עכשיו זה רישמי: נבחר השיר הסופי לגמר עבור כל פיינליסט בדרך לאירוויזיון

רגע האמת הגיע ואחרי משדר מותח נבחר שיר לכל אחד מארבעת הפיינליסטים, אותו הוא יבצע בגמר "אקס פקטור לאירוויזיון". אחד מארבעת השירים האלה ייצג את ישראל באירוויזיון 2022. מי לדעתכם יביא לנו את הדוז פואה באירוויזיון?

גמר אקס פקטור לאירוויזיון
גמר אקס פקטור לאירוויזיון | צילום: דיגיטל רשת 13

"השיר שלנו לאירוויזיון", המשדר המיוחד בו נבחר השיר שכל פיינליסט ישיר בגמר "אקס פקטור לאירוויזיון", הסתיים ויש לנו ארבעה שירים שממשיכים לגמר הגדול שיתקיים בשבת הקרובה. בזה אחר זה עלו אלי חולי, מיכאל בן דוד, ספיר סבן וענבל ביבי לבמה וביצעו שני שירים כל אחד.

 

עוד במדור "אקס פקטור לאירוויזיון":

אם היה מקום נוסף בגמר, מי היה חייב להיות שם? הפיינליסטים עונים על השאלה

זינוק לאתמול: ההסכת שמסתכל על האירוויזיון קצת אחרת

ישראל תשתתף בחצי הגמר השני באירוויזיון

 

המתמודד הראשון שעלה לבמה היה מיכאל בן דוד שביצע את שיר "I.M" (מילים ולחן: לידור סעדיה, חן אהרוני ואסי טל) ולאחריו את השיר "Don't" (מילים ולחן: איליה סינאיסקי). חמשת השופטים העניקו את חמשת הנקודות של כל אחד מהם לשיר "I.M" וועדת השיפוט העניקה לו 20 מתוך 25 הנקודות שלהם. גם הקהל בבית הסכים עם השופטים והעניק לשיר "I.M" 38 נקודות מתוך 50. אחרי שצוות השופטים, וועדת השיפוט והקהל בבית נתנו את קולם, השיר "Don't" סיים את התחרות עם 17 נקודות והשיר "I.M" קיבל 83 נקודות בשכלול הקולות והתקדם לגמר בשבת.

אלי חולי היה הבא בתור שעלה לבמה להציג את שני השירים שלו, אותם הוא כתב והלחין יחד עם רובי פאייר. השיר הראשון שחולי ביצע היה "Nostalgia" ומייד לאחריו הוא ביצא את השיר "Blinded Dreamers". במקרה של חולי השופטים העניקו 20 נקודות לשיר "Blinded Dreamers" ורק נטע ברזילי נתנה את חמש הנקודות שלה לשיר "Nostalgia". וועדת השיפוט העניקה 15 נקודות ל- "Blinded Dreamers" והקהל בבית הסכים והעניק לשיר 32 נקודות. אחרי שצוות השופטים, וועדת השיפוט והקהל בבית נתנו את קולם, השיר "Nostalgia" סיים את דרכו בתחרות עם 33 נקודות והשיר "Blinded Dreamers" קיבל 67 נקודות בשכלול הקולות והתקדם לגמר בשבת.

ארבעת הפיינליסטים
ארבעת הפיינליסטים | צילום: אוהד קב, שי פרנקו

ענבל ביבי היתה המתמודדת השלישית שהציגה את השירים שלה לאירוויזיון. השיר הראשון איתו היא עלתה לבמה היה "Marionette" (מילים ולחן: צליל קליפי, מאי כהן וטל פורר). השיר השני שביבי הציגה היה "Zaza" (מילים ולחן: מאי ספדיה). השופטים העניקו 15 נקודות לשיר "Mariontte" ועשר נקודות לשיר "Zaza". וועדת השיפוט היתה הפוכה מהשופטים ואחרי הניקוד שלהם שני השירים עמדו על 25 נקודות כל אחד. הקהל העניק 22 נקודות לשיר "Zaza" והוא סיים את דרכו בתחרות עם 47 נקודות. 28 נקודות מהקהל עברו לשיר "Marionette" והוא התקדם לגמר בשבת עם 53 נקודות.

ספיר סבן היתה המתמודדת הרביעית והאחרונה שביצעה את שני השירים שנכתבו במיוחד עבורה לאירוויזיון. השיר הראשון שסבן ביצעה היה "Head Up" (מילים ולחן: אלה דורון, יהל דורון, נעמה גלי כהן ולירון לב) ואחריו היא בצעה את השיר "Breaking My Own Walls" (מילים ולחן: גלי ג'ו כהן, איל ישי, דיקלה דורי ועידו דנקנר). השופטים נשארו אחידים בדעתם והעניקו את כל 25 הנקודות שלהם לשיר "Breaking My Own Walls". וועדת השיפוט העניקה 15 נקודות לשיר "Breaking My Own Wall" ועשר נקודות לשיר "Head up". הקהל בבית נתן 21 נקודות לשיר "Head Up" והוא סיים את דרכו בתחרות עם 31 נקודות. הקהל העניק לשיר "Breaking Down My Walls" 29 נקודות ובשכלול ההצבעות הוא קיבל 69 נקודות והתקדם לגמר בשבת.


גמר "אקס פקטור לאירוויזיון" ישודר בשבת, 21:30, ברשת 13.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.