ג'ון טרי חזר בתשובה

שנה וחצי אחרי שהעניק ליונייטד את גביע האלופות, נתן לה ג'ון טרי בראש. בגלל מי יובה תשכח מדל פיירו, מי הג'וקר האמיתי של ריאל ולמה ונגר מכשכש בכלב? סיכום סופ"ש אירופי

המאניה שאחרי הדיפרסיה >>>

ה-21 במאי 2008 הוא תאריך שג'ון טרי לא ישכח לעולם. ההחלקה בגשם השוטף באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה, שניה לפני שבעט את הפנדל שיכול היה להביא את גביע האלופות לסטמפורד ברידג', נחקקה בזכרונו לעד. כנראה שגם את פרצופו המחייך של אלכס פרגוסון, שלקח בשל כך את הגביע, יתקשה הבלם הותיק לשכוח. שנה וחצי חלפה, וג'ון טרי סגר מעגל עם שער בנגיחה אחרי התרגיל הקבוע עם למפארד, שמרים לו לפינה הקרובה. הבלם האנגלי סידר לצ'לסי ניצחון על מנצ'סטר יונייטד, פער של 5 נקודות בפסגה ושלח את אלכס פרגוסון להתבכיין כהרגלו באופן בוטה על השיפוט. טרי, שלפני ה-0:1 של צ'לסי אמר שתואר האליפות מונח על הרצפה ומחכה שצ'לסי תרים אותו, לא ישכח גם את הניצחון הזה, ואת ה-8 בנובמבר 2009. לאו דווקא בגלל שער הניצחון שלו, אלא בגלל הטראומה שספג בבוקר המשחק, כשנודע לו דרך התקשורת שאביו נתפס על סחר בסמים. טד טרי מכר לעיתונאי בריטי 3 ק"ג של קוקאין תמורת 120 ליש"ט, סכום מצחיק בהתחשב בעובדה שבנו מרוויח 160 אלף ליש"ט בשבוע. וכל זה מגיע 8 חודשים אחרי שאמו של טרי נתפסה גונבת מחנויות כלבו וסופרמרקטים, והודתה באשמה. למרות כל הצרות, עלה טרי למגרש ונתן כרגיל את אחת מההופעות השקטות והבטוחות שלו, אחת מאלה שהופכות אותו לבלם הטוב בעולם.

דל פיירו מי? >>>

שני המהלכים הכי משמעותיים שעשה הקיץ צ'ירו פרארה ביובנטוס היו רכישת צמד הקשרים הברזילאים, פליפה מלו מפיורנטינה ודייגו מורדר ברמן תמורת סכום כולל של 46 מיליון יורו. הראשון הוא קשר אחורי קלאסי, השני הוא אולי גדול הפליימייקרים שנותרו בכדורגל העולמי. בכך החל שחקן העבר, שמונה אחרי פיטוריו של קלאודיו ראניירי בעונה שעברה, את תהליך ההצערה של הגברת הזקנה, בדרך להתנתקות הכל כך מתבקשת מצילו הענק של אלסנדרו דל פיירו. נראה שגם פרארה לא האמין שבתוך 4 חודשים בלבד יתחברו מלו ודייגו אחד לשני, ויהפכו לצמד השחקנים הדומיננטי בקבוצה. אחרי שהיו שתי דרגות מעל כולם במשחק מול מכבי חיפה באצטדיון רמת גן, הצטיינו השניים וגם כבשו בניצחון 2:5 על אטלאנטה בשבת. על החיבור המצוין בין השניים דיבר מלו כשנשאל דווקא על יכולת כיבוש השערים שלו: "אני מקווה שאנשים לא יצפו ממני להפוך למבקיע השערים המצטיין של הקבוצה. התפקיד המשמעותי שלי הוא חילוץ כדורים והעברתם לדייגו, שיודע הכי טוב מה לעשות איתם". בינתיים, מקדימה יובנטוס את יריבותיה השנואות מילאן ואינטר בריענון הדרוש לשלושתן. סופו המקווה של המהלך הוא חזרתה של הליגה האיטלקית התחרותית, זו שנדחקה בשנים האחרונות לשוליים בשל פרשת קלצ'ופולי וחוסר העניין בצמרת.

עוף גונזלו >>>

אחד השחקנים שהכי נפגעו מפרויקט הגלקטיקוס הנוכחי של ריאל מדריד הוא גונזלו היגוואין. החלוץ הארגנטיני, שאפילו בעונה הקטסטרופלית של הקבוצה אשתקד כבש 22 שערים ב-34 הופעות, נדחק לספסל כדי לפנות מקום לקארים בנזמה וראול, ולזכות בפירורי הדקות שהם משאירים אחריהם.

בינתיים, מנואל פלגריני לא מפסיק להתלונן על הסגל הקצר שלו, כאילו לא קיבל סכום חסר תקדים לרכש הקיץ, והיגוואין, שנרכש מריבר פלייט לפני שלוש שנים, לא מקבל מספיק הערכה ומצטייר כיצור כלאיים מוזר שתפקידו לספק שערים ותו לא. החלוץ, שמסוגל לנצל מצבים וולהטעות את מגני היריב בצורה כמעט מושלמת, מתחיל להזכיר את פרננדו מוריינטס, שנתקע בפרויקט הגלקטיקוס הקודם ככינור שלישי לרונאלדו הברזילאי וכמובן לראול. כמה שעות לפני הניצחון בדרבי, בו כבש שער נפלא, נשאל היגוואין על מיעוט דקות המשחק שלו, ושיחרר את הקלישאות הרגילות: "כל חיי חלמתי לשחק בריאל מדריד", אמר. "זה טבעי ואפילו חשוב שתהיה תחרות על ההרכב, אחרת למה אנחנו משחקים כדורגל?". היגוואין יהיה בקרוב בן 22, בדיוק הזמן לשנות גישה ולהפוך לאגרסיבית יותר, אחרת יסיים כמו אותו מוריינטס, שבמקום לפרוש כאחד מגדולי החלוצים של ריאל מדריד מבלה בגיל 33 בליגה הצרפתית.

הספין של ונגר >>>

באצטדיון האמירויות אין חדש תחת השמש. אחרי עוד שבוע עמוס ב-11 שערים בנובמבר 2009, אפשר לומר שוב שארסנל הצעירה משחקת את הכדורגל היפה ביותר באירופה, ואפילו כשהיא פחות טובה כמו מול וולבס בשבת, היא מנצחת בקלות. כרגע, הכדורגל המלהיב מביא לה תוצאות בבית המצחיק של ליגת האלופות, ובמפגשים מול קבוצות שלא משתייכות לארבע הגדולות של אנגליה. אבל מי שמחכה לחודשים פברואר-אפריל כדי לראות את התותחנים הופכים שוב לקלישאה כשהם קורסים על הדשא ברגעי האמת, צפוי להפתעה. כי הפעם הקייטנה של ארסן ונגר יכולה לקרוס דווקא מחוץ למגרש. המנג'ר הצרפתי איים לעזוב את הקבוצה אם אלישר אוסמנוב, איש עסקים שמחזיק ב-23 אחוזים ממניות המועדון, ישתלט על 15.3 אחוזים נוספים שצפויים לעמוד למכירה בקרוב. היחסים בין השניים התפוצצו בתום העונה שעברה, לאחר שאוסמנוב אמר שארסנל חייבת להתחזק, ואף הוסיף שהוא מוכן להוציא מכיסו 100 מיליון ליש"ט כדי לבנות קבוצה גלקטית. ונגר לא אוהב שפוגעים לו בפרויקט שהוא בונה כבר 13 שנה, והצהיר שאף אחד לא יסיט אותו מדרכו, זו של טיפוח שחקנים צעירים. גם השבוע ונגר חזר על הדברים, ובנוסף לאיום התפטרותו רמז על מעבר אפשרי לריאל מדריד. כן, דווקא לקבוצה ששפכה רבע מיליארד יורו רק לפני כמה חודשים, ושבראשה עומד פלורנטיני פרס - אדם שדיבורים על בניית קבוצה צעירה לאורך שנים הם בשבילו כמו בדיחה חלשה. זו גם הסיבה שהאיום של ונגר נראה כרגע יותר כמו ספין משומש של "תחזיקו אותי", לא רצון אמיתי ללכת הביתה.