מעשה בשישה חברים לבנים: יוצרת "חברים" תורמת 4 מיליון דולר לפיתוח לימודי אפריקה

מרתה קאופמן הודתה ב"לוס אנג'לס טיימס" שהיא נבוכה ומרגישה אשמה על חוסר הייצוג המגוון בסדרה "חברים", והודיעה כי היא תורמת 4 מיליון דולר לקידום לימודי אפריקה באוניברסיטה בה למדה: "אני נבוכה שלא ידעתי טוב יותר לפני 25 שנה"

יוצרת "חברים" מרתה קאופמן
יוצרת "חברים" מרתה קאופמן | צילום: shutterstock

הסדרה "חברים" היא אחת הסדרות המפורסמות והמצליחות בהיסטוריה, ויחד עם ההצלחה המסחררת, עם השנים גברו יותר ויותר הביקורות על חוסר גיוון אתני בצוות השחקנים. כל שש הדמויות הראשיות היו לבנות והתוכנית כמעט ולא כללה אפרו-אמריקנים בתפקידים בולטים לאורך כל 10 העונות ששודרה.

עוד בתרבות ובידור:

שחקנים כמו לורן טום, גבריאל יוניון, מארק קונסואלוס וקרייג רובינסון הופיעו בתוכנית בתפקידי משנה קטנים, בעוד שאיישה טיילר, השחקנית האפרו-אמריקאית הבולטת ביותר שהופיעה בסדרה, כיכבה רק בתשעה פרקים, כשגילמה פרופסור לפליאונטולוגיה שיצאה עם ג'ואי ורוס. "אחרי רצח ג'ורג' פלויד, התחלתי להיאבק עם הידיעה שטבועה גם בי גזענות מערכתית במקומות שלא הייתי מודעת להם", סיפרה קאופמן. "ידעתי שאני צריכה לתקן", הוסיפה.

הקאסט של ''חברים''
הקאסט של ''חברים'' בטקס האמי 2002 | צילום: shutterstock

לפי "לוס אנג'לס טיימס", התוכנית ללימודי אפריקה ואפרו-אמריקנים, שתוקם בעלות של 4 מיליון דולר תתמוך בחקר העמים והתרבויות של אפריקה ולספק הזדמנויות חדשות לסטודנטים. "למדתי הרבה ב-20 שנים האחרונות. להודות ולקבל אשמה זה לא קל. זה כואב להסתכל על עצמך במראה", סיפרה קאופמן. "אני נבוכה שלא ידעתי טוב יותר לפני 25 שנה", הוסיפה.

מאז שהכריזה על התרומה, סיפרה קאופן כי קיבלה רק תגובות חיוביות ואוהדות: "זה הפתיע אותי במידה מסוימת. קיבלתי מבול של מיילים והודעות תומכות".