האם שופינג עושה אתכם בריאים יותר?

נובמבר סייל עוד רגע כאן וזה זמן מצוין לבדוק מה הסיבה ששופינג יכול להיות פעילות בריאה יותר ממה שאתם חושבים

שופינג

כניסה לחנויות יכולה להגביר את כוח המוח שלכם, להעלות את מצב הרוח ואפילו לשרוף לא מעט קלוריות. אולי תחשבו שמה שנקרא טיפול קמעונאי הוא חומרני או נהנתני, אבל מחקר הולך וגדל מראה שקניות יכולות להיות פעילות חיובית ובריאה.

שופינג משחרר אנדורפינים מרימי מצב רוח, מחזק את המערכת החיסונית, שומר על המוח זריז, ואפילו מספק צרכים חברתיים בסיסיים. הנה מבט מקרוב על האופן שבו חיפוש לקנות יכול להועיל למוח, לגוף ועוד.

יעזור לכם לחיות זמן רב יותר

מחקר אחד שנערך בקרב מבוגרים בטייוואן מצא כי אלו שקנו כל יום היו בסיכון נמוך ב-27% למות מאשר אלו שקנו בתדירות נמוכה יותר, והיתרונות לא היו קשורים בהכרח בזלזול במוצרים מפוארים.

החוקרים חושבים שאנשים בריאים יותר נוטים לצאת ולקנות יותר, ועוזרים לשמור אותם פעילים פיזית וחלק מקהילה חברתית. שמירה על רשימת קניות, כפי שאנשים מבוגרים נוטים לעשות יותר ממבוגרים צעירים יותר, היא גם דרך טובה לחדד את השריר הנפשי.

עוד ב"בריאות"

זו הסיבה האמיתית שלגברים קל יותר לרדת במשקל מאשר לנשים

עד כמה זה גרוע להיכנס עם הטלפון שלכם לשירותים?

חומץ תפוחים, שמן זית והפחתת לחץ נפשי: 5 שיטות להיפטר מקשקשים

 

רמת הפעילות יכולה באמת להצטבר בזמן הקניות

ריצת סידורים, במיוחד בקניונים או בערים עם אזורי מרכז עירוני נרחבים, יכולה להוסיף קילומטרים רבים למד הצעדים שלכם. סקר בריטי אחד שפורסם ב-2013 מצא שנשים צועדות 180 מייל בשנה, בממוצע, בזמן שהן עושות קניות - שווה ערך לשבעה מרתונים!

טיולים תכופים יכולים להוריד סיכונים רבים, מסוכרת ועד סרטן השד - גם אם אתם מטיילים בקניון במקום להקדיש זמן על הליכון.

שופינג מאיר את החלק המאושר במוח 

שופינג פשוט מרגיש טוב, ועכשיו למדענים יש סריקות מוח כדי להוכיח זאת. הם גילו שקניות מפעילות את מרכזי ההנאה של המוח, אלו שמשחררים את הכימיקל הדופמין המרגיש טוב. עם זאת, מה שמעניין, מציין הוול סטריט ג'ורנל, הוא שהדופמין נוטה לעלות עם ציפייה לחוויה יותר מאשר המעשה בפועל - וזו הסיבה שקניות אונליין יכולות להיות כל כך מספקות.

שופינג
צילום: shuterstock

שופינג בונה את הביטחון

לבזבז משהו שאתם באמת אוהבים זה טוב לערך העצמי, על פי מחקר מאוניברסיטת מיאמי ו-UCLA. חוקרים חקרו את הדרך שבה אנשים הרגישו לאחר שהם קנו מנורה אסתטית לעומת פונקציונלית יותר. לאלה שקנו את המנורה שנראית טוב יותר הייתה עלייה בהערכה העצמית לאחר מכן, מה שהשפיע על השקפתם והחלטותיהם בהמשך.

שופינג יכול לעזור להקל על החרדה לגבי העתיד

"קניות יכולות להיות מקור עשיר להכנה נפשית", לדברי קיט יארו, פרופסור לפסיכולוגיה ושיווק באוניברסיטת גולדן גייט בסן פרנסיסקו. חשבו על זוג בהריון שקונה את ציוד התינוקות שלהם, או רווקה טרייה שמקבלת מצעים חדשים לאחר שהתגרשה.

"כשאנשים עושים קניות, הם מדמיינים באופן טבעי כיצד הם ישתמשו במוצרים, ובכך הם גם מדמיינים את החיים החדשים שלהם", מסביר יארו. קניות כדי להתכונן לשינויים בחיים עוזרות לאנשים להרגיש יותר בשליטה.

שופינג נותן למוח שלכם מנוחה

קניות מקוונות יכולות לספק "פסק זמן" בריא באופן ייחודי למוח. "זו פעילות מרגיעה וחסרת שכל", אומר פרופ' יארו. גלישה באתרי מסחר אלקטרוני במהלך פרויקט עבודה אינטנסיבי יכולה למעשה לשפר את היכולת שלכם להתמקד ולקבל החלטות טובות. מחקרים מראים שהמוח הלא מודע שלנו ממשיך לפתור בעיות בזמן שאנחנו עוסקים בפעילות אחרת.