"אוהב את מכבי, כשתהיה הזדמנות, אחזור"

ג'ורדי המאמן, רונאלדו ונבחרת ישראל. צפו בראיון עם סוזה

לדעת רבים מהאוהדים בישראל, פאולו סוזה הוא אחד המאמנים הכי טובים ששהה בארץ הקודש. הכריזמה, היכולת לחשוב מחוץ לקופסא והמזג החם נתנו את ההרגשה כאילו הפורטוגלי הוא ישראלי לכל דבר. אחרי שסיפר בחלק הראשון של הריאיון הבלעדי על הקשר המיוחד שלו עם ערן זהבי, סוזה מספר בחלק ב' על האפשרות שיאמן בנבחרת ישראל, ההחלטה שלו בשיא הקריירה לעבור דווקא לסין, התקוות של רונאלדו ופורטוגל במונדיאל, וגם: האפשרות שיחזור למכבי ת"א. ראיון עם צהוב בנשמה ואגדת כדורגל אירופי.


מה הזיכרון הכי בולט שלך מת"א?
"בעיקר את היחסים עם החברים והמשפחה. בכל פעם שאני הולך למסעדה, אתה מרגיש את החיים. כולם מיד מדברים איתך ואני אהבתי לשוחח איתם. זה מדהים".


אחד הרגעים הגדולים שלך בישראל היה הניצחון בדרבי. רצת מסביב למגרש מאושר. האם זו הייתה הפעם הראשונה שחגגת ככה?
"זה היה אינסטינקנטיבי".


כמו מוריניו באולד טראפורד
"כן זה פשוט משהו שיוצא ברגע. זה היה משחק מעולה מכיוון שהייתי גאה מאוד בשחקנים שלי, שהיה להם את הרצון והמוטיבציה לנצח. ערן שלח את הווידאו הזה ממש לפני כמה ימים כי זה היה ממש לפני 4-5 שנים באותו יום. הוא שלח לי את זה כי הוא עדיין חי את החוויה הזאת כמונו. זה היה פשוט מעולה".


אתה יודע, בכל שנה ביום הזה הם נזכרים ברגע הזה. כי אתה יודע, הפועל עכשיו בליגה השניה.
"כן, שמעתי על זה שהם בתקופה קשה. גם דורטמונד עברו ימים דומים, אך הליגה הגרמנית עזרה ותמכה בה. אני חושב שזה מאוד חשוב לכדורגל שהיריבים הקבועים שלך יישארו בטופ, רק ככה הכדורגל יצמח".


יש אפשרות שבתסריט מסוים תחזור למכבי ת"א ביום מן הימים?
"חברים שלי כל הזמן מתקשרים אליי ואומרים לי שאני צריך לחזור. גם מכבי עצמה דחפה אותי לשוב אליה. ברגע שתהיה לי את ההזדמנות לחזור, אני אחזור, כי אני רוצה לחוות עוד קצת את הרגשות שממלאים לי את הלב עד היום".

תאר לנו את מערכת היחסים שלך עם ג'ורדי?
"אנחנו עדיין בקשר. עזרנו אחד לשני להתפתח מבחינה מקצועית. הוא לא בחור קל, אך אנחנו מאוד דומים. אני וג'ורדי עדיין מתייעצים שיש לנו קצת דאגות או התלבטויות".


האם לדעתך הוא טעה כשירד למשרת האימון לאחר 5 שנים בתפקיד המנהל הספורטיבי?
"אני חושב שזו לא טעות, זה חלק מדרך שאתה צריך לעבור".


כן, אבל זו לא הדרך הנורמטיבית
"לא, זה קצת נדיר אבל אני חושב שג'ורדי עצמו קצת מיוחד. תמיד חשבתי שהוא יהיה מאמן מתישהו. הוא רוצה להיות חלק מההחלטות, ציפיתי שזה מה יהיה ואני חושב שזה היה צעד נכון. אני חושב שיש לו לו את כל המרכיבים כדי להצליח בתפקיד הזה".
 
אנשים בישראל חושבים שדווקא מכבי שאתה הדרכת היא הטובה ביותר מבין אלו שזכו באליפויות?

"זו מחמאה גדולה. אני גאה בזה מאוד. זה משהו שאני רוצה להראות לעצמי למרות שזה מאוד קשה להיות כנה עם עצמך. אבל אני כזה. בהתחלה הבנתי שזה לא קל להיות כזה. הכימיה בקבוצה הזו הייתה מאוד מיוחדת. אני חושב שהבאנו גאווה לא רק לקהל הצהוב, אלא גם לכדורגל הישראלי. לעולם לא אשכח את זה".


זכית באליפות עם באזל בשנה שלאחר מכן. איזו אליפות הייתה יותר מרגשת בשבילך?
"זה היה שונה. בישראל אתה הרבה יותר משפיע על התוצאות מאשר בשוויץ". 

נבחרת ישראל
מאז פיטורי אלישע לוי נבחרת ישראל עדיין מחפשת מאמן שיוביל אותנו לעתיד חדש. ועדת מקצועית הוקמה, ועדת איתור תורכב בהמשך, אבל בינתיים הנבחרת נותרת מיותמת. לאחרונה שמו של פאולו סוזה עלה כמועמד להגיע, והוא מצדו לא פוסל שזה יקרה בשלב מסוים של הקריירה שלו.


"לאמן את הנבחרת? זה בהחלט אפשרי", הוא פתח את דבריו, "כמובן שאני צריך שזה יהיה מתאים למטרות שלי".


מה זה יהיה בשבילך לאמן את נבחרת ישראל?
"אני מכיר את המדינה ואת האנשים. לעשות משהו טוב למדינה כמו ישראל זה משהו שיכול לחבר את כל הרגשות שלי ושל משפחתי. הכל פתוח".


צפו בכתבת הווידאו המלאה