זהות כפולה

היציבות בסגל של צ'לסי הופכת אותה למועמדת לאליפות, במילאן המתרסקת המאמן לאונרדו עדיין מחפש זהות. ומיהו הכוכב החדש של ברצלונה? סיכום סופ"ש אירופי

אף אחד לא זז >>>

בזמן שבכל אירופה הוציאו סכומי עתק בחלון ההעברות הקיץ, בצ'לסי של רומן אברמוביץ' שוב הסתפקו ברכש די צנוע. יורי ז'ירקוב מצסק"א מוסקבה, דניאל סטארידג' ממנצ'סטר סיטי ורוס טרנבול, הם ממש לא השמות הנוצצים שהוצגו בשמש של סטמפורד ברידג' בקיצים שעברו. אלא שבניגוד למנצ'סטר יונייטד, שאיבדה את כריסטיאנו רונאלדו וקרלוס טבס, ליברפול שמכרה את צ'אבי אלונסו וארסנל שנפרדה מעמנואל אדבאיור וקולו טורה, צ'לסי שמרה על כל הסגל הנוצץ שלה. דידייה דרוגבה, אשלי קול, דקו, ריקארדו קרבאליו ואפילו ג'ון טרי עשו קולות של עזיבה, אבל אברמוביץ' שדרג משכורות ונתן לקרלו אנצ'לוטי את הסגל החלומי של קודמיו. אחרי 0:3 קליל על ברנלי ו-4 מחזורי ליגה, צ'לסי שומרת על מאזן מושלם עם יחס שערים של 2:10, והופכת למועמדת הרצינית ביותר לזכות באליפות, ואולי סוף סוף גם בליגת האלופות. שוער ברנלי בריאן ינסן הטיב לתאר את היכולת של צ'לסי , כשאמר: "פשוט ראיתי חולצות כחולות בכל מקום".

העתיד כבר כאן >>>

עסקת זלטן - אטו היתה זוכה בקלות בתואר "ההעברה הנוצצת ביותר של הקיץ" בכל שנה אחרת, אבל פרויקט הגלקטיקוס המחודש של ריאל מדריד שוב תפס את הכותרות. אז זלטן איברהימוביץ' הגיע לברצלונה, שויתרה על סמואל אטו ו-46 מיליון יורו, אבל מי שנתן לאלופת אירופה את התואר הראשון של העונה הוא דווקא בחור בן 22 שעונה לשם פדרו רודריגז לדסמה. פדרו, שנמוך מהחלוץ השבדי בכמעט 30 סנטימטרים, כבש את שער הניצחון של בארסה מול שחטאר דונייצק בדקה ה-115 של הסופר-קאפ האירופי. מדהים שרק לפני 11 ימים, ב-20 באוגוסט, חתם החלוץ הספרדי, שהגיע לברצלונה ב-2004 מסאן איסינדרו הקטנה, על חוזה מקצועני ראשון בקריירה שלו. פדרו סיפר אחרי המשחק שהוא לא האמין שהכל יקרה לו כל כך מהר בקריירה. בקצב הזה, מי יודע, אולי לסופר-קאפ הבא שלו הוא כבר יגיע כשחקן מוביל.

כך נראית בכורה חלומית >>>

כמה מאמנים אוהבים את הקלישאה "הוא שחקן חדש, יקח לו זמן להתרגל לשיטה ולדרך של המועדון. לא ציפינו שההשפעה שלו תבוא לידי ביטוי תוך זמן קצר". לרוב, משפט הזה מגיע ממאמן שמנסה לסנגר על החתמה יקרה מאוד שלו, שלא ממש מועילה לקבוצה. אז מה יגידו כל אותם מאמנים על אריאן רובן? הקשר ההולנדי עבר מריאל מדריד לבאיירן מינכן רק ביום שישי האחרון תמורת 25 מיליון יורו, והספיק להשתתף רק באימון אחד. המאמן ההולנדי לואיס ואן חאל החליט לספסל אותו בפתיחת המשחק מול האלופה וולפסבורג, ובדקה ה-63 הכניס אותו להופעת בכורה, ביתרון 0:1. תוך 17 דקות כבש רובן צמד, וסידר לואן חאל ניצחון ליגה ראשון אחרי שתי תוצאות תיקו והפסד. בעוד 15 ימים יגיעו רובן, ואן חאל, ריברי ושאר חבריהם בבאיירן מינכן למשחק ליגת האלופות מול מכבי חיפה באצטדיון רמת גן. מעניין כמה קלישאות יספיק רובן לקרוע לגזרים עד אז.

למי יש זמן לחפש זהות? >>>

אומרים שהאויב נמצא במצב הכי קשה שלו כשהוא זקוק לרחמים. מאמנה החדש של מילאן לאונרדו למד את המשפט הזה בדרך הקשה, אחרי ההשפלה 4:0 שספגה הקבוצה שלו בדרבי מול אינטר. כשז'וזה מוריניו אומר עליך משפטים כמו "הוא (לאונרדו) לא צריך לאבד אמון בעצמו", או "ככה זה הכדורגל - פעם אתה למעלה, פעם למטה", אתה מבין שמצבך קשה. תוסיפו לכך את ההתעלמות של המאמן הברזילאי מהרמז המאוד עבה ששלח אליו נשיא הקבוצה וראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני בסוף השבוע האחרון, כשאמר שהיה מחליף חלק מההרכב שניצח במחזור הראשון 1:2 את סיינה, או את העובדה שגנארו גאטוסו צעק עליו אחרי שהורחק בדרבי, ותגיעו למסקנה שהמאמן הצעיר נמצא בתקופה קשה מאוד. מי בכלל זוכר שרק לפני שבוע דיברו על כך שרונאלדיניו חוזר להיות שחקן כדורגל, ושפאטו הוא אחד החלוצים הגדולים בעולם? בטח לא לאונרדו, שאחרי התבוסה הצורמת אמר שהקבוצה שלו עדיין מחפשת זהות. כדאי לו למצוא אותה מהר.