מסתבר שהוא החלוץ הטוב בעולם

שלושער של פרננדו טורס העלה את השאלה האם הוא החלוץ הגדול בהיסטוריה של הליגה האנגלית, מילאן לא כובשת, המבורג לא יציבה וסביליה חוגגת

>>> הורס, דורס, טורס

ליברפול פתחה את העונה רע מאוד עם שני הפסדי ליגה בשלושת מחזורי הפתיחה. אבל לאחרונה היא חזרה להיראות שוב כמו הקבוצה המפחידה והדורסנית שהיתה בעונות הקודמות, הרבה תודות לכושרו של פרננדו טורס. החלוץ הספרדי כבש שלושער ב-1:6 על האל, שנתן לאדומים ניצחון רביעי ברציפות בליגה. אל ניניו כבש 6 שערים בארבעת המשחקים הללו. אחרי המשחק נתבקש מנג'ר ליברפול רפא בניטס להעריך את מחירו של פרננדו טורס, וענה במילה אחת: priceless, חסר מחיר, ועורר מחדש באנגליה את השאלה האם באמת מדובר בחלוץ הגדול של ליברפול, ואולי אפילו של הליגה האנגלית, בכל הזמנים. רבים טוענים שהוא טוב יותר מחלוצים ענקים כמו תיירי הנרי, רוד ואן ניסטלרוי, ווין רוני ודידייה דרוגבה. אולי אפילו שילוב מוצלח של כל הארבעה גם יחד: חזק, מהיר וכובש שערים מחונן. לכן לא פלא שבניטס אומר היום ש-20 מיליון הליש"ט שליברפול שילמה על טורס לפני שנתיים הוא מחיר מגוחך. כדי להרשם באופן רשמי בספר ההיסטוריה, טורס חייב לזכות באליפות עם ליברפול. ביום ראשון יהיה לו ולקבוצה שלו מבחן רציני כשתצא למשחק חוץ מול צ'לסי.

בקיץ הבא הוא יהיה באירופה?

שני ניצחונות, שני הפסדים (כולל 4:0 מחפיר לאינטר בדרבי), שתי תוצאות תיקו ומקום 11 בטבלה באיטליה. זה המאזן של מילאן 2009/10 תחת המאמן הברזילאי לאונרדו. אם חשבתם שזה עלוב בשביל קבוצה בסדר הגודל של הרוסונרי, אז מה תגידו על כך שהקבוצה של ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני לא מצאה את הרשת בארבעה מששת משחקי הליגה שלה וכבשה רק 3 שערים, גם הם מול סיינה ובולוניה. ביום ראשון, אחרי 0:0 ביתי מול בארי הקטנה ושריקות בוז צורמות של 34 אלף האוהדים שהטריחו עצמם לסן סירו, סגן נשיא המועדון אדריאנו גליאני ניסה לצאת להגנתו של המאמן כש"נתן לו גיבוי". יחד עם זאת, גליאני גם אמר שהוא "בהחלט מבין את האוהדים ששורקים בוז לקבוצה שנראית כמו שמילאן נראתה מול בארי", והזכיר "שלקבוצה יש מאמן שאמור לספק תשובות מקצועיות". הקהל לא רק מביע מחאה בקללות ושריקות, אלא גם בחברות במועדון האוהדים, שמספרם הגיע לשפל של 25 שנים. כמובן שלא רק לאונרדו אשם בשפל וגם לעזיבה של כוכב הקבוצה קאקה והמאמן קרלו אנצ'לוטי יש חלק גדול באובדן הקשר עם האוהדים, אבל נראה שהברזילאי ישלם את המחיר בקרוב. כנראה שברלוסקוני פשוט מחכה שהסערה התורנית סביב העובדה שכינה את הזוג אובמה "שזופים" תחלוף.

מדיום רייר או וול דאן?

שתיים מהיריבות של מכבי חיפה והפועל תל אביב באירופה נפגשו לקרב צמרת בליגה הגרמנית, כשהמבורג ניצחה את באיירן מינכן 0:1 משער של מאלדן פטריץ' הקרואטי. המשחק לא היה ברמה גבוהה במיוחד ובשני הצדדים הסכימו ש-0:0 היה משקף את הלך הרוח בצורה טובה יותר. אז אחרי שנשפכו אינספור מילים על הקבוצה הבווארית של לואיס ואן חאל, הגיע הזמן להעביר את הזרקור גם להמבורג, שתארח את הפועל ביום חמישי הקרוב. משהו מוזר עובר על הקבוצה הזו העונה. מצד אחד, בליגה היא במקום הראשון, אמנם בזכות הפרש שערים, אבל עדיין עם 17 נקודות מ-21 אפשריות, 17 שערי זכות וכדורגל נפלא. בצד השני, נמצאות נפילות מוזרות כמו ההפסד לאונסברוק מהליגה השלישית בגביע רק לפני שבוע או התבוסה 3:0 שספגה מראפיד וינה במחזור הקודם של הליגה האירופית. הניצחון על באיירן מינכן, למרות שלא הושג אחרי כדורגל משכנע במיוחד, הוא הצהרת כוונות ברורה של המבורג שתנסה לזכות באליפות ראשונה אחרי 27 שנים ללא תואר. כנראה שנפילות בדרך יהיו בלתי נמנעות עבורה.

יש אופוזיציה אמיתית

ההמולה סביב ריאל מדריד וברצלונה, שדורסות בקלילות כל דבר שזז בליגה הספרדית, מעלה את ההשערה הציניקנית המתבקשת לפיה הליגה הספרדית פשוט חלשה מאוד. על קבוצה אחת קשה לומר את זה, סביליה. המועדון הזה, ששרד היטב את העזיבה של המאמן שהעלה אותו לגדולה, חואנדה ראמוס, לריאל מדריד והצליח להתגבר על הטרגדיה שפקדה אותו עם מותו של שחקן הקבוצה אנטוניו פוארטה, מראה שוב את החוסן שלו ושאפשר להצליח להוות אופוזיציה לשתי העשירות גם בלי לשפוך מאות מיליוני יורו כמו שעשו בעבר ולנסיה ודפורטיבו לה קורוניה, שהתרסקו כלכלית. אז נכון שאי אפשר להגיד על סביליה, שרכשה בקיץ את אלברו נגרדו ודידייה זוקורה בסכום כולל של 25 מיליון יורו שהיא קבוצה מסכנה או דלת אמצעים, אבל זה עדיין לא מתקרב לסכומים שנשפכו בסנטיאגו ברנבאו ובקאמפ נואו. סביליה ניצחה את ארבעת משחקי הליגה האחרונים שלה, כשהיא כובשת 12 שערים וסופגת אחד בלבד. נגרדו, שהגיע מריאל מדריד שניסתה להיפטר ממנו כל הקיץ, פורח וגם לואיס פביאנו ופרדי קאנוטה כרגיל מספקים את הסחורה. התשובה לשאלה אם מדובר באופוזיציה אמיתית או בראש לשועלים תתחיל להתבהר ביום ראשון הקרוב, כשסביליה תארח את הגלקטיקוס של ריאל מדריד.