קאקה זה לאהוב אותך

הכוכב הברזילאי מתאקלם בגלקטיקוס של ריאל, אנצ'לוטי מוכיח שאפשר לנצח באנגליה גם בלי האנגלית, ומוריניו ניצל רק בזכות סניידר. אירופה בתמונות

כי קאקה זה לאהוב אותך

רק בשבוע שעבר היללנו כאן את סביליה, אפילו הכתרנו כ"אופוזיציה הראשונה והיחידה למיליארדרים מריאל מדריד וברצלונה". אז השבוע הקבוצה של מנולו חימנז הראתה שלא טעינו, כשניצחה במשחק מעולה את ריאל מדריד 1:2. אבל בעוד בסביליה חוגגים, עבור הבלאנקוס של מנואל פלגריני זה היה הפסד ראשון בעידן הגלקטיקוס 2.0. הפסד שמעורר בעיקר תהיה אחת גדולה ומשמעותית: האם ריאל מדריד מסוגלת לתפקד בלי כריסטיאנו רונאלדו שנעדר מהמשחק בגלל פציעה? או במילים אחרות, האם קאקה, עליו שולם סכום של 68 מיליון יורו, מספיק איכותי בשלב זה של הקריירה שלו כדי להוביל אותה במאבק ראש בראש מול ברצלונה. הקשר הברזילאי שיחק לא רע עד עכשיו, בכמה משחקים אפילו די טוב וכבש 3 שערים (שניים מהם בפנדלים). לגבי היכולת שלו בוודאי שאין עוררין, אבל בינתיים הוא נראה הרבה יותר נינוח כצל של השחקן היקר בהיסטוריה וככינור שני שלו. המשחק בסביליה והתירוץ המוכר "אסור לנו לספוג ממצבים נייחים" (דברים שלא תואמים את המציאות מפני שאלמלא איקר קסיאס ריאל יוצאת מובסת) הוכיחו שקאקה לא הסתגל לגמרי לדינמיקה של השחקן המוביל בקבוצת הסופרסטארים של ריאל מדריד. כמה טוב שיש עכשיו פגרת נבחרות, ממנה ישוב רונאלדו שוב כדי לקחת את הקבוצה עליו.

קרלו בנשמה

האקסיומה הישנה והטובה אומרת שבליגה האנגלית יש את הכדורגל הכי טוב ובאיטליה יש את המאמנים הכי טובים. משום מה השילוב ביניהם לא הפך שכיח במיוחד, אולי בגלל בעיות השפה אולי בגלל בעיות של כוכבים גדולים שלא נוטים להיות כפופים למרותו של מאמן קשוח. כשמאמנים איטלקיים כן עשו את המעבר לליגה הטובה באירופה, זה נגמר בקלאודיו ראניירי שפוטר מצ'לסי ב-2004. אלא שהעונה הגיע קרלו אנצ'לוטי לצ'לסי, אמנם עם אנגלית של YES ו-NO, אבל נכון לעכשיו הוא מעמיד את הבלוז כקבוצה הטובה בליגה האנגלית בהפרש איכותי ניכר משאר יריבותיה ובמקום הראשון בטבלה. אנצ'לוטי, בניגוד לקודמיו בתפקיד, הגיע לצ'לסי אחרת לגמרי ממה שנהנו קודמיו. המשבר הכלכלי גרם אפילו לרומן אברמוביץ' להדק את החגורה והמנג'ר לא הצליח לרכוש אף אחד מהשחקנים בהם חשק בקיץ: אלכסנדר פאטו, אנדראה פירלו, דוד וייה, דוד סילבה ופרנק ריברי. אבל השכל והדקדקנות של המאמן הביאו את צ'לסי לצמרת ולהישג לא פחות חשוב של אנצ'לוטי - שקט בחדר ההלבשה. כשמוסיפים למשוואה את ההצלחה האדירה והמאזן המושלם של פאביו קאפלו בג'וב המלחיץ ביותר בעולם הכדורגל, מאמן נבחרת אנגליה, מגיעים למסקנה שאולי אקסיומות וקלישאות באמת לא נולדות סתם.

סניידר לוחץ אינטר

אחת מאכזבות פתיחת העונה בכדורגל האירופי מבחינתי היא אינטר, שממשיכה לספק כדורגל שבלוני ולא מעניין בו הכוכב האמיתי של הקבוצה הוא בכלל האיש על הקווים, וגם זה בגלל דמותו הצבעונית. האכזבה הכי גדולה היתה המשחק הפחדני שלה מול ברצלונה, דווקא בהזדמנות בה יכלה ללכת על כל הקופה ולהראות לכולם שהשנה היא יכולה לכבוש גם את אירופה. מפני שהנראזורי התחזקו בקיץ בסמואל אטו, דייגו מיליטו, ווסלי סניידר ולוסיו. חיזוק משמעותי מאוד אפילו כשאתה מאבד שחקן כמו זלטן איברהימוביץ'. מבין כל הכוכבים שהגיעו אליה, ווסלי סניידר היה הרכש האחרון של ז'וזה מוריניו בקיץ. העברה שהתאפשרה אחרי שסר חינו של הקשר ההולנדי בריאל מדריד בעקבות הגעתם של קאקה וכריסטיאנו רונאלדו. סניידר, שעוד התעקש להישאר בריאל ולהלחם על מקומו בהרכב, השתכנע לעבור לאלופת איטליה רק אחרי מכבש לחצים והבהרה שהוא לא בתכניות של מנואל פלגריני בפרויקט הגלקטיקוס החדש. בתקופה האחרונה סניידר היה פצוע ואינטר זייפה: הפסד בסמפדוריה ותיקו מאכזב מול רובין קאזאן בליגת האלופות. השבוע סניידר חזר וסידר למוריניו 3 נקודות בדקה ה-93 מול אודינזה. הפורטוגלי אמר אחרי המשחק שזה היה ניצחון של "אופי ומזל" והתכוון במילים אחרות לווסלי סניידר, שהוא אחד הקשרים הטובים באירופה ואולי היחיד שמסוגל להוביל את הקבוצה הזאת למשהו גדול גם באירופה.

קיסלינג בנג בנג

מזהים את האיש שבתמונה? זהו סטפן קיסלינג, חלוצה הגרמני בן ה-25 של מוליכת הבונדסליגה, באייר לברקוזן. קיסלינג הוא מלך השערים של הליגה עם 6 כיבושים בשמונת המשחקים הראשונים וסך הכל 48 שערי קריירה ב-164 משחקים. למרות הכושר המעולה שלו, קיסלינג לא זומן לנבחרת גרמניה לקראת המשחקים הקרובים מול רוסיה ופינלנד. עבור החלוץ המאוכזב זה היה יותר מידי ואחרי הניצחון 0:4 על האקסית שלו נירנברג, בו הוא כמובן כבש, קיסלינג התפנה להגיב לאי זימונו בחוסר דיפלומטיה: "אני מאוד כועס שלא זומנתי לסגל הנבחרת". החלוצים שכן זומנו לסגל של יואכים לאו למשחקי מוקדמות המונדיאל הם: מריו גומז, שכבש שלושה שערי ליגה ומסופסל באחרונה בגלל סכסוך עם לואיס ואן חאל, לוקאס פודולסקי שכבש רק שער אחד בקלן החלשה, מירוסלב קלוזה, שהיה פצוע תקופה ארוכה ולא מצא את הרשת העונה וקאקאו שלא כבש עוד העונה. אי זימונו של קיסלינג עורר ביקורות רבות בגרמניה, כשהמאמן בוחר להגיב בלקוניות: "לא חושב שאני צריך לנמק כל זימון או אי זימון לנבחרת". לא ברור מה הסיבות בעטיין מתעלם המאמן הלאומי מהחלוץ הכי טוב בגרמניה, מה שבטוח הוא שפחות מ-6 נקודות משני המשחקים יעלו לו בקיתונות של ביקורת.