האם שתיית אלכוהול מתונה באמת יכולה לעזור ללב שלכם?

מחקר חדש מצא כי שתייה מתונה קשורה לסיכון נמוך יותר למוות ממחלות לב. החוקרים מאמינים כי זה נובע מיכולתו של האלכוהול להפחית את אותות הלחץ במוח. אף על פי כן ולמרות זאת, המומחים אינם ממליצים על צריכת אלכוהול כדרך להפחית את הסיכון למחלות לב. מבולבלים? תמשיכו לקרוא

שתיית אלכוהול

צריכת אלכוהול מתונה הוגדרה כלא יותר ממשקה אלכוהולי אחד ליום עבור נשים. לגברים זה היה שווה לשני משקאות ביום, זאת בהשוואה לאנשים שלא שתו אלכוהול או ששתו יתר על המידה. אלכוהול מקושר לא פעם לבעיות בריאותיות אחרות, כולל סרטן, לחץ דם גבוה והפרעות בשימוש בחומרים. שינויים באורח החיים, כמו שיפור בתזונה, שינה ופעילות גופנית, הם דרכים טובות ובטוחות יותר להפחתת הסיכון למחלות לב. אבל מחקר חדש שהוצג מצביע על כך שצריכת אלכוהול מתונה נקשרה לסיכון נמוך יותר למוות ממחלות לב וכלי דם.  מחקר זה הוא הראשון שהראה יתרון ללב באמצעות הפחתת מתח משתייה מתונה.

לשתייה מתונה עשויות להיות יתרונות בריאותיים מסוימים

החוקרים השתמשו בנתונים מסקר הבריאות של Mass General Brigham Biobank לצורך ביצוע המחקר שלהם, ובסך הכל היו 53,064 משתתפים במחקר שגילם הממוצע היה 57.2 שנים. המשתתפים חולקו לקבוצות צריכת אלכוהול נמוכות, בינוניות וגבוהות על בסיס השימוש המדווח שלהם. אירועים מרכזיים של לב וכלי דם כמו התקף לב ושבץ נקבעו באמצעות קודי אבחון. כאשר הם ניתחו את הנתונים הם גילו כי לאנשים שדיווחו על שימוש בינוני באלכוהול יש סיכוי נמוך ב -20% לאירוע קרדיווסקולרי גדול, בהשוואה לאנשים עם צריכת אלכוהול נמוכה. הייתה להם גם פעילות מוחית נמוכה יותר הקשורה למתח.

עוד ב"בריאות"

מצאנו את הפחמימות שתוכלו לאכול בלי רגשות אשם

כיצד פיברומיאלגיה משפיעה על נשים באופן שונה מגברים?

איך תדעו אם יש לכם התקף לב או שמדובר בצרבת?

אלכוהול עשוי לעזור ללב על ידי הפחתת לחץ

אחת הסיבות שעשויה להיות מועילה, על פי מחברי המחקר, היא שהיא יכולה להפחית את אותות המוח הקשורים למתח. כאשר נערכו מחקרי הדמיה מוחית, הם גילו שפעילות הקשורה למתח הייתה גבוהה יותר במוחם של אלו שנמנעו לחלוטין משימוש באלכוהול, ובגדול במוחם של שותים כבדים. צריכה נמוכה נחשבה לפחות ממשקה אלכוהולי אחד בשבוע. אלו שצרכו יותר מ- 14 משקאות מדי שבוע נחשבו לשתיינים כבדים. הסופר הראשי ד"ר קנצ'וקוו מזו, עמית לקרדיולוגיה גרעינית בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס, אמר כי החשיבה היא שכמויות מתונות של אלכוהול יכולות לעזור בהרפיה והפחתת מתח, אשר, בתורם, עשויים להפחית איכשהו את התרחשות מחלות לב וכלי דם.

מומחים מזהירים מפני שימוש באלכוהול להפחתת לחץ

בעוד שממצאי המחקר מצביעים על כך ששימוש מתון באלכוהול עשוי לסייע לבריאות הלב על ידי שיפור הלחץ, החוקר מזו דוחק בזהירות בכל הקשור לשימוש בו למטרה זו. "המחקר שלנו לא מתכוון לעודד שימוש באלכוהול, מכיוון שצריכת אלכוהול עודפת קשורה לנזק רב; ואפילו צריכת אלכוהול מתונה קשורה לעלייה בסיכון לסרטן ותלות, "אמר מזו. "עודף אלכוהול מזיק ללב, מכיוון שהוא מוביל לאי ספיקת לב (קרדיומיופתיה מורחבת) ולפרפור פרוזדורים."

"עם זאת, אנו חושבים שהארה על מנגנון פוטנציאלי זה של הפחתת אירועים קרדיווסקולריים יכולה לפתוח דלתות לטיפולים חדשים שיכולים לייעל את הפחתת המתח ללא השפעות מזיקות של אלכוהול", הוסיף.

ד"ר יוג'ין יאנג, קרדיולוג ופרופסור קליני בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון, שלא היה מעורב במחקר, הסכים. "אני חושב שהדאגה העיקרית היא הסיכון להתמכרות הקשורה לצריכת אלכוהול. לא הייתי דוגלת בכך שהמטופלים יתחילו לצרוך אלכוהול לטובת היתרונות האפשריים הקשורים לצריכה מתונה, "אמר יאנג.

לאלו שכבר צורכים אלכוהול, יאנג אמר שהוא יעץ להם לגבי צריכה מתונה. לדבריו, אנשים עם היסטוריה של שימוש לרעה בחומרים, במיוחד, אינם צריכים לצרוך אלכוהול כדרך להפחית את הלחץ שלהם. בנוסף לפוטנציאל לשימוש לרעה בחומרים, הוסיף יאנג, ידוע כי אלכוהול מגביר את הסיכון להפרעות קצב שעלולות להיות מסוכנות, כמו פרפור פרוזדורים ולחץ דם גבוה.

אלכוהול
שימוש מתון אומנם יסייע להפחית סיכון למחלות, אבל עודף אלכוהול מזיק ביותר | צילום: shutterstock

דרכים בריאות יותר להפחית את הסיכון

במקום לקחת שתייה, מתברר שישנן דרכים טובות ובטוחות יותר להפחית את הסיכון למחלות

פעילות גופנית היא הדבר המועיל ביותר שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את בריאות הלב. מומלץ לבצע פעילות של 150 דקות באימון אינטנסיבי מדי שבוע - כמו הליכה מהירה, רכיבה על אופניים או שחייה. בנוסף, אכילת תזונה דלת נתרן בריאה ללב וכוללת כמות גבוהה של שומנים בלתי רוויים - כמו דגים, אבוקדו ואגוזים.

בנוסף לאמצעים אלה, ישנם 3 צעדים שתוכלו לנקוט להפחתת רמות הלחץ שלכם בגוף:

  • שינה טובה של 7 עד 8 שעות שינה בלילה
  • יוגה היא סוג טוב של פעילות גופנית להפחתת לחץ
  • מדיטציה וטיפול יכולים גם הם לעזור

 

מקור הכתבה  - אתר healthline