צל"ש או טראש: גריזמן טרם הוכיח שהוא גדול

אלוף עולם שלא מתעסק בעיקר. אתלטיקו חייבת את הצרפתי בשיא

לעומת כ-21 מיליון עוקבים, אנטואן גריזמן עוקב באינסטגרם אחרי 22 דפים. רובם של כוכבי NBA. ליגה, שבגלגול הבא שלו, בוודאי שהצרפתי יהיה שמח להיות חלק ממנה. החלוץ הוא אוהד מושבע ומוכר של ליגת הכדורסל הטובה בעולם ובעיקר של כל מה שנלווה אליה, כמו ה״שופוני״ של השחקנים והטראש טוק.

קל לאהוב את גריזמן, יש לו רגעים של שחקן גדול, פנטזיסט, וירטואוז. עם כל הכבוד לשבירת שיא המועדון ברכישת תומא למאר, או צירוף של שחקן צעיר וכשרוני כמו ז׳לסון מרטינס, ההצהרה המרכזית של אתלטיקו הקיץ הייתה הארכת החוזה של אנטואן עד 2023, אחרי שכבר היה נראה שיעבור לברצלונה.


לאתלטיקו יש העונה הזדמנות, אולי בלתי חוזרת, לזכות באליפות. ריאל מדריד-פוסט-זידאן-רונאלדו היא תעלומה, ברצלונה קנתה וקנתה ולא ברור מה ומי יתחבר, בעוד לאתלטיקו יש תלכיד שרץ תקופה ארוכה, יחד עם כמה תוספות מרעננות ומרשימות, ומעל הכל, את דייגו סימאונה. תואר אחד העונה כבר יש, אבל הוא בעיקר טוב למוראל ולא עניין שיהיה בולט בהיסטוריה. כדי לעשות משהו גדול יותר, הקבוצה צריכה את גריזמן.







The One ! ????


A post shared by Antoine Griezmann (@antogriezmann) on


וקל גם לא לאהוב את גריזמן, כי הוא יכול להיות מעצבן נורא. נכון, זה היה עניין שיווקי, הכסף שקיבל על כך היה טוב (גם ג׳רארד פיקה, מבעלי חברת ההפקה, הרוויח יופי-יופי), אבל הסרט התיעודי ״ההחלטה״ (סטייל לברון ג׳יימס) נמתח ונמאס בשלב מוקדם מאוד. זה הרגיש מלוקק. נשארה תחושה כזאת, שהצרפתי לא באמת הרוויח עדיין את מעמדו בשביל שתהיה סביבו הצגה כזאת. הוא עוד לא לברון של הכדורגל.


גריזמן בן ה-27 הוא אלוף העולם וארבעת השערים שכבש ברוסיה רק מוסיפים לו כבוד, למרות שיש מי שיסמנו אותם בכוכבית. שער השדה היחיד שכבש במונדיאל היה בעזרתו האדיבה של פרננדו מוסלרה מאורוגוואי. נכון, גם היו שלושה פנדלים, אבל בשביל לעמוד בהצלחה בסיטואציה המורכבת הזאת שלוש פעמים, ועוד בבמה הכי חשובה שכדורגלן יכול להגיע אליה, צריך קרח בוורידים. יש גם הצלחות עם אתלטיקו, כמו הזכייה בליגה האירופית ו-112 השערים שכבש עבור המועדון עד עכשיו, אם כי את האופי שיש לו בטריקולור, הוא עדיין לא הביא לקבוצה שלו. את האליפות של אתלטיקו ב-2014, הביא לה סגל פחות איכותי משמעותית מזה של היום ואנטואן לא היה חלק ממנו.


היו כבר מספיק הזדמנויות לגריזמן להוכיח את עצמו באתלטיקו ולזכות בתארים יותר משמעותיים מהליגה האירופית, כמו בפנדל מול ריאל בגמר ליגת האלופות של 2016. אם רק היה כובש אותו, אולי גם היה זוכה להניף את הגביע. הדבר הכי גדול שעשה הצרפתי עבור עצמו, זה שלמרות שלא הרגישו שום השפעה שלו על הקולצ׳ונרוס במאני טיים עד עכשיו, המותג שלו רק גדל. ואתלטיקו הייתה צריכה לשמור על המותג הזה אצלה כדי לאותת שהיא הדבר האמיתי: המועדון נמצא בתנופה כלכלית ומקצועית מטורפת והשחקנים הכי טובים שלו רוצים להישאר.

בין חיקוי מהמשחק ״פורטנייט״ לסטורי לבוש בגופיה של בוסטון סלטיקס, גריזמן שכח שאתלטיקו צריכה שהוא ישחק כדורגל ויביא אותו לידי ביטוי ברגעים החשובים. הבעיה הגדולה היא שקל מאוד להסיח את דעתו מהעיקר. בשבוע שעבר, אחרי הזכייה בסופר קאפ האירופי, החלוץ שיחק באש. הוא העלה סטורי לאינסטגרם ובו ציור של סרחיו ראמוס מעביר אליו כתר. קפטן ריאל בוודאי כבר סופר את השניות עד לדרבי הבא.



מה שיותר אבסורד בפרשת הסטורי, זה שגריזמן בכלל לא בלט בסופר קאפ. באופן טבעי אולי, הראש שלו עדיין ברוסיה, אולי עדיין בחופשת הקיץ, אבל השורה התחתונה היא שהחלוץ פינה את מקומו לאנחל קוראה בדקה ה-57 והארגנטיני היה מי שבישל לדייגו קוסטה את ה-2:2. הצרפתי לא היה על המגרש כשהחברים שלו הכריעו את המשחק, אבל הוא היה שם כדי לגנוב את ההצגה עם שטות ברשת החברתית. מכל כך הרבה דברים חיוביים שהיה יכול לקחת מה-NBA, מתברר שהוא דווקא מתחבר לטראש.


ואולי, כמו המון כדורגלנים בכירים כיום, גרייזמן פשוט מייחס יותר מדי חשיבות לאינסטגרם. וזה מוזר, כי לפחות באתלטיקו, בעבודה היומיומית שלו, הוא עדיין לא הרוויח טיפה של זכות לצחוק על מישהו, להיפך. כאן עובר הגבול הדק בין שחקן היסטורי לאוברייטד ונראה שהצרפתי, בינתיים, פוסע בבטחה לעבר הנתיב השלילי. אין בעיה עם זה שאתלטיקו החליטה לשלם לו 25 מיליון אירו לעונה במסגרת החוזה החדש. הבעיה, בעיקר של גריזמן, שהוא עדיין לא מצא את הדרך להוכיח שהוא באמת ראוי. ולא רק למשכורת הזאת.