גם לכם יש את הכתם הלבן הזה על הציפורניים?

לכתמים לבנים האלו בציפורניים יכולות להיות מגוון סיבות - החל מבעיות קוסמטיות קטנות ועד למחלות קשות ומסכנות חיים. למרבה המזל, לעתים רחוקות זאת האופציה האחרונה

ציפורניים

גם לכם אמרו כל הילדות שהכתמים הלבנים על הציפורניים מצביעים על מחסור בסידן? אז לא בטוח שזה בדיוק המצב. כתמים לבנים על הציפורניים, הנקראים לויקוניכיה, יכולים להופיע ממכה פשוטה בציפורן או מבעיות חמורות יותר. בעוד שיש כמה סוגים, הנפוץ ביותר נקרא leukonychia punctata. זה נראה לעתים קרובות אצל ילדים שיכולים להיות קשים יותר על הציפורניים שלהם מאשר מבוגרים.

אם אי פעם קיבלתם מכה על הציפורן ממשהו, ייתכן שפיתחתם כתמים לבנים מהטראומה לציפורן. במקרה זה, הכתמים עשויים לקחת זמן עד שייעלמו, מכיוון שהציפורניים גדלות לאט. סוג זה של טראומה קלה יכול גם לגרום לרכסי ציפורניים ולא לכתמים לבנים. הציפורניים גדלות בקצב משתנה - הן גדלות יותר בחורף ובחודשים הקרים יותר, אבל זה יכול לקחת כמה חודשים עד שנה עד שהציפורניים יצמחו.

מניקור, ציפורניים מלאכותיות וטיפולי ציפורניים אחרים

האם אי פעם עשיתם מניקור מדהים, רק כדי להבין שהאלמנטים המלאכותיים שהדבקתם על הציפורן עשו קצת נזק? זה נחשב גם כטראומה לציפורן ויכול לקחת זמן עד שיצמח. לא רק קצות הציפורניים הם האשמים, אלא מגוון טיפולי יופי. יכולה להיות תגובה אלרגית למשהו מקומי על האצבעות, מלק לציפורניים לציפורניים מזויפות ועד ליישומים מקומיים אחרים.

פסוריאזיס או אקזמה

הציפורניים הן הרחבה של העור, ולמעשה, סוג של עור. אז כמה תנאים שיכולים להשפיע על העור שלכם יכולים להשפיע לכם גם על הציפורניים. פסוריאזיס ואקזמה הם מצבי עור המאופיינים בגירוד, פריחות ואדמומיות. אלה יכולים להתבטא בציפורניים כמו גם בעור, וכתוצאה מכך הלבנת ציפורניים.

עוד ב"בריאות"

זאת הסיבה שאסור לכם לשתות קפה על בטן ריקה

שולטים ברעב: 5 אסטרטגיות מוכחות לריסון התיאבון

האם שופינג עושה אתכם בריאים יותר?

 

פסוריאזיס של הציפורניים יכול להיראות כמו עיבוי והלבנה על הציפורניים. זה יכול גם להיראות כמו נקודות לבנות ולבנות. רופא עור יכול לעזור לכם למצוא טיפולים שעובדים.

פטריה

אם ביליתם זמן מה במקלחת של חדר הכושר, בבריכת שחייה או במיקום לח אחר, ייתכן שאתם חווים פטרת ציפורניים. פטרייה יכולה להיראות כמו עיבוי ציפורניים וצביעה לבנה. אם זה נרחב, הלובן והעיבוי יכולים לערב את כל הציפורן.

קל להתבלבל בין פטרייה לבין פסוריאזיס. על מנת לאבחן את המצב כראוי, הרופא שלכם עשוי לקחת גזירה או גרידה מהציפורניים ולשלוח למעבדה כדי לזהות אם הפטרייה גורמת לזיהום. טיפולים אוראליים, מקומיים, לייזר וניתוחים יכולים לסייע בטיפול בבעיית פטרת ציפורניים, בהתאם לחומרה.

קורונה

אחד התסמינים הפחות מוכרים של Covid-19 כרוך בהונות הרגליים ובציפורניים. הם זכו לכינוי "בהונות קוביד", ויכולות להיות האינדיקציה היחידה שלמישהו יש קורונה. הרופאים מסבירים שבעוד שהסימפטום הזה כרוך בדרך כלל באצבעות אדומות, לפעמים חולים עשויים לחוות גם מיטות ציפורניים חיוורות.

האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה ממליצה על קרם הידרוקורטיזון להקלה על הסימפטומים. חולים צריכים לפקוח עין מקרוב על תסמינים אחרים שעלולים להיות מסוכנים יותר של קורונה ולעקוב אם הם חושבים שהם צריכים בדיקה או טיפול.

מניקור
יכול להיות שמדובר בטראומה לציפורן או בתגובה אלרגית | צילום: shutterstock

מחסור בויטמינים/מינרלים 

סבתא שלכם אולי אמרה לכם שהכתמים הלבנים האלה נובעים ממחסור בסידן, ואתם צריכים לשתות יותר חלב. רופאים וחוקרים חלוקים בדעתם אם היא צודקת או לא. יש האומרים שמחסור בוויטמינים ומינרלים יכול להיות הגורם, בעוד שאחרים אומרים שזהו מיתוס שהופרך.

לאורך השנים היו הרבה מחלוקות וספרות בשני הצדדים של הוויכוח, אך באופן כללי ניתן לומר שמחסור בסידן ומינרלים אחרים לא נחשב כגורם ללוקוניכיה.

מצבים חמורים יותר

לעתים רחוקות יותר, כתמים לבנים יכולים להיות סימן למצב חמור יותר, כגון מחלה אוטואימונית, מחלת לב או אי ספיקת כליות. אם יש לכם רק כתמים לבנים וללא תסמינים אחרים, אתם יכולים להיות הרבה פחות מודאגים ופשוט לפקוח עין על הנושא.

עם זאת, אם יש לכם כתמים לבנים יחד עם תסמינים חמורים אחרים, עליכם לפנות לטיפול רפואי. תסמינים אלו כוללים קוצר נשימה, כאבים בחזה, דפיקות לב וקרסוליים נפוחים.

 

בעוד שליקוניכיה עשויה להיות מכוערת, או עלולה לגרום לכם לדאוג אם יש לכם בעיה גדולה יותר, אין לכם סיבה לדאגה לרוב. בדרך כלל זה נובע רק מחבטה על הציפורן בפינת האי במטבח פעם אחת יותר מדי. כדי לשלול מצבים חמורים יותר, אל תהססו לדון בבריאות הציפורניים שלכם עם הרופא.

*מקור - thehealthy