"מדוכא? ממש לא"

שוערה של דפורטיבו לה קורוניה, דודו אוואט, התראיין על רקע מה שנראה כניסיון של המועדון להראות לו את הדלת החוצה: "אני יודע שלא מדובר בשיקול מקצועי"

כשברקע אי הבהירות בנוגע לעתידו בלה קורוניה, שוחח היום (ראשון) דודו אוואט עם אתר ספורט 5 וסיפר על מה שעובר עליו בתקופה האחרונה בקבוצתו הספרדית, לאחר שמאמנו החליט להחתים שוער נוסף והשאיר אותו בבית, בזמן שיתר הקבוצה יצאה למשחקי אימון ולמפגש עם בני סכנין באינטרטוטו.

שוער נבחרת ישראל נשמע רגוע למדי ואמר: "הכל בסדר איתי, המאמן החליט שהוא לא רוצה אותי, אז מה? יש לי חוזה לעוד שנתיים בלה קורוניה, את החוזה חתמתי מול הקבוצה ולא מול לוטינה. אני ממשיך להרוויח כסף, אני נהנה להתאמן פה ואני מאוד רגוע.

"יותר נכון לומר שכל הנושא הזה מצחיק אותי. הרי זה לא שאני לא שוער טוב, ההחלטה לא נעשתה בגלל היכולת שלי ולראיה העובדה שחזרתי לשער חודשיים אחרי התקרית עם מונואה וביחד עם שאר השחקנים הצלחנו להשאיר את הקבוצה בליגה. לא נעים? ברור שזה לא נעים, מצד שני גם כשהגעתי לסנטאנדר לא ממש בנו עליי כשוער ראשון והוכחתי את עצמי. גם בלה קורוניה הוכחתי את עצמי והמאמן החליט שהוא לא מעוניין".

אוואט הוסיף בנושא הסכסוך עם מאמנו, מיגל אנחל לוטינה: "שיהיה ברור שהוא לא הודיע לי רשמית או למועדון שהוא לא מעוניין שאשחק יותר, הוא אמר לי שהוא מחתים שוער ושאני כנראה לא אהיה השוער הראשון. זו זכותו של המאמן להחליט מה שהוא רוצה, אי אפשר להגיד שקיבלתי את זה בהפתעה. מיד אחרי התקרית בעונה שעברה, ידעתי לאן הרוח נושבת וידעתי שהוא לא רוצה ששנינו נישאר".

"במערכת מאוד אוהבים אותי", טען השוער, "וזו עובדה שלפני שלושה שבועות התקבל פקס במועדון, בו טולוז מבקשת לקנות אותי. בעצם הציעו לי שם חוזה לארבע שנים, הנשיא של הקבוצה העביר פקס בחזרה וכתב שאני לא למכירה. הוא גם דיבר איתי והבהיר לי שהוא מאוד מעריך אותי ולא מעוניין למכור אותי. זה לא שהוא רצה יותר כסף ממה שהם הציעו (מיליון דולר, י.ש), הוא לא היה מוכן בכלל להיכנס איתם למו"מ. בכלל, מהשיחות שלי עם הנשיא מתברר שהמהלך של המאמן נעשה מאחוריי גבו. בכל מקרה כאן זה לא כמו בארץ, הנשיא לא מתערב במה שהמאמן מחליט".

מבחינתו של אוואט, לא ממש משנה לו היכן ישחק, כל עוד הסכומים שהוא מרוויח כעת לא יקוצצו: "אני מרוצה מהמשכורת שלי, מרמת החיים כאן ומרמת האימונים, לא קרה כלום, אז נתחיל שוב מלמטה. אם לוטינה יודיע לי סופית שהוא לא רוצה אותי ותגיע הצעה רצינית אחרת, אז נשקול אותה עם הסוכנים שלי.

"אני יודע שזה לא מצב רגיל, אבל כמו שאמרתי, זה מצחיק אותי. בחיים צריך לקחת הכל בפרופורציות ואם אני לא אתלבש בתקופה הקרובה, אז לא. עם הסכומים שאני מרוויח, אני מוכן גם לחתום ל- 10 שנים ביציע... מדוכא? ממש לא, אז לא הוציאו אותי לשלושה משחקי אימון, אז להוריד את הראש? יש גם מצבים כאלה. חבל שזה קורה, אבל אני יודע בדיוק מה אני שווה ושלא מדובר בשיקול מקצועי".