זאת הסיבה המרכזית שגברים לא מבצעים בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית

מסקר שערך בית החולים רפאל עולה כי הסיבה המרכזית לכך שגברים בקבוצת סיכון בגילאי 50-75 לא מבצעים בדיקה שנתית לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית היא העדר המלצה רפואית.

Depressed,worried,middle Aged,man,lying,back,in,chair,thinking,with

בית החולים רפאל, ערך סקר מודעות לסרטן הערמונית ולגילוי המוקדם לרגל חודש המודעות לסרטן הערמונית שחל בנובמבר. הסקר נערך באמצעות מכון "רושינק" בקרב כ- 400 גברים בגילאי 50-75 הנמצאים בקבוצת סיכון.

מהסקר עולה כי רוב הגברים הנמצאים בקבוצת סיכון אינם מקפידים לבצע את הבדיקה השנתית לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית. כ-54% מבצעים את הבדיקה לעיתים רחוקות, כ- 13% פעם בשלוש-ארבע שנים ורק כ-16% מבצעים את הבדיקה פעם בשנה.

אחד הגורמים המרכזים המשפיע על אי ביצוע הבדיקה מדי שנה הוא העדר המלצה רפואית. רק 1 מתוך 4 מהנשאלים מדווח שבשנתיים האחרונות רופא המשפחה דיבר אתו על הבדיקה.

מבין אילו שביצעו את הבדיקה אחת לשנה, כ- 48% ביצעו את הבדיקה משום שקיבלו המלצה רפואית, וכ- 60% ביצעו את הבדיקה משום שהם שייכים לקבוצת גיל שבה מומלץ להיבדק.

עוד ב"בריאות"

אם אתם לא אוכלים בננה כל יום, זה עשוי לשכנע אתכם להתחיל

מבין אילו שלא ביצעו את הבדיקה אחת לשנה, 28% חשים כי אין צורך בבדיקה, 22% מסיבות של חוסר מודעות ומידע על המחלה ואילו 31% בשל העדר המלצה רפואית.

לגבי מחסום הבושה שסובב סביב נושא המחלה וסרטן הערמונית והפגיעה בדימוי הגברי, רוב הנשאלים גילו פתיחות לשתף את הסביבה הקרובה שלהם במידה והיו מגלים שהם חולים בסרטן הערמונית. 39% השיבו שכנראה שכן היו משתפים את הסביבה במידה והיו מגלים שהם חולים בסרטן הערמונית. 30% השיבו כי בטוח שכן היו משתפים , 24% השיבו שאולי היו משתפים ואילו רק 1% השיבו שבטוח לא היו משתפים את הסביבה.

לדברי פרופ' דוד מרגל , מומחה לכירורגיה אורולוגית בבית החולים רפאל: "ממצאי הסקר מעידים על כך שאנו צריכים לעשות תהליך הסברתי רחב היקף בקרב גברים בגילאי היעד ובקרב אלו הנמצאים בסיכון לחלות בסרטן הערמונית. על החשיבות של ביצוע בדיקה לגילוי מוקדם לסרטן הערמונית מדי שנה. בנוסף ישנם כיום טיפולים חדשניים בסרטן הערמונית המקצרים את תהליך ההחלמה ואת תופעות הלוואי. לפי ממצאי הסקר נראה שמחסום הבושה סביב המחלה ירד וגברים החולים בסרטן הערמונית מגלים יותר פתיחות לדבר על הנושא, גם טיפולים החדשניים והטכנולוגיות המתקדמות מפחיתים את הבושה והחרדה סביב המחלה."