בראש טוב: הרכב החוגגים של שערי ליאו מסי

הקסמים של קפטן בארסה הדהימו אפילו את חבריו. אז מי ב-11?

זהו, המשימה הושלמה: ליאו מסי הגיע ל-600 שערים בברצלונה. הוא גם בישל קרוב ל-250 כאלה, אבל לכמת את הגאונות של הארגנטינאי לכדי מספרים זו תהיה טעות. כי זה לא מה שהוא עושה, זה איך הוא עושה את זה. "מסי הוא שחקן פלייסטיישן", אמר עליו פעם ארסן ונגר, אבל נדמה שגם ב-FIFA קשה לשחזר את הקסמים שהפרעוש עושה על המגרש מדי משחק.


לאורך הקריירה שלו, מספר 10 כבש לא מעט שערים בלתי נשכחים. כאלה שגם אלה שמתאמנים ומשחקים איתו התקשו לעכל. לא מעט מהם תפסו את הראש בגולים כאלה, עד כדי כך שאפשר לקחת את כולם ולהעמיד מזה הרכב. אז הנה הם, אותם 11 שחקנים. כולם שיחקו או עדיין משחקים בבארסה. כולם שיתפו פעולה עם מסי. כולם קיבלו כרטיס להופעה שלו וכולם התקשו להאמין למראה עיניהם.


חוסה מנואל פינטו, בוז'אן קרקיץ' ותיירי הנרי
העונה: 2009/10.
האצטדיון: רומארדה.
היריבה: ריאל סראגוסה.
התוצאה: 2:4 לברצלונה.
השער: 0:2.


למסי היו אינספור משחקים גדולים בקריירה ולזה שמור מקום טוב בצמרת הרשימה. בעיצומו של מאבק האליפות עם ריאל מדריד ותוך שלושה שבועות בלבד, מספר 10 כבש 9 שערי ליגה רצופים, כולל שלושערים מול ולנסיה וסראגוסה. ואת מה שהוא עשה באותו ערב, כל מי שהיה באצטדיון רומארדה לא יכול לשכוח.


בין שער נגיחה לגול מחוץ לרחבה, מסי התהלך לו לאיטו על הדשא לא רחוק מקו האמצע. ואז זה קרה: הוא חטף את הכדור לאנדר הררה בן ה-20, פתח מבערים ולא עצר. כל מי שעמד בינו לבין הרשת היה רק אשליה. יירי יארושיק מצא את עצמו על הדשא תוך שנייה, את מטאו קונטיני מסי הפך לסביבון, ועוד לפני שהשוער רוברטו חימנס הבין מה קורה, הכדור כבר היה מאחוריו.


"אין מה לומר", התפעל שדר סקיי ספורטס, רוב פאלמר, "ג'ורג'י בסט, דייגו מראדונה, יוהאן קרויף -  האיש הקטן והמדהים הזה התעלה על כולם". ועל הספסל של בארסה? טירוף מוחלט. חוסה מנואל פינטו, בוז'אן קרקיץ' ותיירי הנרי זינקו ממקומם בזה אחר זה כשהם תופסים את הראש ומתקשים להאמין למה שראו לפני רגע.


צפו בשער ובפינטו, בוז'אן והנרי תופסים את הראש בווידאו בראש הידיעה

סרג'י רוברטו וקלמן לנגלה
העונה: 2018/19.
האצטדיון: בניטו ויימארין.
היריבה: ריאל בטיס.
התוצאה: 1:4 לברצלונה.
השער: 1:4.


לכבוש שני שלושערים תוך שלושה שבועות בשני ביקורים בסביליה זה לא רע. ואם תשאלו את מסי, אין אפילו ויכוח איזה גדול יותר מבין השניים. המופע של קפטן בארסה מול בטיס החל עם כדור חופשי אדיר לחיבורים ונמשך בשער יפהפה עם הפאלש אחרי בישול גאוני של לואיס סוארס בעקב, אבל זה היה רק המתאבן. החימום. זה עוד היה כלום לעומת הדבר האמיתי.


חמש דקות לסיום, כשהסיפור כבר היה גמור, מסי החליט שזה זמן מצוין להניח דובדבן על העוגה. הוא מסר לאיבן ראקיטיץ' וקיבל את הכדור בחזרה. ברחבה היו כבר ארבעה שחקנים של בארסה והוא אכן הגביה. מעל השוער. פאו לופס שבעבר דרך על מסי בדרבי כשוער אספניול, אפילו לא היה רחוק מהקו, אבל זה היה קרב אבוד מבחינתו. בדיוק של צלף, הפרעוש הקפיץ באמנות מעליו – למשקוף ופנימה. בנגיעה. לא צריך יותר.


"אתה צוחק עליי?!", צרח שדר ביין ספורטס, ריי האדסון, בזמן שסרג'י רוברטו, קלמן לנגלה וג'ורדי אלבה תופסים את הראש. גם היריבים מארק בארטרה ואייסה מאנדי הצטרפו ולופס הגיב במבט מוכנע, יודע שזה פשוט גדול עליו. אוהדי בטיס הבינו שהם חלק מרגע מיוחד ולא נותרו אדישים, מחאו כפיים וקראו בשמו של מסי. "אני לא זוכר דבר כזה", הודה גיבור הערב.



האזינו לשדרים מרחבי העולם משתגעים בשער >>

קרלס פויול
העונה: 2008/09.
האצטדיון: אולימפיקו.
היריבה: מנצ'סטר יונייטד.
התוצאה: 0:2 לברצלונה.
השער: 0:2.


יש דברים שלא אמורים לקרות. שער נגיחה של מסי מול אתלט על כריו פרדיננד זה אחד מהם. אבל בגמר ליגת האלופות ברומא הפרעוש הצמיח כנפיים והוכיח שגברים לבנים כן יכולים לקפוץ. כאילו היה מייקל ג'ורדן ב"ספייס ג'אם", מסי מתח את עצמו בדיוק לאן שהיה צריך ופגש את ההגבהה של צ'אבי בדיוק מושלם. 8 צעדים מהירים וניתור לשמיים מחקו פער של כמעט 20 ס"מ ברגע. ובעודו בשיא הגובה, מספר 10 אפילו הספיק לכוון לפינה. לאדווין ואן דר סאר לא היה שום סיכוי.


בזמן שהכדור עשה את דרכו מהרגל של צ'אבי לראש של מסי, רק עוד שחקן של בארסה היה ברחבה של מנצ'סטר יונייטד: קרלס פויול שתופקד כמגן ימני במקום דני אלבס המושעה. אחרי השער, הארגנטינאי רץ לחגוג כשהוא אוחז באחת מנעליו. הנרי מיהר להצטרף אליו, אבל לא הקפטן הקטאלוני. הוא לקח את הזמן. ברגע שהכדור פגש את הרשת, הוא הסתובב, קמץ את אגרופיו ואז תפס את הראש, מעכל את הרגע.


זה לא היה השער המרהיב ביותר של מסי. בטח הפחות יפה מהרשימה הזו, אבל הוא היה חשוב מהשאר. והמשמעות שלו הייתה זו שהובילה לתגובה של פויול. "זה היה בדיוק כמו שדימיינתי את זה", סיפר מסי, "זה היה רגע בלתי נשכח". הוא הבטיח לא רק את הזכייה בליגת האלופות, אלא את הטרבל ההיסטורי בעונה הראשונה של פפ גווארדיולה כמאמן בארסה. והשאר היסטוריה.


צפו בשער ובפויול תופס את הראש >>

ג'ורדי אלבה וססק פברגאס
העונה: 2012/13.
האצטדיון: סן מאמס הישן.
היריבה: אתלטיק בילבאו.
התוצאה: 2:2.
השער: 1:1.


אם תשאלו את חורחה ולדאנו מי השחקן הטוב ביותר בעולם, תהיה לו תשובה ברורה: מסי. ומי השחקן השני בטיבו? אה, גם פה אין לו אף התלבטות. "מסי כשהוא פצוע", תהיה התשובה של חלוץ ריאל מדריד ונבחרת ארגנטינה לשעבר. וזה לא רק הוא. אלה כמעט 40 אלף איש שהתמזל מזלם להיות באצטדיון סן מאמס בערב קריר אחד בחודש אפריל. כי לכו תתווכחו עם תופעת הטבע שהם ראו במו עיניהם. בהצלחה עם זה.


האמת, זו הייתה עונה הפכפכה עבור מסי. הוא אמנם העמיד מספרים חסרי כל היגיון, אבל גם סבל מפציעה טורדנית. הוא אפילו לא היה קרוב ללהיות כשיר, אבל אחרי שהביקור של בארסה בחבל הבאסקים הלך והסתבך, לא הייתה ברירה אלא לפנות לנשק יום הדין. כמו קלארק קנט שהופך לסופרמן ויוצא להציל את העולם, מסי עלה על הדשא והחל לעשות מה שהוא יודע הכי טוב. בהתקפה שנראיתה בהילוך איטי של משהו שעוד לא קרה, הארגנטינאי לקח את הכדור, עבר שחקן אחד, ואז את השני, ושוב את הראשון וקינח בכדור מדויק לרשת. והכל - כמעט בקצב הליכה.


השידור של רשת ביין ספורטס הפך באותם רגעים, ובאדיבות השדר ריי האדסון, למיקס של מעריצות בהופעה של ג'אסטין ביבר עם סאונד ששומעים בתחרויות ההטבעות באולסטאר. הקרקס הגיע העירה. ססק פברגאס – אחד ששיחק עם מסי עוד בנוער של בארסה ומכיר אותו מצוין – תפס את הראש כלא מאמין, אבל זה עוד היה כלום לעומת ג'ורדי אלבה. וכמו שכבר אפשר להבין, אם חגיגות שערים של מסי היו מקצוע אולימפי, למגן הקטאלוני היו יותר מדליות מאשר למייקל פלפס. כש-40 מטרים מפרידים בין השניים, אלבה הפעיל את המבער האחורי וטס למסי כשהוא תופס את הראש.


צפו בשער ובאלבה ופברגאס תופסים את הראש >>

השידור של השער ברשת ביין ספורטס >>



דקו, איידור גודיונסן וסמואל אטו
העונה: 2006/07.
האצטדיון: קאמפ-נואו.
היריבה: חטאפה.
התוצאה: 2:5 לברצלונה.
השער: 0:2.


בקיץ 2005 יובנטוס הגיעה לבקר בקאמפ-נואו ומה שהיה אמור להיות משחק הכנה, הפך למסע התעללות של ילד בן 18. מסי פשוט עשה צחוק מפאביו קנבארו ופטריק ויירה והיה כל כך טוב, עד שמאמן יובה, פאביו קאפלו, ביקש מפרנק רייקארד לקחת את הכישרון הצעיר בהשאלה. במהלך המשחק. ההולנדי כמובן סירב ומסי נשאר שחקן בארסה, מאז - ועד היום.


ואם זה היה היום שבו מסי הציג את עצמו לעולם, השלב הבא באבולוציה הגיע בהתפוצצות חסרת רחמים על חשבון חטאפה האומללה. זה היה משחק אמצע שבוע בחצי גמר גביע המלך, הקאמפ-נואו היה חצי ריק וכל מי שוויתר על הכרטיס שלו, לא תיאר לעצמו מה הוא הולך להפסיד. 21 שחקנים עמדו להפוך לניצבים בהופעה של נער עם שיער ארוך ומספר 19 על הגב. כזו שנתנה תחושה שההייפ מוצדק. שלא מדובר בעוד יורש מבוזבז לדייגו מראדונה כמו פאבלו איימאר או אריאל אורטגה. שזה הדבר האמיתי.


מסי עוד הספיק לבשל לצ'אבי לפני שהגיע הרגע הגדול. 28 דקות חלפו בקאמפ-נואו עד שהקשר נתן את הכדור לפרעוש בצד ימין בתוך מחצית המגרש של בארסה, כששני שחקנים סוגרים עליו. ואז – הקסם התחיל. הטעיה אחת קטנה ועוד השחלה הפכו את השניים להיסטוריה. מסי עבר את קו החצי כשהכדור דבוק לרגליו, דהר לעבר הרחבה של חטאפה במהירות האור, חמק מגליץ', משך שמאלה, ברח לשלושה שחקנים בטאץ' אחד, השכיב את השוער וגילגל לרשת. גולאסו.


במרומי הקאמפ-נואו נשמע היטב קולו של ז'ואקים מריה פויאל, השדר האגדי של רדיו קטאלוניה, שהעביר את הגול למאזינים באמנות. "בחיים לא ראיתי דבר כזה", הוא צעק בשידור שהפך לכל כך מפורסם, עד שאדידס השתמשה בו בפרסומת. ובינתיים על הדשא, שחקני בארסה בטירוף מוחלט. סמואל אטו רץ אחרי מסי כשהוא תופס את הראש, גם איידור גודיונסן ודקו הגיבו באופן דומה כשהם מנסים לעמוד בקצב של גיבור הערב.


השידור ברדיו קטאלוניה >>



מהר מאוד השער קיבל את הכינוי "מסידונה" ברחבי העולם לאור הדימיון המדהים שלו לגול המפורסם של מראדונה במדי ארגנטינה מול אנגליה במונדיאל 1986. והאמת, בצדק.





צפו בשער ובדקו, גודיונסן ואטו תופסים את הראש בתדהמה >>