הרצוג: "כל אחד באירופה מכיר את זהבי"

צפו בדיווח. מאמן הנבחרת לפני פולין. טוואטחה עשוי לפתוח

כשהיא בלתי מנוצחת, נבחרת ישראל תתארח מחר (שני, 21:45) אצל פולין ותקווה להמשיך במומנטום החיובי גם מול מוליכת הבית במוקדמות היורו. אחרי ה-0:3 על לטביה בראשות ערן זהבי שכבש שלושער, אנדי הרצוג ושחקניו ניצבים בפני אתגר גדול אף יותר בוורשה כשהם יודעים שניצחון ישלח אותם למקום הראשון.


הרצוג דיבר במסיבת העיתונאים על זהבי, שמוליך את טבלת הכובשים במוקדמות עם שבעה שערים: "אני לא רוצה שהוא יחשוב יותר מדי. כרגע הוא עושה את הדברים הנכונים ואני מקווה שהוא ימשיך באותו כושר, אבל זה יהיה יותר קשה. אנחנו צריכים אותו חד וגם לשחקנים האחרים היה משחק מצוין מול לטביה. הוא מנוסה מספיק - כשאתה משחק בשלושה משחקים וכובש שבעה שערים, אז כל אחד באירופה מכיר אותך. אני לא רוצה להלחיץ אותו יותר, אנחנו צריכים שיהיה חד, אבל גם ששאר הנבחרת תהיה טובה".


הרצוג הוסיף: "הפילוסופיה שלי אומרת להשיג שלוש נקודות מול כל יריב. זה יהיה משחק קשה מאוד מול יריבה איכותית מאוד. אנחנו מודעים למעלות הרבות שיש לפולנים וננסה למצוא את הדרך להבליט את מה שיסייע לנו. אנחנו נענש על כל טעות בגלל האיכויות של פולין. השחקנים שלנו יודעים שאנחנו פוגשים יריבה הרבה יותר טובה, שאולי לא מרשימה מבחינתה, אבל נהנית ממאזן מושלם. הם נהדרים גם בקרנות ובמצבים נייחים ונהיה חייבים להיזהר מכך.


"כמובן שזה יהיה קשה, אנחנו מודעים לחוזקות של פולין ויודעים מה לעשות בהגנה. לא נהיה שחצנים ונשלוט בכדור. יהיה לחץ גדול מהנבחרת הפולנית ואני מצפה מהם להגן היטב. פולין לא משחקת באופן מאוד אטרקטיבי, אבל היא שיחקה שני משחקים מול נבחרות חזקות וכל מאמן היה רוצה להתחלף עם יז'י בז'צ'ק".

הרצוג המשיך: "מי יותר בלחץ? לפולין יש 9 נקודות ואם היא תנצח יהיו לה 12, כלומר היא תהיה קרובה להעפלה. לנו יש 7, ואני לא רוצה להגיד שנהיה קרובים כי אני רוצה לשמור על המתח. בחוץ נגד פולין נצטרך לשחק טוב מאוד. אין הרבה סודות, אנחנו משתפרים ממשחק למשחק מבחינת היציבות ההגנתית ונצטרך להימנע מטעויות". על דור פרץ אמר המאמן: "הפציעה שלו? דיברתי איתו, הוא מרגיש מצוין".


הבוקר הנבחרת ערכה טקס באנדרטת גטו ורשה וביברס נאתכו התייחס לכך: "אני מגיע מעם שעבר שואה בעברו וזה היה מרגש. אני שמח שיצא לנו להיות שם. כנבחרת ישראל, אנחנו יודעים תמיד מה המחויבות שלנו. יש לנו מדינה מיוחדת עם עבר מיוחד. ברור שטקס כזה גורם לרגשות לצוף, אבל אנחנו תמיד יודעים מה העבודה שלנו".


כמו ישראל, גם פולין מגיעה למשחק כשהיא בלתי מנוצחת מתחילת המוקדמות. למעשה, תשע הנקודות שלה משמעותן שזו פתיחת הקמפיין הטובה בתולדות הפולנים. "במשחק ביתי, פולין היא הפייבוריטית, אבל אנחנו רוצים להוציא משהו מהמשחק הזה", אמר נאתכו.


בפן המקצועי, כהרגלו, הרצוג לא תירגל את ההרכב באימון המסכם, אבל הנבחרת תשמור על מערך שלושת הבלמים. כל ההרכב סגור פרט לעמדת המגן השמאלי כשטאלב טוואטחה, שלא היה כשיר לגמרי מול לטביה, החלים ועשוי לעלות ב-11 על חשבון עמרי בן הרוש. בהתקפה ימשיכו דיא סבע וזהבי. 300 ישראלים הבטיחו את מקומם ביציעים.


הרכב משוער: אריאל הרוש, אלי דסה, לואי טאהא, שרן ייני, ניר ביטון, עמרי בן הרוש (טאלב טוואטחה), דור פרץ, ביברס נאתכו, בירם כיאל, דיא סבע וערן זהבי.