בשל אסון המרתון: מחאה מול עיריית ת"א

המחאה מפנה אצבע מאשימה חולדאי: "שיא חדש באטימות"

בעקבות מותו הטראגי של מיכאל מיכאלוביץ' בן ה-29 במהלך מרתון ת"א ביום שישי, התקיימה היום (ראשון) הפגנה מול עיריית ת"א, במחאה על ההחלטה שלא לבטל את ריצות חצי המרתון וה-10 ק"מ למרות השרב הכבד ששרר בעיר. להפגנה הגיעו מספר אנשים בודדים בלבד.


מארגני ההפגנה מפנים אצבע מאשימה לעבר העירייה והעומד בראשה רון חולדאי. בעמוד הפייסבוק שנפתח לצורך ההפגנה נכתב: "כבר מזמן התרגלנו לכך שראש העירייה מר רון חולדאי מעדיף מגדלי יוקרה על פני סתם אנשים, קניוני פאר צעקניים על סתם עסקים קטנים ומשטחי בטון ארוכים על פני חופי ים בתוליים, אבל נשבר שיא חדש באטימות העירייה בראשותו כלפי התושבים (לצד רגישותו הרבה ל-31 המותגים שנטלו חסות על האירוע ושלשלו לקופת העירייה כספים רבים)".


במקביל תתקיים היום בעיריית תל אביב פגישה של הגורמים האחראיים, שידונו בקיום המרתון המלא של 42 ק"מ ביום שישי הקרוב, המקצה היחיד שנדחה מהשבוע שעבר. בעירייה טרם הודיעו על שינוי בתכנית המקורית, אולם ייתכן שבדיון ייקבע אחרת, כאשר הרבה תלוי כמובן בתחזית מזג האוויר.


משרד הבריאות כבר הודיע על הקמת צוות בדיקה משותף עם משרד הספורט, שיקבע כללים לקיום אירועי ספורט ויבחן את התנאים ששררו במרתון ביום שישי, ואת הפעולות שננקטו לשמירת בריאות המשתתפים. בבית החולים איכילוב עדיין מאושפזים 5 פצועים קל, כאשר 3 מהם צפויים להשתחרר היום. בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפז פצוע אחד במצב בינוני.