, דלקת אוזניים תגרום בדרך כלל לכאבים וגודש באוזן אחת, ומונו יכול לגרום לשקדים נפוחים.

יש לך כאבי גוף

הצטננות קבועה אינה הליכה בפארק, אך היא לא אמורה לגרום לכאבים בגוף בכל מקום. מצד שני, שפעת עלולה לגרום לשרירים ולגוף שלך להרגיש כאבים, ויכולה להיות מלווה גם בעייפות וצמרמורות.

שפעת
עם שפעת תרגישו שנפגעתם ממשאית | צילום: shutterstock

יש דפוסים לתסמינים שלך

זה יכול להיות קשה להבדיל בין אלרגיות להצטננות, מכיוון שיש להן תסמינים דומים. אולם אלרגיות לעיתים קרובות יבואו לפי דפוס. אם אתה מבחין שהתסמינים שלך גרועים יותר לאחר בילוי בחוץ או עם חיית מחמד, או שהם נוטים לבוא וללכת עם עונה מסוימת, סביר להניח שיש לך אלרגיות. כדי לאתר את הסיבה המדויקת, עקוב אחר היסטוריית הסימפטומים שלך ובדוק אם אתה מבחין במגמות כלשהן; זה יכול להיות שאתה אלרגי למשהו או שיש לך אלרגיות עונתיות.

הכתבה נערכה מאתר health.