בכל צבעי הקשת: הדיירים שהכניסו את הגאווה לבית הכי מפורסם במדינה

בית "האח הגדול" שימש לאורך השנים כבמה לדיירים גאים מתוך הקהילה, גם בתקופות שאלו לא זכו לייצוג בשעות הפריים טיים של הטלוויזיה הישראלית. מול המצלמות הם נפתחו וסיפרו את סיפורם האישי, וגרמו לאנשים רבים להתאהב בהם. לכבוד החודש הכי גאה בשנה, קבלו את דיירי "האח הגדול" לדורותיהם ששמו את הקהילה על המפה

זמן צפייה: 01:25

לאון שניידרובסקי (34) נכנס בשנת 2008 לבית "האח הגדול", והפך לאחד מכוכבי הריאליטי הגאים הראשונים בישראל. בגיל 22 מלווה באחיו התאום בוריס, שניידרובסקי היה מהדיירים הבולטים והאהובים בבית. חבריו הטובים היו שי שטרית אותו כינה "תולי חתלתולי" והזוכה הראשונה שפרה קורנפלד. שניידרובסקי היה דייר צבעוני, מלא בביטחון עצמי שלא חשש להביע את דעותיו. עם השנים הפך לסמל של הקהילה ואף הנחה את טקס פרסי הנוער הגאה "איגי LOVE" יחד עם דלית רצ'שטר. למרות שעבר יותר מעשור מאז כניסתו לבית, לאון נשאר בתודעה הציבורית עד היום.

לאון שניידרובסקי
לאון שניידרובסקי

לבנה "זוהרים" גוגמן (38) פרצה לחיינו בעונת "האח הגדול" ששודרה בשנת 2013 ונכנסה לנו עמוק ללב. על אף שהגיעה למקום השני באירוע הגמר והייתה דמות בולטת באותה עונה, גוגמן בחרה לבסוף להתרחק מתעשיית הבידור. היא נולדה בבת ים, יצאה מהארון בגיל 20, וכעבור 8 שנים נכנסה לבית המפורסם במדינה. אחד הרגעים הזכורים של גוגמן בבית היה הריב המתוקשר עם רוני מיילי, שיצא בהתבטאויות חריפות נגדה. לפני שנתיים סיפרה לבנה בפוסט בעמוד האינסטגרם שלה שאחרי חמש וחצי שנים של טיפולי פוריות מפרכים היא הפכה לאמא לבן בכור.

לבנה זוהרים
לבנה זוהרים | צילום: גיא כושי ויריב פיין

מייקל אלרוי (30) חשף את סיפורו האישי בגיל 25 כשהשתתף ב"האח הגדול" ושיתף את הצופים בתהליך ההתאמה המגדרית שבחר לעשות. הוא סיפר כי מעולם לא הרגיש בנוח עם גופו, מה שהוביל אותו לבחור לחיות את חייו כגבר. אלרואי הצליח לשים זרקור ולהעלות את המודעות בכל הנוגע לקהילת הטרנסג'נדרים בארץ ובכלל. לאחרונה שיתף באופן פומבי את הרצון שלו להביא ילדים לעולם ובקשיים הכרוכים בכך.

מייקל אלרוי
מייקל אלרוי | צילום: ינאי יחיאל

סתיו סטרשקו (28) השתתפה כדיירת בעונת  ה-VIP של "האח הגדול" ששודרה בשנת 2015. היא סיפרה כי נולדה בשם סטניסלב והחליטה לשנות את שמה לסתיו כשהייתה נערה. בגיל 16 הוחתמה בסוכנות הדוגמנות של אלינור שחר, ולבית כבר נכנסה עם קריירה מרשימה וניסיון של קמפיינים מצליחים בבירות האופנה הגדולות בעולם. למרות המראה האנדרוגיני הייחודי שפרסם אותה והלבוש הנשי, במהלך שהותה בבית האח ביקשה סתיו שיפנו אליה בלשון זכר. אחד הקונפליקטים הזכורים ביותר באותה עונה היה הוויכוח עם השחקן נירו לוי, בדבר הלגיטימיות של זוגות חד מיניים לגדל ילדים. בשנת 2017 סטרשקו קיבלה מועמדות לפרס אופיר בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה ביותר ובכך הפכה לטרנסג'נדרית הראשונה שהייתה מועמדת לפרס הזה. באותה שנה גם ביקשה באופן רשמי שיפנו אליה בלשון נקבה.

צילום: רפי דלויה

את דרור קונטנטו (35) והשפם הססגוני שלו אתם ודאי זוכרים מהעונה האחרונה של "האח הגדול". קונטנטו סיפר רבות על הילדות שלו כילד חרדי בבת ים, וחשף בזמן העונה את תהליך היציאה שלו מהארון לאחר הולדת בתו והגירושים שעבר. הסיפור האישי שלו, הפתיחות המגדרית והעובדה שהצליח לדבר על עצמו בלשון נקבה וזכר ולנרמל את השיח המגדרי פלואידי, הצליחו להפוך אותו לדמות בולטת, מסקרנת ואהובה, גם בבית "האח הגדול" וגם בקרב הקהילה כולה.

דרור קונטנטו

מי יהיו הדיירים החדשים שיכנסו לבית "האח הגדול"? אל תפספסו את אירוע הכניסה ב-10.7