כמה צעדים באמת צריך ללכת כל יום כדי לחיות יותר?

בשלב כלשהו מאז תחילת המאה, סביר להניח שראיתם כותרת או שתיים המציעות 10,000 צעדים ביום יכולים לסייע בשיפור הבריאות שלכם, האמנם?

הליכה

אולי יש לכם אפילו שעון חכם או אפליקציה שעוקבת אחר מספר הצעדים היומי שלכם כדי לעזור לכם להגיע ליעד זה. אבל אם אינכם פעילים, או שהימים שלכם כוללים נסיעה ארוכה או שעות ליד שולחן העבודה, ניסיון להשיג 10,000 צעדים עשוי להרגיש בלתי אפשרי.

הנה החדשות הטובות: ישנם יתרונות בריאותיים מדהימים בהליכה של פחות מ- 10,000 צעדים ביום. למעשה, עד 4,000 צעדים ביום עשויים לשפר את תוחלת החיים אם הלכתם בעבר פחות מזה.

ככל שמצטברים יותר מחקרים, ברור שהמטרה לבריאות ארוכת טווח היא להישאר פעילים, לאו דווקא לצבור 10,000 צעדים. הנה מה שהמחקר אומר.

ישנם יתרונות בהליכה של 10,000 צעדים ביום

עד כדי כך, היתרונות הבריאותיים של הליכה לכל מטרה (לא רק פעילות גופנית, אלא הצטברות של צעדים שננקטים לאורך היום) גדלים ככל שמספר הצעדים היומיים עולה. ישנם עשרות מחקרים המצביעים על תועלת זו.

לדוגמה, מחקר שנערך בשנת 2006 מצא כי 10,000 צעדים ליום למבוגרים הסובלים מעודף משקל, הביאו לירידה במשקל בפרק זמן של 36 שבועות.

ההטבות תלויות ביחיד ובמטרה

בהסתכלות על מחקרים כאלה ואחרים, טעות אחת שאנשים עושים היא להניח שהתוצאות חלות על כל קבוצת אנשים. לדוגמה, מחקר על "מבוגרים" לא בהכרח יכול לחזות תוצאות לאוכלוסייה צעירה יותר. או שמחקר על גברים לא בהכרח יכול לנבא תוצאות לנשים.

עוד ב"בריאות"

מצאנו את תנוחת השינה הטובה ביותר לכאבי גב תחתון

8 סיבות לא צפויות שאתם תמיד צמאים

ייתכן שתרצו לחשוב פעמיים לפני שאתם מחממים את המזונות הללו

מחקרים רבים ממחישים כיצד התועלות שחווה אדם אחד לא בהכרח יהיו זהות לאלו שחווה אחר, בהתבסס על הבדלים אישיים כולל יעד, גיל, מין ומשקל גוף.

בעוד שחוקרים יכולים להשתמש בממוצעים ולהריץ נתונים סטטיסטיים כדי להסיק מסקנות מקובלות, חשוב לזכור שאף אדם אינו זהה לאדם אחר.

דבר נוסף שכדאי לזכור הוא שחוקרים שונים מגדירים פרמטרי מחקר באופן שונה. אז, כאשר מחקר אחד עשוי לבחון את היתרונות סביב 5,000 צעדים או 7,000 צעדים, אחרים עשויים להסתכל על הטבות ב- 10,000 או 12,000 צעדים.

אז, כמה צעדים כדאי ללכת ביום?

ההחלטה האמיתית היא שהליכה היא צורה נגישה של פעילות גופנית שרוב האנשים יכולים לבצע, והליכה יומית יותר קשורה ליתרונות בריאותיים גדולים יותר.

"לצעדים היומיומיים יש מגוון שלם של יתרונות בריאותיים, כמו הורדת הסיכון ללחץ דם גבוה או כולסטרול גבוה, חיזוק העצמות והשרירים, שריפת קלוריות והעלאת מצב הרוח", אומר פויה שפיפור, רופא מוסמך. "מספר הצעדים שנצברו חשוב יותר מעוצמת הצעדים שננקטו. באמת, הכל טוב יותר מאשר לשבת".

ד"ר שפיפור מדגיש כי למרות ששלבים הם דרך "קלה" להעלות פעילות גופנית, הם אינם הדרך היחידה. אם, למשל, אתם רוכבים על אופניים, מרימים משקולות, שוחים, חותרים, או עושים פעילויות אחרות "ללא פעילות גופנית" כמו גינון או רכיבה על סוסים, הזמן הזה הוא עדיין הזמן שאתם לא מבלים בישיבה ופחות זמן ישיבה היא המטרה האמיתית.

Woman,hand,finger,walking,with,shoe,concept,,traveler,adventure,outdoor
צילום: shutterstock

"אני ממליץ להזיז את גופכם במשך 30 דקות ביום כדי לשפר את בריאותכם, גם אם אתם מוגבלים בניידות", הוא אומר. "יש מה לומר על בניית הרגלים. פעילות גופנית היא רפואה ואני ממליץ על פיסות קטנות במינון תכוף".

מכיוון שנראה שהיתרונות הבריאותיים הקשורים לשלבים הופכים להיות משמעותיים יותר סביב 7,000 עד 8,000 צעדים, שאפו להגיע לפרמטרים אלה לאורך זמן ולראות מה אתם מרגישים.

אם החיים שלכם לא מאפשרים יותר פעילות יומיומית, אתם יכולים להרגיש טוב בידיעה שהגברתם את מספר הצעדים מהבסיס שלכם וכי חיי היום יום שלכם פעילים יותר.

*מקור - thehealthy