בעקבות ה"אשראם הגדול": מי הם הסלבז הרוחניים ביותר

דיירי בית האח הגדול, למדו השבוע לנשום עמוק, לשים את המתחים בצד ולהתחבר ל"אני הפנימי שלהם". בעקבות המסע לגילוי העצמי והסדנאות שעברו, יצאנו גם אנחנו למסע חיפוש אחר הסלבס הרוחניים ביותר. בואו לגלות מי הפכה את הקבלה לטרנד ומי תרגלה מדיטציות בחוף של הישרדות

מדונה

ה"אני מאמין" שלה: קבלה

מדונה בטקס הגראמי 2014
מדונה בטקס הגראמי 2014 | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

כמעט כמו כל דבר שהמלכה האם של עולם הפופ עשתה, גם את תורת הקבלה הצליחה מדונה (62) להפוך לטרנד. בעבר שיתפה בראיון כי למרות ההצלחה, האלבומים, הסרטים והנסיעות בעולם, הרגישה שמשהו היה חסר בחייה. הכל השתנה כאשר פגשה במישהי שסיפרה לה על השיעורים שהיא עוברת אצל הרב מיכאל ברג – ראש המרכז לחקר הקבלה, ומשם הכל היסטוריה. "הלכתי לשיעור אחד, התיישבתי מאחור ובאותו הרגע הבנתי שחיי לעולם לא יהיו אותו הדבר" תורת הקבלה נשענת על המיסטיקה היהודית ובמרכזה הרצון של המקובל להתאחד איחוד מיסטי, תודעתי וחווייתי עם האלוהות, והשתקת הרעשים החיצוניים.  מה שהיה נראה כמו פלירטוט טרנדי עם העולם הזה, נגמר אצל מדונה בשינוי השם ל"אסתר" והפיכת הצמיד האדום לאקססורי הכי חם שידעה הקבלה.

אסף גורן

ה"אני מאמין" שלו: חיבור ליהדות

אסף גורן האח הגדול VIP
אסף גורן האח הגדול VIP

הרבה לפני שאסף גורן (29) ירד את מדרגות בית "האח הגדול" עם ציציות וקריאת "שמע ישראל", בתור המנצח הגדול של עונה ה-VIP, הוא ניסה לטפח קריירת ריקוד ומשחק מפוארת באל איי. גורן, אפילו השתתף בכמה תוכניות ריאליטי מובילות ובקליפים של זמרים מפורסמים כמו בריטני ספירס וג'ייסון דארולו. המשותף למרבית ההופעות האלו: שימוש בציציות, שופר וסממנים יהודיים. ובכל זאת, גורן מתעקש ומסרב להגדיר עצמו כ"יהודי" או "חילוני". בעבר טען בראיונות כי חשוב לו לשלב בין אורח חיים חילוני עם המסורת, ובין כל אלו, לא לוותר על התחביבים שלו, על הסטייל ועל האמנות. ואנחנו אומרים, למה לבחור? אם זו התוצאה הסופית – אנחנו הכי בעד לשלב.

טום קרוז

ה"אני מאמין" שלו: סיינטולוגיה

טום קרוז
טום קרוז | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

כמעט כמו שטום קרוז (58) מזוהה עם סרטי "משימה בלתי אפשרית", כוכב הקולנוע מזוהה גם עם כנסיית הסיינטולוגיה. התורה הדתית הזו פותחה בשנות החמישים על ידי סופר המדע הבדיוני ל. רון האברד, והמטרה המרכזית שלה היא לשפר את יכולות האדם כישות רוחנית. הסיינטולוגיה מעוררת מחלוקת בקרב הרבה אנשים. ישנן מדינות רבות כמו פולין, יפן, אירלנד ועוד, שלא מכירות בה כדת, ויש כאלו שכבר הכריזו עליה ככת - כמו אוסטרליה. אישית אין לנו ממש אבחנה בנושא, אבל אם זה מה שגורם לקרוז לקפוץ על הספה הצהובה בפריים טיים של אופרה ווינפרי ולהמשיך לשחק בסרטים מצליחים אנחנו מפרגנים.

אלינה לוי

ה"אני מאמין" שלה: מדיטציה

לרוח החיובית של אלינה לוי (30), נחשפנו בעונה האחרונה של "הישרדות", ונראה שעברה כברת דרך מאז ימיה ב"האח הגדול" ועד לתרגול נשימות על החוף המבודד בפיליפינים. לוי, מודה קבל עם ואינסטגרם איך המדיטציה עזרה לה לשנות את חייה, וטוענת כי עבורה היא מהווה מרחב ואפשרות לעצור לרגע את כל הטירוף שמסביב, להתחבר לעצמה ולשאול את הלב שלה איך הוא מרגיש. אין ספק שזה עובד לה נהדר, וכנראה זה גם מה שעזר לה לצלוח משימות, רעב ותככים ולהיות בין השורדות החזקות והבולטות של העונה האחרונה.

אנג'לינה ג'ולי

ה"אני מאמין" שלה: מדיטציה

אנג'לינה ג'ולי. 2012
אנג'לינה ג'ולי. 2012 | צילום: אימג`בנק / Getty Images

שחקנית, במאית, פעילה הומניטרית ואמא ל-6 ילדים. אתם בטח שואלים את עצמכם איך לאנג'לינה ג'ולי (45), הילדה הרעה של הוליווד בעבר ואחת הנשים העסוקות בהווה – יש בכלל זמן? ובכן, אנג'י טוענת שהיא עושה מדיטציה כשהילדים קופצים בחוץ על הטרמפולינה, או כשהיא יושבת איתם על הרצפה בסלון. זה לא הכל רק "שאנטי שאנטי", לנשום מהאף ולהוציא מהפה. בעיקר היא אומרת: "את עושה מה שאת אוהבת, וזה עושה אותך מאושרת – וזו המדיטציה שלך".

 

לא לשכוח: המשך משימת "האשראם הגדול" וחשיפת המועמדים להדחה - הערב וביום שבת לאחר החדשות