נהג דיווח: נמר פגע במכונית שלי

זה יכול היה להיגמר באסון: אתמול לפנות בוקר נתקל נהג מונית בנמר כשנסע במדבר יהודה. הנהג סיפר שרכבו קיבל מכה בצד האחורי של המונית מנמר והודיע על כך בבהלה לרשות שמורות הטבע, שפתחה בסיורים באזור בניסיון לאתר את הטורף

(2:31 דקות)

מפגש לא נעים: יחידת חילוץ במדבר יהודה קיבלה אתמול (רביעי) לפנות בוקר דיווח, לפיו נהג מונית התנגש בנמר כשנסע במדבר יהודה. הנהג סיפר שרכבו קיבל מכה בצד האחורי של המונית מנמר והודיע על כך בבהלה לרשות שמורות הטבע, שפתחה בסיורים באזור בניסיון לאתר את הטורף המפחיד.

מפקד יחידת החילוץ של המועצה האזורית תמר, מנו ברק, מספר כי התקשר אליו נהג מונית וסיפר כי חברו נתקל בנמר בכביש שמוביל מערד למצדה. ברק דיווח את זה לרשות שמורות הטבע כדי לבדוק את מצבו של הנמר הנדיר.

הנמר האחרון שהתגלה באזור הופיע לפני כשנתיים בעין גדי והיה מאיים על תושבי הקיבוץ. לדברי מנו ברק, פגישה בנמר היא תופעה מאוד נדירה. הוא טוען כי מדובר בחיה רגועה שלא תתקוף אנשים אם היא אינה מרגישה מאוימת.

נמר המדבר הוא תת-מין של הנמר, והיחיד שעדיין חי בישראל בוודאות. נמר המדבר הוא אחד מהנמרים הקטנים ביותר בעולם. בישראל התפרסם הנמר ב-1960, עת נתגלה מחדש במדבר יהודה. אוכלסיית נמר המדבר הכוללת נעה בין 180 ל-200 פרטים.

ככל הנמרים, פרוותו צהבהבה עם חברבורות שחורות. הזכרים שוקלים בממוצע 30 קילוגרמים, והנקבות כ-20 קילוגרמים.

כיום חיים בשמורת עין גדי ובסביבתה שני פרטים: זכר בשם חריטון ופרט נוסף קטן יותר (על פי גודל העקבות). בדיקות הגללים מצביעות על כך שמדובר בנקבה, ואפילו, על-פי חדירות לקיבוצים עין גדי ומצפה שלם, יש המשערים כי ישנם גורים בנמצא.

עוד בירוק חי-

מיני הנמרים בישראל, והמצב הנוכחי שלהם