הישג גדול: זהב לבוטבול בגראנד פרי זאגרב

צפו: ניצח בגמר יריב קנדי. שריר הפסידה בקרב על הארד

יומו השני של גראנד פרי זאגרב נפתח היום (שבת), בו הושגה מדליה ראשונה למשלחת הישראלית. טוהר בוטבול רשם הישג נפלא כשזכה בזהב, בעוד גילי שריר ניסתה לצאת עם מדליית הארד על צווארה, אך הפסידה בקרב המכריע וסיימה במקום החמישי.


בוטבול (עד 73 ק"ג), החל את הטורניר אוטומטית בסיבוב השני, שם ניצח את פריגיס זאבו מהונגריה. בשמינית הגמר גבר הישראלי על מרטין הויאק הסלובני. לאחר ארבע דקות של הזמן החוקי הספורטאים היו ללא ניקוד, הקרב נכנס לניקוד זהב, שם אחרי 28 שניות הטיל בוטבול את יריבו באיפון. גם ברבע הגמר בוטבול המשיך עם היכולת הטובה. הוא ניצח את אריק האם מבריטניה באמצעות איפון לאחר 1:24 דקות. בחצי הגמר הישראלי ניצח באיפון את דניס יארצ'ב הרוסי הוותיק, מה שהעלה אותו לגמר מול ארתור מרגלידון מקנדה.


הג'ודאי הנהדר המשיך בכושר המצוין שלו גם בגמר, שם נראה אגרסיבי יותר מהקנדי וניסה להשיג ניקוד בצורה אקטיבית לאורך כל הקרב. לקראת הסיום הוא הטיל את יריבו בווזארי, ושמר על היתרון בשניות הסיום עד הגונג. בכך בוטבול קטף את הזהב, מדליה ראשונה לישראל בזאגרב.


תגובתו של אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים: "יום מוצלח לטוהר בוטבול. בשלושת הטורנירים האחרונים הוא הגיע לחצי הגמר, זכה במדליית כסף בגראנד סלאם באקו וסיים חמישי באליפות אירופה ועכשיו עם הזהב בזאגרב. טוהר עשה שינוי והוא הבין שאם הוא רוצה להצליח בגדול עליו לעשות שינויים גדולים. אנחנו ממשיכים קדימה במסע האולימפי שלנו".

שריר (עד 63 ק"ג), שהעפילה אוטומטית לסיבוב השני, גברה בקרב הראשון שלה על אנז'ה אוברדוביץ' מסרביה באמצעות ווזארי. בשמינית הגמר היא ניצחה את קת'רינה הקר מאוסטרליה, שספגה שלושה עונשים והפסד אוטומטי. ברבע הגמר הישראלית נעצרה ע"י ג'ול פרנסין ההולנדית, מדליסטית הארד מאליפות העולם האחרונה. שריר נתנה "פייט" ליריבתה, והקרב נכנס לניקוד זהב, שם השיגה פרנסין ווזארי.


בכך, נשרה הישראלית לבית הניחומים, שם פגשה את דריה דבידובה מרוסיה. אחרי ארבע דקות של הזמן החוקי, הקרב היה ללא הכרעה וגלש לניקוד זהב. בגולדן סקור הרוסייה ספגה עונש שלישי והפסד, מה ששלח את שריר לקרב על הארד. בקרב היוקרתי היא פגשה את שיין ורמר מהולנד, מדליסטית הארד מאליפות אירופה האחרונה במינסק, שניצחה מוקדם יותר את חברתה לנבחרת של שריר, ענבל שמש. ורמר הטילה את הישראלית בווזארי ולאחר מכן השלימה איפון, ובכך שריר סיימה במקום החמישי.


עוד אצל הנשים, ענבל שמש (עד 63 ק"ג) הודחה בקרב הראשון שלה, כשהפסידה כאמור לשיין ורמר ההולנדית, בקרב שנכנס לניקוד זהב. ירדן מאירסון (עד 70 ק"ג) הפסידה בקרב הראשון שלה למייגן פלצ'ר מאירלנד.


צפו בקרב על הארד של שריר >>>