עולמו של ווין

רוב ליגות אירופה יצאו לדרך, ופרט לעוד סיפור של כישלון שמתבשל במינכן, ווין רוני תופס מנהיגות במנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם עם פתיחה היסטורית

רוני בעל המאה >>>

ווין רוני סוגר בימים אלה 5 עונות במנצ'סטר יונייטד, ואין ספק שזו החשובה מכולן עבורו. החלוץ האנגלי, שנרכש מאברטון כשהיה בן 19 תמורת 25.6 מיליון ליש"ט, תמיד היה כינור שני בהתקפת היונייטד. לכריסטיאנו רונאלדו, פול סקולס, ריאן גיגס ואפילו קרלוס טבס. העונה, כשרונאלדו וטבס עזבו וגיגס וסקולס פחות רלוונטיים, רוני חייב להיות המנהיג של לואיס נאני, דימיטר ברבאטוב, אנטוניו ולנסיה ומייקל אואן בהתקפה. בינתיים, זה עובד מצוין: הוא כבש 3 שערים בשלושת המשחקים הראשונים, ונראה בוגר, בשל ואפילו קצת פחות עצבני. בניצחון 0:5 על וויגאן בשבת רוני כבש צמד, כשהראשון היה השער ה-100 שלו במדי היונייטד - השחקן ה-20 בהיסטוריה שרושם את ההישג הזה במועדון. האם רוני יספיק כדי לסחוב את מנצ'סטר יונייטד לאליפות רביעית ברציפות? את זה נצטרך לחכות ולראות.

תרנגול בראש >>>

ההפתעה הכי גדולה של פתיחת העונה באנגליה, ואולי באירופה כולה, היא טוטנהאם. הלוזרית הנצחית מצפון לונדון פתחה עם 3 ניצחונות בשלושה משחקים, תשעה שערי זכות ומקום ראשון בטבלה. אז נכון, מעטים האנשים אם בכלל שישימו את כספם על כך שהתרנגולים יסיימו את 2009/10 עם תואר אליפות, אבל המנג'ר הארי רדנאפ יכול לפחות להתהדר בהישג קטן יותר: פתיחת העונה הכי מרשימה של הקבוצה מאז עונת 1960/1, בה השיגה 11 ניצחונות רצופים. העונה ההיא, לפני 49 שנים, הסתיימה עם האליפות האחרונה של המועדון, וזכיה גם בגביע האנגלי.

יאוש פגש יאוש >>>

"בטוח, יהיר, דומיננטי, כן, מאמין בעבודה קשה, חדשני ומשפחתי". כך הגדיר את עצמו לואיס ואן חאל במסיבת העיתונאים הראשונה שלו כמאמן באיירן מינכן, וטען שזוהי הגישה המתאימה ביותר לאימון כדורגל. המאמן ההולנדי אפילו כינה את עצמו "דיקטטור", ואמר שישלוט על הקבוצה ביד רמה. ואן חאל הביא איתו למועדון 13 אנשי צוות חדשים, ובמינכן נשמו לרווחה: אחרי הכישלון של יורגן קלינסמן בעונה שעברה, סוף סוף הגיע מאמן שיודע העבודה. ככה כבר נראה ואן חאל בהפסד 2:1 למיינץ בשבת, חודש אחרי אותה מסיבת עיתונאים, כשבמאזנו 2 נקודות משלושה משחקים.

פורטוגל בוערת >>>

חשבתם שרק במדינות כדורגל נחשלות כמו שלנו האוהדים עדיין משתמשים באבוקות וחזיזים? שאוהדי מכבי חיפה הם הטיפשים היחידים שעלולים לעלות לבוס שלהם בקנס גדול בגלל רימוני עשן? כדאי שתחשבו שוב. את המשחק המאוד אלים בין ויטוריה גימראייש לבנפיקה ליסבון סיימה המארחת עם שני מורחקים, והפסד משער בדקה ה-90. אם זה לא הספיק לה, אז גם הקהל שלה נכנס לאווירת האלימות הכללית, והשליך חזיז לעברו של השוער המקומי, נילסון קוראה, שלא התרגש יותר מידי ופשוט בעט בו.