8 יתרונות סופר מפתיעים של שתיית מים חמים

האם באמת הטמפרטורה של המים משנה משהו? מסתבר ש"פריצה בריאותית" פופולרית היא להתחיל את היום עם כוס חמה של H2O

שתייה חמה

שתיית מים מתוקים רגילים היא אחד הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות לבריאותכם. מים מתפקדים כבולם זעזועים וחומר בנייה כדי לשמור על בריאות כל האיברים, והמערכות שלנו פועלות בצורה חלקה, על פי מחקר שפורסם בכתב העת European Journal of Clinical Nutrition.

אבל האם הטמפרטורה של המים משנה משהו? "פריצה בריאותית" פופולרית היא להתחיל את היום שלך עם כוס חמה של H2O, ולומר שיכולות להיות לזה יתרונות מוגברים מעבר לשתיית מים רגילים בטמפרטורת החדר.

אין הרבה מחקר בתחום הזה, אבל כל דבר שגורם לאנשים לשתות יותר מים הוא דבר טוב ומים חמים עשויים לספק דחיפה נוספת לבריאות ולרווחה, אומר אומיד מהדיזאדה, רופא אף אוזן גרון במרכז הבריאות פרובידנס, קליפורניה.

לא חם מדי ולא יותר מדי

חשוב גם להיות מתונים עם הטמפרטורה של המים ה"חמים", אומר ד"ר מהדיזאדה. הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי קבעה ששתיית משקאות חמים מאוד - מעל 65 מעלות צלזיוס היא כנראה מסרטנת לבני אדם ונקשרה לסיכון מוגבר לסרטן הוושט. בארצות הברית, משקאות חמים נצרכים בדרך כלל בטמפרטורות מתחת ל-149 מעלות, אומרת האגודה האמריקנית לסרטן. כדי להימנע מפגיעה בתאי האפיתל בפה ובגרון עם מים צורבים, שמרו את המשקאות שלכם מתחת ל-120 מעלות פרנהייט.

"זה עשוי להיות קריר יותר ממה שאתה רגיל, שכן תרבויות רבות שותות תה חם צורב או נוזלים אחרים", הוא אומר. "אם המים רותחים, הקפידו לתת להם זמן מספיק להתקרר לפני השתייה."

1- עוזר בירידה במשקל

כשלעצמה, צריכת מים חמים לא תגרום לכם לרדת במשקל, אבל היא יכולה להגביר את תחושת השובע, כך שתאכלו פחות. בנוסף, הגוף צריך להשתמש באנרגיה נוספת כדי לקרר נוזלים חמים או לחמם נוזלים קרים, כדי לעזור לכם לשרוף כמה קלוריות נוספות.

2- מנקה סינוסים

כולם מחפשים תרופות ביתיות לאף סתום - אז נסו לשתות מים חמים. "הגוף מייצר ליטרים של רירית כל יום והפרשות יבשות באף יכולות לגרום לך להרגיש גודש", אומר ד"ר מהדיזאדה. הקיטור ממים חמים יכול גם לעזור לשחרר את הגודש ולפתור את הסינוסים. כדי לקבל את האפקט המקסימלי, נסו לשאוף את האדים לפני השתייה.

3- יותר קל לשיניים

השיניים עשויות להודות לכם על המעבר ממים קרים למים חמים. מים חמים טובים יותר לשיניים ולשחזור השיניים, ונספגים בקלות רבה יותר. חשוב להדגיש שוב, ודאו שהמים לא חמים מדי. כל טמפרטורה קיצונית על השיניים עלולה להזיק, ועבור אנשים עם שיניים רגישות, מים חמים יכולים להיות נוחים יותר לשתייה מאשר מים קרים.

עוד ב"בריאות"

גילינו את הטעות הנפוצה שרובכם עושים עם הדאורדורנט שלכם

4- עוזר בפינוי רעלים

משקה של מים חמים מעלה את טמפרטורת הגוף, ממריץ את תהליך ההזעה, שהוא אחת הדרכים שבהן הגוף מסלק רעלים. מים הם גם קריטיים לתפקוד הכליות והכבד, האיברים העיקריים שהגוף משתמש בו כדי לפנות חומרי פסולת מהגוף. רופאים ממליצים לשתות מים חמים כדרך להפחית את ההשפעות הרעילות של הנגאובר. אלכוהול מייבש והגדלת צריכת המים יכולה לעזור להפחית תסמינים כמו כאבי ראש.

5- משפר את זרימת הדם

שתיית מים חמים יכולה לשפר את זרימת הדם במקרים מסוימים, אומר ד"ר מהדיזאדה. "התייבשות היא אחת הסיבות לנפח דם נמוך וללחץ דם נמוך, שתיית מים תשפר זאת", הוא אומר. לחץ דם בריא יותר פירושו ירידה בסיכון למחלות לב וכלי דם.

מים חמים
אחד הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות לבריאותכם | צילום: shutterstock

6- מקל על עצירות

עצירות מתרחשת כאשר יש מעט או ללא תנועת מעיים וגורם שכיח הוא התייבשות, אומר ד"ר מהדיזאדה. אם אתם מתחילים כל יום עם משקה של מים חמים, לפני שאתם אוכלים משהו, זה עשוי לעזור לעורר יציאות, הוא אומר.

7- משפר את הריכוז

ערפל מוחי והסחת דעת הם תופעת לוואי פחות מוכרת אך שכיחה של התייבשות. שתיית מים חמים יכולה לעזור להקל על התסמינים האלה, לתת לך יותר בהירות ומיקוד, אם כי שתיית מספיק מים בכל טמפרטורה כנראה תעזור.

8- מגביר את מצב הרוח

"שתיית משקאות חמים יכולה להרגיש מאוד מרגיעה, ולהפחית את רמות הלחץ באופן טבעי", אומר ד"ר מהדיזאדה. אנשים רבים משתמשים בשתיית קפה או תה כדרך להירגע, כך שאם אתם נהנהים משתיית מים חמים, זה יספק יתרונות דומים.

 

*מקור - thehealthy